Čaute lidi
chtěl bych se vrátit k programování, které ho jsem nechal asi před 6 lety. prostě nebyl čas, byly jiné zájmy. nikdy sem nebyl žádný extra přeborník v tvorbě her, spíš nějaké jednoduché blbinky, které jsme dělali s klukama na střední. psaly jsme je v pascalu.
a vás teď prosím o radu, jak se k tomu vrátit, čím začít, a čím pokračovat.
předem díky
Fórum › C / C++
Hry
ono vytvorit hru je dost komplexna uloha, taky velmi zjednoduseny pohlad na vec by mohol vypadat takto:
* oboznamit sa s jazykom (pre hry najlepsie c/c++, alebo aj ine)
* nastudovat niektoru s grafickych kniznic opengl, directx, alebo inu
* oprasit fizyku a geometriu, podla typu programovanej hry
* osvojit si zakladne techniky prace s grafikou (pre zaciatok mozno postacia aj sprite animacie), datove struktury, algoritmy a podobne zalezitosti (ak sa rozhodnete pre opengl, tak sa mozte instipovat na http://nehe.ceske-hry.cz/, ale aj inde)
len tak pre zauimavost, skuste pozriet sem http://gpwiki.org/index.php/OpenGL:Tutorials:Basic_Bones_System takychto podobnych tutorialov je na internete cela rada, staci hladat.
To AdamHlavatovic : přesně nějak tak jsem si to představoval a nějaký takový výsledek jsem čekal. díky moc
za zmienku este mozono stoji spomenut, ze engine hier ako quake1, 2 a ak ma pamet neklame aj 3 su volne dostupne pod niejakou gpl like licenciou, len je velka skoda ze su pomerne komplexne a zo samotnych zdrojov nepochopite alebo len velmi tazko fungovanie hry ako celku.
a este si spominam ze engine prvej 3d hry (first person shooter) wolfenstain3d je tiez volne dostupny, tato hra bola napisana v c a v asembleri a bezala v prostredi dos (pametnici si nanu urcite spominaju), urcite stoji minimalne za povsimnutie.
To AdamHlavatovic : na to mám ještě spoustu času, kdybych teď začal studovat engine q1, bylo by to asi jako číst si noviny v latině :)
ale až s tím pokročím, určitě se pokusím od pana Carmacka něčeho přiučit.
To squirrel1981 : Ano to urcite, ale ako motivacia dobre.
To squirrel1981 : Pro začátek doporučuji začít s knihovnou SDL http://www.libsdl.org/ a na ty 3d enginy, se vrhnout radši později až nabereš zkušenosti. Jinak kromě quake enginů existují i jiné pod GPL licencí šířené enginy s kvalitní dokumentací, jako například http://irrlicht.sourceforge.net/, který myslím zrovna dokáže načítat mapy a modely z quake.
To Erik :
http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php
http://jnrdev.72dpiarmy.com/?lang=en
http://cone3d.gamedev.net/cgi-bin/index.pl?page=tutorials/gfxsdl/tut1
http://gpwiki.org/index.php/C:SDL_tutorials
http://sol.gfxile.net/gp/index.html
a samozřejmě http://www.libsdl.org/cgi/docwiki.cgi/SDL_20API
Je spousta možností jak se k tomu dostat, já jsem na to šel přez Win32 API ačkoli by někdo mohl řikat že jenom v tom proboha ne, mohl bych řikat že DirectX se k Wín32 API hodí víc. Win32API se otiž musí umět používat, což je jeden velký problém několika programátorů. A ve Win32 API je si člověk jistější, pokud se v něm orientuje.
http://www.ceske-hry.cz/ komunita herních vývojářů v Česku
Doporučim ti literaturu:
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/programovani/naucte-se-programovat-pocitacove-hry-za-24-hodin/
Naučte se programovat hry za 24 hodin
Poprvý mě název odradil, než jsem zjistil že se tak jmenuje kůli tomu že obsahuje 24kapitol a celou jsem si jí přečetl. Dozví se v ní člověk jak efektivně programovat hry, nádherně je tam popsaný herní engine a snad každý pochopí jeho dominantní část hry. Kniha se zajímá o 2D hry včetně animované grafiky, od uživatele, zvukových efektů, umělé inteligence,... Zkrátka to co jsem v našel bylo k nezaplacení a určitě ti jí doporučuji. Je tam taky ukázáno jak efektivně a přehledně se dá programovat ve Win32.
http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/grafika/programujeme-grafiku-v-microsoft-direct3d/
Programujteme v Microsoft Direct3D
Na knihu jsem buhužel neslyšel žádnou moc dobrou hlášku, zabývá se 3D grafikou a bere jí z pomala, to co vytvoříš na konci je docela ubobý na velikost knihy, ale zase to pochopí snad každý a ten co se chce nechta česky uvěst to může mít jak takový základ do DX. Osobně jsem se DX rači učil z knihy Introdustion to 3D Game programming with DirectX od Franka d. Luny
http://www.grada.cz/katalog/seznam/vyvoj-her-v-jazyku-java/
Vývoj her v jazyce Java
Stojí ted pouze 99kč a má asi 700stran, ještě jsem jí nečetl ale chystám se na to. Tato kniha se zajímá o ruzné 3D algoritmy použitelné ve hrách a to že ji v Javě vůbec nevadí protože algoritmy se člověk jednou naučí a pak je ppoužívá ve všech jazykách.
TUTORIALY:
luki.webzdarma.cz serialy o 3D enginu a jazyku C pro začátečníky (C, Win32, DirectX, OpenGL a metematika )
http://www.freegame.cz/in.php?idr=27&action=clanky seraly o vývoji her ve Win32 a DX
www.gamedev.net skoro všechno
www.gamasutra.com taky skoro všechno
http://www.root.cz/clanky/sdl-hry-nejen-pro-linux-1/ sdl
. . . je jich hodně, ale než bych si spoměl...
PS: Pokud už umíš C++ a chceš se naučit dělat hry, můžeš jít skusit pracovat k nám na freeware hře. ww.bwb.prografika.com/
Erik: ten oficialní web SDL, tam jsou myslim nějaký odkazi na celkem dost informací.
*odkazy // to se mi pomátla klávesnice, já psal tvrdý :D
To Phoenix : To máš pravdu, programovat hry se ztoho sice moc nenaučíš, na to jsou jiné tutorialy, ale pokud hledáš, co která funkce umí, nebo jak jsou definované jednotlivé struktury, atd. je to ideální. Je to tam všechno do detaiu moc pěkně vysvětleno a beru to spíš jako takovou rozsáhlejší dokumentaci SDL v češtině i s příkladama.
Tak, kopu tutorialov na SDL nie je...
Ani jeden mi nesedi, v kazdom je inak napisany program kt. iba vytvori cierne okno a asi len kazdy treti sa mi prelozi...
Ziaden tutorial nezacina jednoduchymi vecami a zlozite nevysvetli.
CZ som videl len na roote a tento co je tu a oba su nanic.
Alebo to len ja som taky hlupy a nerozumiem im ?
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Moderátoři diskuze