Spolu se svym kamosem chci zalozit partu lidi ktera by programovala hry a programy.Kdo by mel zajem tak at me kontaktuje na [email]merecku.podejte.mi.pero@seznam.cz[/email].Urceni by bylo pro ty co moc neumi c++ a presli na neho z jineho prog. jazyka.
Sorry jestli to tu nepatri,ale nenasel jsem vhodnejsi kategorii.
Fórum › C / C++
Pro mlade(10-14let)zacinajici(myslim i velmi)programatori
No, mohl jsi to vložit do Inzerce, ale co už.. :frosty_x:
Přiznám se že taky nechápu jak chcete jen tak z oleje naprogramovat hru v C++, popravdě já jsem teprve někdy teď dosáhl stádia kdy jsem schopen naprogramovat hru s použitím WIN 32 API a to se C++ střídavě věnuju už tři roky...
Možná by jste se měli zaměřit spíš na scriptovací studia, jestli chcete programovat hry bez velkých znalostí programovacího jazyka?
Nechci vam do toho kecat, ale pro tvorbu her/programu to chce par let programatorske praxe. Samozrejme, ze hru ve win32 API (myslim nejakou lehci) neni moc problem zvladnou se znalostmi matiky ze zakladni skoly, ale presto to chce umet dobre nejaky ten jazyk (doporucuji C++). Proto bych ze zacatku zacal urcite necim jednodussim a soustredil se spise na procviceni jazyka. Ovsem nevim, co se konkretne chystate delat, takze nevim jak slozite by to bylo.
Pokud snad planujete 3D hru, tak tam uz to chce opravdu velike znalosti (matematika - alespon stredoskolska uroven, nekdy i fyzika a potom samozrejme znat dobre jazyk) a zkusenosti.
Zdravim.
Co ak by som chcel tu stredoskolsku matiku vadiet skor nez skoncim strednu ?
Mate nejaky link na web, popripade nejake skripta ?
----------
pre 10 - 14 rocnych vyvojarov co chcu zacat programami a hrami:
nenechajte sa odradit, je sice pravda ze nez budete vediet vsetko z C++ umriete, ale ucenie ide s chutou pomerne rychlo. Ale treba mat vztah k matike :ok:
Ja by som mal zaujem, ale daj mi ICQ, maily su naprd. Moje je 319173716
no mozem ti poslat svoj zosit:D
alebo si napr. skus pozret knihu Zmaturuj z matematiky a tam uvidis co to je :D ak ta to neodradi tak tak si taketo knizky kukni a niekam sa hadam dostanes...aj ked nemyslim ze ti to nejako pomoze...ku programovaniu az tak strasne matiku nepotrebujes(pokial to uz teda neni nejaka profi uroven)...radsej sa dalej uc to cecko...
Co se tyce te matiky, tak je pravdou, ze prakticky moc matematiky nutne neni. Na rotate, scale, transform se bud daji pouzit matice (quaterniony nejsou vetsinou treba), ktere nejsou moc tezke, a nebo se to da resit prinejhorsim i pomoci funkci OpenGL/DirectX. Potom se da vyuzit analiticka geometrie, ale ta se stejne vyuziva az u pokrocilejsich veci (kolize atd.). Ve 2D je to jeste daleko snazsi, protoze tam staci opravdu jen matika ze zakladni skoly. Ovsem pokud ted pomineme oblast her, tak ve zbytku programovani se matika az tolik nevyuzije.
Ja osobne matiku teda vyuzivam ve velmi velke mire, jak pri tvorbe her, tak treba i pri fyzikalnich simulacich, takze se zase neda rici, ze by nemela s programovanim nic spolecneho, ale myslim, ze zatim matematika vetsinu programatoru az tak trapit nemusi, protoze ji nevyuziji.
Osobne bych se take zameril na studium nejakeho jazyka, protoze bez jeho znalosti se clovek v programovani nehne.
Mno lidí mezi 10-14 asi moc nenajde?. Mě osobně je 13 a i v Delphi toho moc neumim :-) (i když je pravda ,že se spíše zaměřuju na webový stránky :ok: )
Jo a pro mladý programátory se píše tvrdé Y :-)
Dragon napsal:
Mno lidí mezi 10-14 asi moc nenajdeš. Mě osobně je 13 a i v Delphi toho moc neumim :? (i když je pravda ,že se spíše zaměřuju na webové stránky :ok: )
Jo a pro mladé programátory se píše tvrdé Y
no ja acestina,no to neni muj oblibeny predmet,a ja se nebavim o delphi,a ten vek je schvalne
ian napsal:
Nic proti, ale jak chcete programovat hry bez znalosti C++ a co n?jak? grafick? rozhran?, hm? Nevim, nevim, zkuste si to je?t? rozmyslet a za?n?te s n??im jednodu??m.
no ja nemyslim zrovna 3D,myslim 2D(mozna i par pseudo)
yaqwsx napsal:
ian napsal:
Nic proti, ale jak chcete programovat hry bez znalosti C++ a co n?jak? grafick? rozhran?, hm? Nevim, nevim, zkuste si to je?t? rozmyslet a za?n?te s n??im jednodu??m.
no ja nemyslim zrovna 3D,myslim 2D(mozna i par pseudo)
Nemysl?m ?e by tu padla ?e? o 3D, jak chcete programovat hry bez znalosti C++ a knihoven pro 2D rozhran??
Alyx_Vance napsal:
no mozem ti poslat svoj zosit:D
alebo si napr. skus pozret knihu Zmaturuj z matematiky a tam uvidis co to je :D ak ta to neodradi tak tak si taketo knizky kukni a niekam sa hadam dostanes...aj ked nemyslim ze ti to nejako pomoze...ku programovaniu az tak strasne matiku nepotrebujes(pokial to uz teda neni nejaka profi uroven)...radsej sa dalej uc to cecko...
Ten zosit by nebol zly :D
Tu knihu zmaturuj z matematiky mam, vdaka nej viem paru veci. Ale stale mi vrtaju hlavou tie matice. Integraly a tak. proste viem ze to je nieco dolezite ale neviem naco to je :)
A kde máte napsáno, že začne psát hry na začátku (dřív než se něco naučí a získá zkušenosti na menších programech)?
PS: Lidská domýšlivost je někdy nepříjemná.
DeaLer napsal:
A kde m?te naps?no, ?e za?ne ps?t hry na za??tku (d??v ne? se n?co nau?? a z?sk? zku?enosti na men??ch programech)?
ps: lidsk? dom??livost je n?kdy nep??jemn?
My jsme poukazovali na to ?e a? se n?co nau?? a z?skaj? zku?enosti, tak to bude skupina 13 - 16 let. Proto si mysl?m ?e by m?li za??t s n???m jednodu??m na hry - nejl?p se scriptovac?m studiem.
Tak samozrejme, ze zacnou s necim jednodusim, s tim ja pocitam.
Mephi: Matice jsou celkem jednoduchy a jejich znalost se da pouzit, ale na integraly si pockej na vysokou skolu (ve ctvrtem rocniku stredni skoly se vetsinou berou zaklady), jelikoz je asi stejne nevyuzijes.
Asan napsal:
DeaLer napsal:
A kde m?te naps?no, ?e za?ne ps?t hry na za??tku (d??v ne? se n?co nau?? a z?sk? zku?enosti na men??ch programech)?
ps: lidsk? dom??livost je n?kdy nep??jemn?
My jsme poukazovali na to ?e a? se n?co nau?? a z?skaj? zku?enosti, tak to bude skupina 13 - 16 let. Proto si mysl?m ?e by m?li za??t s n???m jednodu??m na hry - nejl?p se scriptovac?m studiem.
no ja myslim ze neco podobneho uz bych mel jaks takz zvladnute
Pokud tedy ovlád?áš C++ a nejspíš WIN 32 API na takový úrovni abys naprogramoval hru, gratuluji, ale myslým že je jen málo lidí kteří to umí jsou v této věkový skupině a poflakují se tu a nemají do čeho píchnout.
Jinak pokud je předchozí podmínka pravdivá, pak se pls mrkni na thread o API, potřebuju trochu helpnout (psal jsem tam s čím)
Asan napsal:
Pokud tedy ovl?d?? C++ a nejsp?? WIN 32 API na takov? ?rovni abys naprogramoval hru, gratuluji, ale mysl?m ?e je jen m?lo lid? kte?? to um? jsou v t?to v?kov? skupin? a poflakuj? se tu a nemaj? do ?eho p?chnout.
Jinak pokud je p?edchoz? podm?nka pravdiv?, pak se pls mrkni na thread o API, pot?ebuju trochu helpnout (psal jsem tam s ??m)
no zrovna win,neni moje parketa,to si jaksi furt nemuzu zapamatovat :(( a musim nahlizet na internet :pc: ,nebo reknu to tak c++ dobre rozumim,ale nepamatuji si vsechny prikazy(zakladni ,pokrocilejsi,jo),ale ne moc pouzivane si nezapamatuju
To by nebyl problém, hlavně je naučit se jazyk, nějaké memorace příkazů je vedlejší, ale furt nevím, v čem a jak chcete programovat ty hry.
Asan napsal:
To by nebyl problém, hlavně je naučit se jazyk, nějaká memorace příkazů je vedlejší, ale furt nevím, v čem a jak chcete programovat ty hry.
nerika ti neco 3D gamestudio?To je pro tvorbu
2D i 3D,no hlavne 3D.V podstate je jakoby blender,jen mysto pythonu je tam c++
[url=3dgamestudio.com]Link[/url]
Neni dulezite odrikat vsechny prikazy zpameti o pulnoci, ale umet neco vymyslet, prave v tom to je. I v C++ to docela dlouho trva, nez se clovek nauci pouzivat spravne tridy a diky svym zkusenostem prijde jak vse delat efektivneji. Prvnich par let clovek vetsinou zjistuje, ze to vlastne celou dobu delal blbe a dela to jinak. Potom zjisti, ze to zase delal blbe a tak dale, az se nakonec dopracuje na nejakou uroven. Ovsem at je clovek sebelepsi programator, tak se stejne musi ucit porad a k tomu je clovek tvor omylny, takze dela chyby a prave tech spoustu let se uci zpusoby, jak ty chyby eliminovat a psat "cisty" kod. Nikdy se nepodari udelat z cloveka supermana, aby chyby nedelal, ale da se udelat, aby clovek nepsal vylozene chyby z blbosti, ale jak jsem psal vyse, na to clovek prijde casem.
Pokud vam neco nejde, jste unaveni, tak se na to vykaslete a sednete si k tomu az si odpocinete, protoze vas nikdo nikam nehoni. Ja osobne jsem poslednich pul roku programoval od odpoledne (od 14-15 hodin) az do noci (1-2 hodiny v noci). Nekdy i uplne od rana az do noci a nekdy se me dokonce stalo, ze jsem sel spat ve 2 v noci a ve 4 rano jsem staval a delal dal. To psychicke (a fyzicke) vytizeni je obrovske a opravdu to NEDOPORUCUJU (pochybuju, ze to tu nekdo takhle nekdy zkousel, ale presto...).
EDIT:
yaqwsx: tyhlety studia nemam zrovna rad, vsechno si radeji napisu sam...vyvoj slusneho enginu (50 000-80 000 radek) muze trvat dlouho, ale kdyz ho dokazete udelat, tak tomu proste rozumitea zadne dalsi studio nepotrebujete...osobne ho ale nebudu nejak vice napadat, ale pokud je tu studio aneb gamemaker, tak si o nem budu myslet sve...kdyztak me poucte co to umi
Source - já jsem si s ním krátce hrál - umí to většinu toho co pro programování her z API potřebuješ, dokonce to má i vlastní progtramovací jazyk, ale je to scriptovací studio - prostě jen vytvořit instance objektů a zadávat jim scripty. Jo a taky to je děsná nárořný. Nějaká slušnější hra (něco v HW náročnosti half-life) by spotřebovalo takové paměti, že by to nikdo nerozchodil.
Source - já jsem si s ním krátce hrál - umí to většinu toho co pro programování her z API potřebuješ, dokonce to má i vlastní progtramovací jazyk, ale je to scriptovací studio - prostě jen vytváříš instance objektů a zadáváš jim scripty. Jo a taky to je děsně náročné. Nějaká slušnější hra (něco v HW náročnosti half-life) by spotřebovalo takové paměti, že by to nikdo nerozchodil.
Source napsal:
Neni dulezite odrikat vsechny prikazy zpameti o pulnoci, ale umet neco vymyslet, prave v tom to je. I v C++ to docela dlouho trva, nez se clovek nauci pouzivat spravne tridy a diky svym zkusenostem prijde jak vse delat efektivneji. Prvnich par let clovek vetsinou zjistuje, ze to vlastne celou dobu delal blbe a dela to jinak. Potom zjisti, ze to zase delal blbe a tak dale, az se nakonec dopracuje na nejakou uroven. Ovsem at je clovek sebelepsi programator, tak se stejne musi ucit porad a k tomu je clovek tvor omylny, takze dela chyby a prave tech spoustu let se uci zpusoby, jak ty chyby eliminovat a psat "cisty" kod. Nikdy se nepodari udelat z cloveka supermana, aby chyby nedelal, ale da se udelat, aby clovek nepsal vylozene chyby z blbosti, ale jak jsem psal vyse, na to clovek prijde casem.
Pokud vam neco nejde, jste unaveni, tak se na to vykaslete a sednete si k tomu az si odpocinete, protoze vas nikdo nikam nehoni. Ja osobne jsem poslednich pul roku programoval od odpoledne (od 14-15 hodin) az do noci (1-2 hodiny v noci). Nekdy i uplne od rana az do noci a nekdy se me dokonce stalo, ze jsem sel spat ve 2 v noci a ve 4 rano jsem staval a delal dal. To psychicke (a fyzicke) vytizeni je obrovske a opravdu to NEDOPORUCUJU (pochybuju, ze to tu nekdo takhle nekdy zkousel, ale presto...).
no to ja veci bez problemu pochopim,ale pamatovat,to neni moje.Ono C++ sem se naučil docela rychle,protze jsem se ho pochopil a s tvorbou programu jsem mel skusenosti z jinych jazyku,na zapamatovani ale stale pracuji,moji metodou na zapamatovani presne jmen prikazu(mival jsem prohozena pismenka,jo pascal byl zlatej,sice dlouha jmena ale presne podle skut.jazyku,c++ je velmi instantní)je dat si do mobilu upominky rano,po skole,vecer a vzdycky si precist seznam jmen,ted jsem ti sekl,protoze jsem zjistil,ze ja se svoji divnou pameti si nejsem schopen zapamatovat ty pokrocile nazvy procedur,tak jsem se spokojil s tim,co jsem si schopen zapamatovat a zbyteksi budu muset pokazde najit
Source napsal:
EDIT:
yaqwsx: tyhlety studia nemam zrovna rad, vsechno si radeji napisu sam...vyvoj slusneho enginu (50 000-80 000 radek) muze trvat dlouho, ale kdyz ho dokazete udelat, tak tomu proste rozumitea zadne dalsi studio nepotrebujete...osobne ho ale nebudu nejak vice napadat, ale pokud je tu studio aneb gamemaker, tak si o nem budu myslet sve...kdyztak me poucte co to umi
no ja to v tom chci delat proto,ze to ma primou graf. impletaci aqgrafiku do zdrojaku nemusim strkat rucne
Spíš se chci zeptat jaké příkazy se učíš? V C++ jich moc není - Pár rezervovanejch slov, z nichž některé jako třeba MUTABLE (snad to mám zprávně) ani nepotřebuješ. Datových typů máš taky pět a půl. Možná tak funkce knihoven. Ale ty mi přijde zbytečné se učit.
Asan napsal:
Spíš se chci zeptat jaký příkazy se učíš? V C++ jich moc není - Pár rezervovanejch slov, z nichž některá jako třeba MUTABLE (snad to mám zprávně) ani nepotřebuješ. Datových typů máš taky pět a půl. Možná tak funkce knihoven. Ale ty mi přijde zbytečné se učit.
no ja myslim funkce knihoven,to je návyk z pascalu
Tak pokud sem spravne pochopil ten program, tak ho radim do tridy jako gamemaker a rozhodne ho podporovat nebudu. Pokud bych v nem udelal projekt, tak bych totiz nemohl rici: "Jo, tohle jsem udelal ja!"
K tomu pokdu je to takhle pomaly, tak je naprd. Kdyz si to clovek napise sam, tak si vsechno udela jak chce a ma v projektu poradek, programum moc neverim (krome kompilatoru).
Co se tyce uceni C++, tam toho skutecne moc neni a to mutable je zbytecny si pamatovat (sem ho tusim mel ve tride camera, ale kdyz to vezmu kolem a kolem, tak ho moc nepouzivam). C++ NENI o nauceni nazpamet, tak se muzes naucit dejepis, ale programovani nikoliv. Je to o tom, naucit se pouzivat jazyk, protozek kdyz si nevzpomenes na nazev, tak se kouknes, ale kdyz nevymyslis algoritmus, tak mas problem, protoze ten z knihy neopises (pokud teda zrovna nekodujes Hello World). Ja osobne si teda vetsinu prikazu pamatuji zpameti, ale v dusledku toho, ze sem je uz hroznekrat napsal/pouzil, ale ne ze jsem se to ucil jako vyjmenovana slova po C++ :)
Source napsal:
Tak pokud sem spravne pochopil ten program, tak ho radim do tridy jako gamemaker a rozhodne ho podporovat nebudu. Pokud bych v nem udelal projekt, tak bych totiz nemohl rici: "Jo, tohle jsem udelal ja!"
K tomu pokdu je to takhle pomaly, tak je naprd. Kdyz si to clovek napise sam, tak si vsechno udela jak chce a ma v projektu poradek, programum moc neverim (krome kompilatoru).
Co se tyce uceni C++, tam toho skutecne moc neni a to mutable je zbytecny si pamatovat (sem ho tusim mel ve tride camera, ale kdyz to vezmu kolem a kolem, tak ho moc nepouzivam). C++ NENI o nauceni nazpamet, tak se muzes naucit dejepis, ale programovani nikoliv. Je to o tom, naucit se pouzivat jazyk, protozek kdyz si nevzpomenes na nazev, tak se kouknes, ale kdyz nevymyslis algoritmus, tak mas problem, protoze ten z knihy neopises (pokud teda zrovna nekodujes Hello World). Ja osobne si teda vetsinu prikazu pamatuji zpameti, ale v dusledku toho, ze sem je uz hroznekrat napsal/pouzil, ale ne ze jsem se to ucil jako vyjmenovana slova po C++ :)
no to se ti rekne programovat a kazdy druhy slovo hledat,jak sem ale napsal sekl semstim ted uz potrebuji jen kazdy desaty az tricaty :))
No tak mi prosim rekni jak do c++ vlozis slozity 3D objakt(to neni jako vycitka,me to zajima proze bez toho programu by to bylo mozna snaz??,teda nebylo,ale potrebovalo by to min vykonu pocitace a melo by to mensi soubor)
Source - já mluvil o Game Makeru...
Jinak 3D a vůbec WIN API a DirecX atd. - všechny ty typedefy...
LPSTR - bitva na Bílé hoře ;)
No zacina to tu bejt kapanek OT, takze asi posledni prispevek tohodle razu.
Pri vkladani 3D objektu do sceny si vetsinou clovek musi vytvorit vlastnorucni loader, kterym ho nahraje, coz neni az tak lehky. Ale do 3D bych se moc nemichal, pokud tvrdis, ze si nepamatujes prikazy z C++. K tomu tohle je jen reseni ze zacatku, v profesionalnich/polorpofesionalnich hrach je to trochu jine, i kdyz je pravdou, ze model loadovat musis.
GameMaker povazuji za velkej hnus (doufam, ze to nepovazujete za nejakej nevhodne slovo, ale vzhledem k prenosti vyjadreni je tu potreba), protoze tim, ze ho bude clovek pouzivat se nestane programatorem.
Kdyztak zalozte nekde tema specialne na to, o cem se tady bavime, ale asi nebudu mit cas tam chodit.
napis svoje ICQ ak mas, ja mam knizku a mal by som zaujem, pokecame ale hod ICQ. moje cislo: 319173716 alebo mi napis na mail(vlavo ked kliknes na moje meno
Source napsal:
No zacina to tu bejt kapanek OT, takze asi posledni prispevek tohodle razu.
Pri vkladani 3D objektu do sceny si vetsinou clovek musi vytvorit vlastnorucni loader, kterym ho nahraje, coz neni az tak lehky. Ale do 3D bych se moc nemichal, pokud tvrdis, ze si nepamatujes prikazy z C++. K tomu tohle je jen reseni ze zacatku, v profesionalnich/polorpofesionalnich hrach je to trochu jine, i kdyz je pravdou, ze model loadovat musis.
GameMaker povazuji za velkej hnus (doufam, ze to nepovazujete za nejakej nevhodne slovo, ale vzhledem k prenosti vyjadreni je tu potreba), protoze tim, ze ho bude clovek pouzivat se nestane programatorem.
