Destruktor – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Destruktor – C / C++ – Fórum – Programujte.comDestruktor – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Gadael0
Návštěvník
10. 12. 2007   #1
-
0
-

Cest,

kdyz mam tridu, ktera obsahuje pole objektu jine tridy. Jakej mam zavolat destruktor na tu prvni tridu?



class Prvni {
Druha * pole;
public:
...
virtual ~Prvni { delete [] pole; }
}

Takhle mi to treba Dev-C++ prelozi a i spusti, ale treba VS2005 me to sice buildne, ale kdyz to spustim, tak se to shodi a vyhodi vyjimku prave kvuli tomu operatoru delete..

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.165.2.–
Nejhorsi, co se Vam v zivote muze prihodit je, ze narazite na blbce...
Gadael0
Návštěvník
10. 12. 2007   #2
-
0
-

jeste dotaz cislo 2, ktery se netyka tematu, ale nechci tady zakladat tisice vlaken...
lze nejak dostat nazev promenne do charu, ci stringu, ci neceho takoveho?

budu mit

int a;
a budu chtit poslat na cout to "a".
Diky

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.165.2.–
Nejhorsi, co se Vam v zivote muze prihodit je, ze narazite na blbce...
Jura
~ Anonymní uživatel
637 příspěvků
10. 12. 2007   #3
-
0
-

ad 1)
Pokud v konstruktoru alokujesš paměť pro pole pomocí new[], nebo někde nastavuješ ukazatel pole na jiný,který je alokoán taky pomocí new[], tak v tom problém nevidím. Takže si jen pohlídej tu alokaci.

ad 2) No, můžeš použít prasečinu s makry. Nebo si někdy(kontner) ty názvy pamatovat,niméně takoé věci se v C/C++ dělaji obtížně.



#define GetName(x) #x
....

int num = 156;
const char * str=GetName(num);

std::cout << str<< sd::endl;

Otázkou je, jestli ti to stačí.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.207.192.–
Gadael0
Návštěvník
10. 12. 2007   #4
-
0
-

To Jura : ja bych to potreboval aplikovat na objekty.. takze mam treba:



#define GetName(x) #x

class trida {
public:
char getName() {
const char * name = GetName(???);
return name;
}
}

co mam dat do te zavorky? proste potrebuju ten tvuj postup zobecnit, ptze takhle jak jsi to napsal to funguje vzdy pro konkretni promennou.

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.165.2.–
Nejhorsi, co se Vam v zivote muze prihodit je, ze narazite na blbce...
Jura
~ Anonymní uživatel
637 příspěvků
10. 12. 2007   #5
-
0
-

To Gadael :

To jsi měl napsat hned. Ale budu tě muset zklamat, protože C++ má mizernou podporu RTTI (dynamickou identifikaci za běhu). Existuje sice třída typeinfo, která má k tomu potřebné metody, jen nikde není zarčeno co ti konkretní překladač bude vracet. Pokud to potřebuješ nutně, tak tam prostě zadrátuj natrvrdo. Udělej si jednoduše nějakou bázovou třídu, která bude interfacem pro všecny tvoje objekty. Tedy:



class IObject
{
public:
virtual ~IObject() {}
virtual const char* getClassName() const = 0;
};
// trida a musi implementovat metodu getClassName
class A : public IObject
{
public:

virtual const char* getClassName() const
{ return "A";
}
};


Myšlenka je snad jasná.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.207.192.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 18 hostů

Podobná vlákna

Destruktor třídy — založil Blujacker

Konstruktor / Destruktor — založil Minko

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý