Základní znalosti pro tvorbu programů – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Základní znalosti pro tvorbu programů – C / C++ – Fórum – Programujte.comZákladní znalosti pro tvorbu programů – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

DragonBehemont0
Super člen
12. 12. 2007   #1
-
0
-

Zdravíčko, jsem začínajícíc programátor C++ a měl bych jednu otázku. Vím, že pro tvorbu grafiky potřebuju například OpenGL (nebo Direct). Ale rád bych si ucelil názor, co se týká programování v C++. Pokud potřebuji vytvořit program, který by byl schopen mi na obrazovku vytvořit nějaké GUI, kde by uživatel mohl myší ovládat tlačítka, nebo klávesnicí volit směr a na základě tohoto měnit tlačítka (zbarvení, odstín, velikost, ...) co k tomu všemu budu potřebovat znát?

Možná se Vám můj dotaz zdá být trochu "zbytečný", ale rád bych měl jasno v tom, na co se hlavně potřebuji zaměřit.

Děkuji předem za veškeré ohlasy.
DragonBehemont

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.138.39.–
Nemusíte vědět vše, stačí jen, když víte, kde to najít, a jak to použít. Naučíte se to právě tím používáním ;-)
zacatecnik0
Super člen
12. 12. 2007   #2
-
0
-

tady jde o to jestli chcete psat GUI typu oknennich aplikaci nebo to co popisujete potrebujete jako hru. Pokud jako hru tak samzrejme DirectX a OpenGL, v DirectX ale tusim (mozna v 10 se to zmenilo) si takove prvky budete muset psat sam protoze v zakladu nejsou, v ogl netusim.

Jestli myslite klasicke okenni formulare typu fon dialog a color dialog atd. tak imho preskocte se naucte trochu zaklad C/C++ a pak jdete bud Java nebo .NET nebo uplne jineho protoze ja se vydal cestou C->Win 32 API a ani po roce a pul uceni windows api nejsem schopnej napsat to co v .NET lze udelat za chvili.
(Prosim aby se ostatni zdrzeli komentaru ze to je programatorem- napr. takove drag and drop se v api pise velmi spatne a kazdej radi jit proto do MFC....)

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.84.–