Kdyztak zalozte nekde tema specialne na to, o cem se tady bavime, ale asi nebudu mit cas tam chodit.
No rikam asi to budu delat pres to studio,ale at sistahnu jakoukoliv verzi tak mi to napise chybu,nemate nekdo link?(staci trial ver 6)
Nechceš to dělat přes něco jiného než přes GM? GM totiž je velkej hnus, na kterym se nenaučíš zhola nic a na internetu existuje spousta pěknejch enginů zdarma.
Asan napsal:
Nechceš to dělat přes něco jiného než přes GM? GM totiž je velkej hnus, na kterym se nenaučíš zhola nic a na internetu existuje spousta pěknejch enginů zdarma.
To neni game maker6(ten ani neumi 3d,jenou pseudo),to je neco jinyho na jadre c++,a jak bylo napsano vyse je to jakoby devc++ splu s integrovany vkladanim 3d a 2dobjektu.
Asan napsal:
Nechceš to dělat přes něco jinýho než přes GM? GM totiž je velkej hnus, na kterym se nenaučíš zhola nic a na internetu existuje spousta pěknejch enginů zdarma.
to neni game maker6(ten ani neumi 3d,jenou pseudo),to je neco jinyho na jadre c++,a jak bylo napsano vyse je to jakoby devc++ splu s integrovany vkladanim 3d a 2dobjektu
viz 3dgamestudio.com
Čili GDI s game engine - Čili vývojové prostředí (které v sobě obsahuje samozřejmě kompilátor) dodávaný s množinou kihoven a tříd pro správu 3D objektů, který je implementovaný právě do IDE.
Co mate proti gamemakeru? Podla mna je to v pohode, ak sa v tom robia len male hry. A mna to naucilo rozmyslat v objektoch lebo dovtedy som sa s tim este nestretol.
samo napsal:
Co mate proti Game Makeru? Podla mna je to v pohode, ak sa v tom robia len male hry. A mna to naucilo rozmyslat v objektoch lebo dovtedy som sa s tim este nestretol.
No jo, sice poznas zaklady, ale kdyz pak pises primo zdrojak, tak ti to spis uskodi.
Co m?m proti GameMakeru:
1) Nenau?? ?lov?ka vůbec nic (to ?e pou??v?? instance objekt? t? nau?? o objektech asi tolik jako kdyby jsi ?etl 3 minuty teorii)
2) Je extr?m? pomal?.
3) Je t??ce omezuj?c?.
4) Nemotivuje u?ivatele - kdy? si n?kdo d? u? tu pr?ci a za?ne d?lat hru, pak se sna?? aby z jeho pr?ce n?co vze?lo, proto?e naprogramovat hru nen? jen tak. Zat?mco b??n? u?ivatel GM prost? jen vyflusne hru co naskriptoval b?hem t?dne i s kreslen?m sprit? a mysl? si ?e se to bude n?komu l?bit a v?sledkem je to ?e 90 % her vytvo?en?ch na GM jsou nezaj?mav? paskvily, v?t?inou nav?c ob?lehnut? z tutori?l?.
yaqwsx napsal:
Prosim vas opravdu nevite kde to stahnout? Nebo nejaky podobny program?
Počkej a co teda sháníš?
Asan napsal:
yaqwsx napsal:
prosim vas opravdu nevite kde to stahnout?Nebo nejaky podobny program?
Počkej a co teda sháníš?
ten program se jmenuje 3D gamestudio a trial je na adrese 3dgamestudio.com,ale stama mi nefacha,tak shanim jinou funkcni verzi toho programu(trial),nebo jinej podobnej program
Vždyť jsou jich tuny - co třeba Blender?
Mám pocit že Revolution 3D je na C++.
Asan napsal:
Mám pocit že Revolution 3D je na C++.
No ten se impletuje do visual basicu, ale jinak nefunguje, ja bych chtěl program jako je blender, jen misto pythonu :(( c++ :D
yaqwsx napsal:
Asan napsal:
Mám pocit že Revolution 3D je na C++.
No ten se impletuje do virsual basicu,ale jinak nefunguje,ja bych cht?l program jako je blender,jen misto pythonu:(( c++ :D
Hmm, tak to nevim, o jednom sem věděl, akorát jsem to teď nemohl najít, navíc to bylo dělané spíš na 2D. Ale na druhou stranu, jestli umíš obstojně C++ a znáš alespoň trochu slušně anglicky, není zas takovej problém si pročíst tutoriály a naučit se jak napsat vlastní.
Jinak ještě se můžeš zkusit poptat na www.ceskehry.cz
Asan napsal:
yaqwsx napsal:
Asan napsal:
M?m pocit ?e Revolution 3D je na C++.
No ten se impletuje do virsual basicu,ale jinak nefunguje,ja bych cht?l program jako je blender,jen misto pythonu:(( c++ :D
Hmm, tak to nevim, o jednom sem v?d?l, akor? jsem to te? nemohl naj?t, nav?c to bylo d?lan? sp?? na 2D. Ale na druhou stranu, jestli um?? obstojn? C++ a zn?? alespo? trochu slu?n? anglicky, nen? zas takovej probl?m si pro??st tutori?ly a nau?it se jak napsat vlastn?.
Jinak je?t? se m??e? zkusit poptat na www.ceskehry.cz
C++ umim docela dobre(viz vyse),anglicky umim o neco min(ale na preklad sem moc linej),a vkladani 3D objektu do C++ je muj problem
Pokud je vkládaný 3D objekt tvůj jediný problém, tak nevím, proč nevyvineš snahu a nevyřešíš to. Určitě ti s tím hodně lidí pomůže. Vím o jednom takovém prográmku, tedy spíš na 2D, ale rozhodně bych ti ho nedoporučil! Sice to kolize a načtení obrázků atp. dělá za tebe, ale ty aplikace jsou pak nehorázně pomalé!
V tom měl kECUB pravdu. Tyhle script studia jsou nehorázně pomalé.
BTW: Pokud chceš něco aby ses nemusel programovat s grafikou, tak si stáhne nějakj free engine. Třeba Quake II engine je ke stažení zdarma, ten má implementované používání 3D grafiky. Anebo ještě jinak - některé game editory - třeba na Fallout 2 využívají C pro scriptvání, tak si můžete nascriptovat mod pro Fallout ;).
Kdy? u? tak tak by m? moc l?kal half-life2 moding. Pr?ce v hammerovi (editor na tvo?en? map atp.) je tam fakt jednoduch? a coding je ?ist? C++ pokud se sezn?m?te trochu s tim enginem a ovl?d?te dob?e C++ tak si myslim ?e by v tom ?li d?lat fakt zaj?mav? kousky ;)
Nebo tak, moc se v nich nevyznám, ale myslím, že toho bude spoustu.
priznam se ze jsem to vsechno necetl..ale stahnete si tohle http://kubbing.borec.cz/code/windows.zip a pak povidejte o programovani 3d her ve 14 letech..tohle se dela na CVUT jako pulrocni semestralni projekt, coz je vysoka skola a jsou tam 21 lety borci co uz aspon neco o programovani tusi..
a nechte se vyvest z omylu ze v puberte budete spickove programatori..pochybuji ze jste aspon schopni vymodelovat low poly model aspon v blenderu..
pekny den
forum.ubuntu.cz
mallox napsal:
priznam se ze jsem to vsechno necetl..ale stahnete si tohle http://kubbing.borec.cz/code/windows.zip a pak povidejte o programovani 3d her ve 14 letech..tohle se dela na CVUT jako pulrocni semestralni projekt, coz je vysoka skola a jsou tam 21 lety borci co uz aspon neco o programovani tusi..
a nechte se vyvest z omylu ze v puberte budete spickove programatori..pochybuji ze jste aspon schopni vymodelovat low poly model aspon v blenderu..
pekny den
Popravd? jsi trochu OT... p?izn?v?m se ?e t?eba j? osobn? neovl?d?m 3D grafiku. Moje schopnosti jsou dostate?n? jen na programov?n? hern?ho engine ve WIN 32 API s C++, ?ili max. 2D, co? je zrovna to co te? (ve sv?ch skoro 17) d?l?m. Ale to nen? to o ?em tenhle thread je. Ten je toti? o tom ?e n?kdo sh?n?l n?jak? studio ve kter?m by mohl d?lat, a p?izn?jme si, d?l?n? 3D grafiky t?eba v Petrovi je fakt ceklem primitivn? a ban?ln?, nehled? na n?jak? jin? skriptovac? studia ?i editory. A to je to na co se dotazovatel ptal.
Druh? v?c, ne neum?m v Blenderu a neum?m dokonce ani samotn? Phyton, ale na druhou stranu zn?m lidi co v n?m um? a d?laj? a jsou mi vrstevn?ky.
T?et? v?c, doporu?uji si p???t? po??dn? pro??st text, ne? za?nu n?koho jebat za to ?e je to nicneum?c? debil. P?sob? to trochu hloup?, kdy? n?koho sr???? za n?co co ne?ekl.
BTW: Na to ?e je to p?lro?n? semestr?ln? projekt se autor moc nevyt?h (a na str?nk?ch toho moc nen?). Co je vid?t ze screenshot? - autor pou?il modely krychle s asi 10 r?zn?mi texturami, n?kter? z toho mi p?ipadaj? zn?me, n?ter? z toho jsou zase obli?eji politik?. D?l je tu vid?t model zbran?, kterej vypad? jako ukradenej z Quake a to i s texturou a n?sledn? jsou tam n?jak? particles efekty.
Ani jsem se nedozv?d?l v jakym jazyce je to psan?. Jedin? co tam je je ?e je pou?ita knihovna GLUT, na kterou je IMHO na netu dost tutori?ln? na to aby se j? ?lov?k nau?il s klidem pou??vat kdy? m? chu?. Nehled? na to ?e na ?koln? projekt je to IMHO celkem politicky nekorektn? a celkem hnusn?....
Ne??k?m ?e bych to byl schopen naprogramovat, ale asi bych se o n?co takov?ho nejsp?? ani nesna?il.
A ještě dodatek, zajímalo by mě jak jsi to myslel s tím ALESPOŇ low-poly v Blenderu. Pokud vím, tak Blender má omezení plynulosti asi na 3000 poly na scénu, což je asi tak jedna slušnější postava, čili o ničem jinym než low-poly v Blenderu nemůže bejt řeč
Já jsem nikoho nejebal..jen jsem řekl, že lidi ve 14 nemohou být špičkoví programátoři, pokud nejsou génia, a nedělají nic jiného než se učí programovat v C++, což ve 14 velice pochybuji..nejde o to, že jsou blbý, ale o to, že nemaji dostatečné znalosti a zkušenosti, a samozřejmě za to může věk..ale když se mýlim, tak klobouk dolů..
ta práce je dělaná v C s použití knihovny GLUT, což je "openGL" nezávislá na OS..
modely jsou mám dojem z quake (nebo jak se to píše)..já to nedělal.. to se obraťte na toho kluka ;)
a politické názory si necháme pro sebe..ok?!
forum.ubuntu.cz
alespon low poly..coz je zaklad pro 3D objekty do her..
alespon v blenderu..coz je skoro nejjednodussi 3D studio..aspon dle meho nazoru..
a o plynulosti do 3000 vertexu (pocitaji se vetsinou vertexy, pokud ty beres v uvahu polygony, tak prosim) nic nevim..protoze python moc nemusim..C je sviznejsi a umi toho vice..;)
forum.ubuntu.cz
Jestli jsi nechtěl urážet, tak nic, ale věta:
a nechte se vyvest z omylu ze v puberte budete spickove programatori..pochybuji ze jste aspon schopni vymodelovat low poly model aspon v blenderu..
Mě přišel osobně jako výsměch. Druhá věc.. není OpenGL v základu nezávislej na OS? Já měl za to že jo, takže když člověk dělá hru tak udělá grafiku v OpenGL, based-on je to na SDL a pofrčí mu to na tučňákoj, stejně jako ve vidlích.
Mozna receno trosku drsne, ale stojim si zatim z vlastni zkusenosti. Take jsem v 15 sam sebe mlatil to hrudniku a kricel ja jsem programator, a ted zjistuji ze to vubec neni pravda..programovat umim, ale ze bych sebe povazoval za profika, to ne.
A pokud mi nejaky borec v 15 ukaze vlastni program napsany v c/c++ (pascal,delphi), se synchronizaci vlaken, pozivani mutexu (linux)..pretezovanim operatoru, polumorfismem nebo virtualnimi funkcemi, tak priznam, ze jsem se mylil..
OpenGL je soubor funkci, ktere pracuji s grafikou..novejsi 3d karty maji hardwarovou podporu oGL a proto maji lepsi vykony a akceleraci..ano oGL je OS Independed, ale aplikace, ktere se programuji na praci s oGL a vyuzivaji nektere knihovny jsou zavisle na OS..cili kdyz budes pouzivat GLUT tak jsi za vodou, pravdepodobne to pobezi na W$ i na Linux, pokud vsak pouzijes API funkce, coz se da rict rozsireny GLUT, tak jsi zavisly jenom na W$, stejne tak pri programovani pod DirectX..
Pro starsi graficke karty existuji softwarove nahrady, napr. MESA, coz je softwarovy 3D akcelerator..
atd..
forum.ubuntu.cz
Jinak k tomu Blenderu..jsem zapomel..pardon..
Kazdy ze 3D studii vyuziva oGL a oGL pracuje s vrcholy (vertexy)..kdyz budes programovat napr. pod GLUTem, tak zjistis, ze definujes barvu a pak zadavas vrcholy ( glVertex3f(1.0f, -1.0f, 1.0f); ) podle struktyru, kterou zadas se pak definuje zda jde o TRIANGL (triangularni) nebo QUADS (kvadrikove) polygony..vsechno je zavisle na vrcholech..pokud neni vrchol, neexistuje polygon..
ale to je diskuze na dlouho..
forum.ubuntu.cz
mallox napsal:
priznam se ze jsem to vsechno necetl..ale stahnete si tohle http://kubbing.borec.cz/code/windows.zip a pak povidejte o programovani 3d her ve 14 letech..tohle se dela na CVUT jako pulrocni semestralni projekt, coz je vysoka skola a jsou tam 21 lety borci co uz aspon neco o programovani tusi..
a nechte se vyvest z omylu ze v puberte budete spickove programatori..pochybuji ze jste aspon schopni vymodelovat low poly model aspon v blenderu..
pekny den
no prave,proto chci pouzit nejaky program na prekousani grafiky,protoze si myslim ze na grafiku zatim nemam,jinak kamos umi dobre modelovat 3d modely a grafiku obecne,ja zase programovat
..proto chci pouzit nejaky program na prekousani grafiky..
co tim myslis?
forum.ubuntu.cz
no uz se zacinam rozcilovat..?:nn:?
blender je 3d studio..vytvoris v nem 3d objekty, pridas jim materialy, osvetlis a vytvoris z toho scenu..nebo pridas objektum kosti, nastavis ovlivneni vertexu, rozpohybujes kosti a vyexportujes animaci..
c/c++ je programovaci jazyk, to je to co pises do zdrojoveho souboru a pak zkompilujes a podle toho co jsi napsal, ti vysledny program/aplikace dela..
pokud myslis game-engine ktery obsahuje blender, to je jina vec, v tom pripade te napomenu, neber si to nejak osobne a nechci te urazet, ale nauc se vyjadrovat sve myslenky..nebo presneji..pokud se chces zabyvat programovani 3D her, tak si k tomu nastuduj potrebne veci, at muzes spravne pojmenovavat to co prave mas na srdci..chapes co tim myslim? ..protoze ne kazdy te musi pochopit, tak jako napriklad ja..
a nyni se dostanem k game enginu..:D
pravdepodobne chces rict, ze potrebujes loader 3d modelu, *.obj, *.3ds, *.md2 ... to si bud naprogramujes sam, nebo si stahnes z netu..ale stejne budes muset vedet aspon zaklady o openGL programovani, bez toho neudelas ani obycejne okno (pro rypaly : ted myslim okno samotne 3D aplikace ve ktere se bude vsechno vykreslovat)..
stazeny loader bude mit nejaka omezeni (prava pouziti, nemusis vsemu rozumet), nejlepsi si to bude udelat samotnemu, pak si ho optimalizujes primo pro svoji aplikaci..
pokud jsem to zase pochopil spatne, tak ?:bumbum:?
forum.ubuntu.cz
To mallox:
Si snad děláš srandu - odkdy znalosti a zkušenosti souvisej přímo s věkem? Nějak se mi zdá, že jsi tu z nás nejchytřejší a absolutně neomylnej. :ok: Asi sis tohle vlákno nepřečetl celý, protože jinak bys pochopil větu "no to je program skoro jako blender na c++". ?
Před tebou bych vážně nechtěl zmínit výhody nějakého programu, nebo jazyku před jiným (to by byl flame alespoň na měsíc).
BTW: jedinej rejpal, co v tomhle vláknu je, jsi ty
PS: je mi 16, tak se do mě opři, ať vidím jak jsi na tom s IQ
PSS: ostatním se omlouvám za OT a nepěknej příspěvek - nemám takový lidi rád
DeaLer: ne necetl jsem thread, to mas pravdu..a dokonce jsem to i rikal..
az ti bude tak 20-25, tak si popovidame o tom jak souviseji znalosti a zkusenosti s vekem..;)
Vyhody nejakeho programu rikat predemnou se neboj, jen ti reknu nazor z objektivniho hlediska, coz delam i tady..
kdyz jste tady v threadu (minim zucastnene debaty se mnou) takovy machri, tak mi ukazte svoji praci v programovani..nechci zdrojaky staci zkompilovanou aplikaci..Ty DeaLer C# developer..tak se predved..ukaz jak moc jsou velke tve znalosti a zkusenosti v 16 letech..
moje iq ti neni zname, stejne tak, jako ja osobne, tak nevim jak muzes soudit zda nekoho mas nebo nemas rad kdyz o nem vis jen jeho nick..
a mimochodem (ne BTW - bavim se s tebou cesky) kdybych se uz do nekoho opiral, tak osobne a poradne nekde venku..a ne na diskuznich forech, protoze jsem upozornil na nedostatky vasich znalosti (netvrdim, ze jste blbecci a nerikam, ze jsem nejchytrejsi) a vy me za to hned kamenujete..
zkuste rozumne a logicky brat kritiku a ponauceni z ni..
forum.ubuntu.cz
mallox napsal:
DeaLer: ne necetl jsem thread, to mas pravdu..a dokonce jsem to i rikal..
az ti bude tak 20-25, tak si popovidame o tom jak souviseji znalosti a zkusenosti s vekem..;)
Vyhody nejakeho programu rikat predemnou se neboj, jen ti reknu nazor z objektivniho hlediska, coz delam i tady..
kdyz jste tady v threadu (minim zucastnene debaty se mnou) takovy machri, tak mi ukazte svoji praci v programovani..nechci zdrojaky staci zkompilovanou aplikaci..Ty DeaLer C# developer..tak se predved..ukaz jak moc jsou velke tve znalosti a zkusenosti v 16 letech..
moje iq ti neni zname, stejne tak, jako ja osobne, tak nevim jak muzes soudit zda nekoho mas nebo nemas rad kdyz o nem vis jen jeho nick..
a mimochodem (ne BTW - bavim se s tebou cesky) kdybych se uz do nekoho opiral, tak osobne a poradne nekde venku..a ne na diskuznich forech, protoze jsem upozornil na nedostatky vasich znalosti (netvrdim, ze jste blbecci a nerikam, ze jsem nejchytrejsi) a vy me za to hned kamenujete..
zkuste rozumne a logicky brat kritiku a ponauceni z ni..
Ty jsi někde viděl, že bych o sobě tvrdil, že jsem skvělej programátor - nevidím důvod proč bych ti měl ukazovat svoje výtvory (nejsou dokonalé, já to vím a stále to zlepšuju). Myslíš, že programátor, kterému je 20-25 let musí nutně vědět o programování více než já? Právě z toho objektivního hlediska bych měl strach. Tady přece nejde o můj věk, ale o to, jak dlouho a jak často programuju (tím se pokud vím získávají znalosti a zkušenosti a ne věkem). Tím "takové lidi nemám rád" jsem myslel lidi, co se opíraj o teenagery aniž by k tomu měli nějakej podstatnej důvod. Nesoudím lidi podle nicku nebo věku, ale podle reakcí a vyjadřování. Mezi tím co jsi tu psal a opodstatněnou kritikou je při nejmenším rozdíl (to už si přeber sám).
Myslíš, že ty nemáš nedostatky znalostí - řekni mi co je to PSI, telekineze, jak se to naučit a jestli je to vůbec možné - samozřejmě bez hledání na netu nebo v jiných zdrojích informací. Pokud to náhodou nevíš, tak se zamysli (je to způsobené tvým věkem).
Neopiram se o teenagery..jen rikam, ze kdyz prijde 14 lety kluk a rekne chci delat 3D hry a nevi o tom ani n, a vyptava se co a jak, tak mu musi nekdo rict, ze zacina ze spatneho konce.
No nemuzes se venovat dlouho programovani, protoze nemam na to ani vek (zase se dle tebe navazim do teenageru)..predpokladam, ze nemas ani poneti o zakladech fyziky (telesa, hmota)..nevis ani co je stavovy prostor (mimochodem je to programovani)..pochybuji, ze znas problematiku algoritmizace a datovych struktur, coz je zakladni obor programovani..vetsinou co tvoris je algoritmus..pochybuji ze vis neco o teoorii grafu, ktera se v programovani vyuziva vice nez dost..to same bych si dovolil tvrdit o RSA, obnoveni ztracene informace a mnoho dalsich veci..cti pozorne, rikam ze pochybuji, ne ze tvrdim!!
Az budes mit za sebou nejake projekty, tak se o ne muzes oprit a rict, ja jsem programator co delal, tohle a tamto, a tady to take..jinak pokud mas rozdelanych par programu, kalkulacku, html editor (to jsem delal take, ted se tomu jenom smeji)..atd..to nejsi programator..ale uznavam, ze se snazis naucit programovat..vis co znamena v prekladu 'Developer' - projektant,vyvojar, vis co je pojem agilni programovani? najdi si to..
Ohledne tvych otazek smerovane na me znalosti, ano mas pravdu nevim to, PSI je recky symbol, ale tys to pouzil urcite s jinou souvislosti..a telekineze, tak to uz vubec netusim..mozna neco z fyziky..ano priznavam, nevim to, protoze to neni muj obor, nezajimam se o to a neseru se do toho a neucim ostatni co je telekineze..
Ale ti "teenagery" (tebou pouzity vyraz) to delaji a povazuji se za machry..vyvedte me prosim z omylu kdyz se mylim..;)
a jeste jedna vec, proc tedy pouzivas vyraz Developer, kdyz nemas ani jeden projekt, ktery mi muzes ukazat?!
forum.ubuntu.cz
mallox napsal:
Neopiram se o teenagery..jen rikam, ze kdyz prijde 14 lety kluk a rekne chci delat 3D hry a nevi o tom ani n, a vyptava se co a jak, tak mu musi nekdo rict, ze zacina ze spatneho konce.
No nemuzes se venovat dlouho programovani, protoze nemam na to ani vek (zase se dle tebe navazim do teenageru)..predpokladam, ze nemas ani poneti o zakladech fyziky (telesa, hmota)..nevis ani co je stavovy prostor (mimochodem je to programovani)..pochybuji, ze znas problematiku algoritmizace a datovych struktur, coz je zakladni obor programovani..vetsinou co tvoris je algoritmus..pochybuji ze vis neco o teoorii grafu, ktera se v programovani vyuziva vice nez dost..to same bych si dovolil tvrdit o RSA, obnoveni ztracene informace a mnoho dalsich veci..cti pozorne, rikam ze pochybuji, ne ze tvrdim!!
Az budes mit za sebou nejake projekty, tak se o ne muzes oprit a rict, ja jsem programator co delal, tohle a tamto, a tady to take..jinak pokud mas rozdelanych par programu, kalkulacku, html editor (to jsem delal take, ted se tomu jenom smeji)..atd..to nejsi programator..ale uznavam, ze se snazis naucit programovat..vis co znamena v prekladu 'Developer' - projektant,vyvojar, vis co je pojem agilni programovani? najdi si to..
Ohledne tvych otazek smerovane na me znalosti, ano mas pravdu nevim to, PSI je recky symbol, ale tys to pouzil urcite s jinou souvislosti..a telekineze, tak to uz vubec netusim..mozna neco z fyziky..ano priznavam, nevim to, protoze to neni muj obor, nezajimam se o to a neseru se do toho a neucim ostatni co je telekineze..
Ale ti "teenagery" (tebou pouzity vyraz) to delaji a povazuji se za machry..vyvedte me prosim z omylu kdyz se mylim..;)
a jeste jedna vec, proc tedy pouzivas vyraz Developer, kdyz nemas ani jeden projekt, ktery mi muzes ukazat?!
Ano s prvním odstavcem naprosto souhlasím. Ano nemůžu - v mém konkrétním případě je to omezeno věkem, ale zkus si představit programátora, kterému je 30 a má stejné zkušenosti jako já (souvisí pak jeho znalosti a zkušenosti s věkem?). Fyziku nemám rád, k ničemu ji nepotřebuju (nemám v plánu vyvíjet hry) a je podle mě zbytečná a nedokáže vysvětlit všechno (např. zmíněné PSI a do něj patřící telekinezi). Vypsal jsi tam některé pojmy, které neznám (ale zatím jsem se o ně nijak nezajímal). Vím co je to Algoritmus, agilní programování. K tomu abych mohl říct tohle jsem udělal já nepotřebuju mít za sebou nějakej projekt - stačí mi část projektu (např. toho co leží na mém disku - jde o projekt, který nemá ve světě free aplikací obdoby - alespoň jsem nic koncepčně stejně založeného nenašel). O vývoj kalkulačky nebo html editoru jsem se nikdy nepokoušel (kalkulačka by měla být jeden z pluginů zmíněného projektu a pokud jde o html editor, tak mám vytvořenou slušnou komponentu pro wysiwyg editaci XHTML, i když má ještě nějaké mouchy, tak je to můj projekt a můžu říct, že jsem ho udělal já). Já vím co je to Developer, ale víte vy třeba přesně, co znamená můj nick? Proč se mi zdá, že máte odpor k českým slovům přejatým z cizích jazyků a nebo zkratkám cizích výrazů. Jinak PSI (parapsychologie, psionika) je jeden z oborů psychologie a snaží se vysvětlit tzv. nadpřirozené schopnosti (říkám takzvané, protože tyto schopnosti jsou přirozené) - patří tam i telekineze, což je schopnost pohybovat předměty pomocí mysli (bez fyzického kontaktu). Proč říkáte, že to dělají všichni teenageři - neměl byste je (nás) házet všechny na jednu hromadu. Nemám žádnou povinnost vám ukazovat své rozpracované projekty.
Možná si všimnete, že vám někde vykám - zřejmě umíte vzbudit respekt.
Pokud máš ještě co dodat, tak prosím založ vlákno v Offtopic, ať tu zbytečně nekazíme vlákno. Díky.
Pánové, trochu klidu simvás. Osobně spory si můžete vyřešit mimo tohle fórum.
Taky se mi zdá, že podle toho co yaqwsx psal by rači než dělání nějakých 3D projektů a načítání modelů se měl naučit vůbec základy 3D grafiky. Doporučil bych NeHe tutory ty základy zvládne každej a uvidíš jaxe cejtíš. Řikáš, že umíš C++ a teď chceš dělat 3D. Být tebou nebyl bych tolik hrrr. Radši se nauč nějaké API a grafickou knihovnu. Nemůžeš najednou udělat Doom3 když se naučíš načítat modely. Toť můj názor. Pokud ale chceš "Blender s C++" tak je to na tobě ;)
btw 2mallox: v Blendru se dá scriptovat takže se v něm dá klidně udělat i nějaká hra.
btwbtw: Že by byla telekineze pohybování předměty silou vůle ;)
kECUB : no konecne nekdo rozumny :D :ok:
jo jo, nepopiram, blender je jediny freesoftware co ma v sobe bezplatny game-engine, je vsak zalozeny na pythonu, a ten je o neco pomalejsi a omezenejsi nez c/c++ (ale to uz jsem rikal) V blenderu se dokonce daji delat i video prechody a da se pouzit i jako mensi strihove studio..taktez se muze udelat aplikace pres nejaky modul do ie, cili pokud uzivatel prijde na vase stranky, muze se pohybovat ve 3D svete aniz by musel cokoli (jako aplikaci) stahovat..:))
blender je super vec, jen by chtel par vylepseni.. :pc:
take bych chtel mit ten dar a psat na klavesnici aniz bych na ni musel sahat.. :?
DeaLer : ten offtopic zalozim pravdepodobne zitra (musim se ucit na zkousky) a vyjadrim se k tvemu poslednimu prispevku..jinak pekny vecer preji
forum.ubuntu.cz
Taky přeju pěknej večer a hodně úspěchů u zkoušek.
ps: to není dar
tak myslím že by pro yaqwsxa nebyla taky zas tak špatná varianta naučit se python a jít do toho blenderu. Pokud ovládá C++ tak to má zmáklý zachvilku ;)
P.S.: To se dá koupit v hypernově :och:
no jak rikate ze na to jdu ze spatnyho konce,tak ja mam takovou teorii:Ruzne zakladni geom utvary umim naprogramovat,pohybovat snema a atd,ten program chci proto,ze se prvni chci dobre naucit pohyby,deformace atd 3d objektu a pok teprve rucni tvoreni a vkladani objektu(to je podle totiz me mnohem slozitejsi)
OT: telekineze je trénovaná schonpost, ale já jsem se ji nikdy nenaučil. Je samozřejmě závislá na určitých oblastech mozku telekinetika. Pokud se o to ale někdo zde zajímá a zná serióznější způsoby učení než je zkoumat životopis Alistera Crowleyho, docela rád bych hodil řeč někde mimo.
Asan napsal:
OT: telekineze je trénovaná schonpost, ale já jsem se ji nikdy nenaučil. Je samozřejmě závislá na určitých oblastech mozku telekinetika. Pokud se o to ale někdo zde zajímá a zná serióznější způsoby učení než je zkoumat životopis Alistera Crowleyho, docela rád bych hodil řeč někde mimo.
Já zvládám základy telekineze (měl bych říkat psychokineze) a pravidelně trénuju. Můžu ti doporučit tenhle web: http://psycho.nazory.cz - jsou tam cvičení, diskuse (do které jsem napsal už dost rad) a další užitečné věci. Částečně se podílím na tvorbě obsahu.
Tak ked sa tu uz offtopicuje:
vzdy som si myslel ze nieco ako telekyneza a citanie myslienok alebo aspon pocitaov je mozne, ked uz to zachytia stroje preco nie aj my :)) takze si skuim tie stranky, nesmejte sa, venuje sa tomu zvlast jedna cast psychologie tak na tom daco bude. Asan mam ICQ 319173716 tak mi napis
PS: co je to BTW? vzdy mi to drasa nervy ked to vidim a neviem co to znamena ?:))?
PPS: v programovani niesom genius ale na svojich 16 rokov to celkom ujde, teraz som si kupil dve knihy, jednu o GDI a WINAPI a druhu o Direct3D takze svoj obzor rozsirujem, ale urcite ma nezrovnavaj s niekym kto chodi na vysoku skolu, ja sa to ucim len rekreacne a myslim si ze tu neni na webe ziadny gambler co by sa v tom sprtal viac ako 5 hodin denne
PPPS: a nevyryvajte do seba tolko
samo : BTW - by the way v prekladu do cestiny = mimochodem ;)
PPS: my jen konverzujem :D
forum.ubuntu.cz
Samo - myslel jsem někoho zkušeného, kdo by mě mohl poradit, takže čel. Jinak PS znamená post scriptum, čili po podpisu, takže není ani možnost využít jej bez podpisu ani použít zkomoleniny typu PPS. ;)
Jen tak čistě teoreticky - proč by nemohlo být post post scriptum (PPS)?
Mohlo by, kdyby existoval tvar postscriptum, pak by mohlo b?t i post postscriptum. Ale v latin? v?raz postcriptum, ?ili tvar je? by se dal p?elo?it jako popodpis neexistuje. Proto je v?raz po po podpisu stejn? ?pat?n jako t?eba nad nad lesem, ?i za za rohem. V p??pad? ?e by bylo m?sto zvan? zaroh, mohl by b?t tvar za zarohem, ale takle je to akor?t n?sobn? pou?it? p??slovce. Ale to u? jsme fakt OT.
no ked som bol maly, tak mi mama povedala ze PS sa dava na koniec listu a ze je to post scriptum, to som nemal ani tusaka co to je, tak mi to prelozila ako posledne slovo, takze mozes pouzit posledne slovo--po poslednom slove--po "po poslednom slove" a tak dalej :))
a to BTW som vedel, len ma to nejak nenapadlo, nejak to moc nepouzivam
samo napsal:
no ked som bol maly, tak mi mama povedala ze PS sa dava na koniec listu a ze je to post scriptum, to som nemal ani tusaka co to je, tak mi to prelozila ako posledne slovo, takze mozes pouzit posledne slovo--po poslednom slove--po "po poslednom slove" a tak dalej :))
a to BTW som vedel, len ma to nejak nenapadlo, nejak to moc nepouzivam
no post scriptum znamena dodatek
yaqwsx napsal:
samo napsal:
no ked som bol maly, tak mi mama povedala ze PS sa dava na koniec listu a ze je to post scriptum, to som nemal ani tusaka co to je, tak mi to prelozila ako posledne slovo, takze mozes pouzit posledne slovo--po poslednom slove--po "po poslednom slove" a tak dalej :))
a to BTW som vedel, len ma to nejak nenapadlo, nejak to moc nepouzivam
no post scriptum znamena dodatek
Ty jsi asi ne?etl co jsem psal vi? ;). Post scriptum neznamen? dodatek ale "po podpisu", tak?e ty vlastn? vůbec nem?? mo?nost ho takhle on-line vyu??vat, proto?e
1. se nepodepisuje?
2. se pou??v? jako p?id?n? informace, na kterou autor, p?ed t?m ne? se podepsal zapom?l. A ty m??e? sv?j text kdykoliv upravit.
vsak to mas jedno, vsetci to pouzivaju na konci prispevku ako nejaky dodatok, tak to tak nehaj ved na tom vobec nezalezi
Já bych do toho šel, v C++ umim zatim jenom dost málo, ale průběžně se učim. A taky trochu ovládám základy v Pythonu. Radši bych se domluvil přes icq, moje je 259-131-240
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Programátoři a Grafici pro Open Source — založil Jan Řičánek
Šance pro začínající php programátory — založil jakduch
Šance pro začínající php programátory — založil jakduch
Velmi dobře placená pozice pro senior iOS developera — založil Fuzzycorp
Moderátoři diskuze