Výstup do souboru – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Výstup do souboru – C / C++ – Fórum – Programujte.comVýstup do souboru – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Matěj Pácha0
Super člen
10. 6. 2006   #1
-
0
-

Nainstaloval jsem si MS Visual C++ Express 2005 a nějak jsem nepochopil nový způsob výstupu do souboru pomocí fstream. Koukal jsem se do MSDN, ale jsem z toho jelen. Nemáte někdo zkušenosti? Nejsem extra OOP programátor, takže bych to rád nějak srozumitelně. Je to prostý výstup do textového souboru. Rád bych zachoval výstup pomocí fout.
Díííky :mimi:

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Ajem tíčr, andrgraund tíčr!
Jura_0
Stálý člen
10. 6. 2006   #2
-
0
-

paashi napsal:

Nainstaloval jsem si MS Visual C++ Express 2005 a nějak jsem nepochopil nový způsob výstupu do souboru pomocí fstream. Koukal jsem se do MSDN, ale jsem z toho jelen. Nemáte někdo zkušenosti? Nejsem extra OOP programátor, takže bych to rád nějak srozumitelně. Je to prostě výstup do textovýho souboru. Rád bych zachoval výstup pomocí fout.
Díky :mimi:


Tak vystup do souboru si obvykle vyzada v knihach celou kapitolu, ale pokusim se vam to vysvetlit.
Takze nejprve ze vseho je potreba otevrit soubor. To se obyvkle, ovsem neni to pravidlem, dela rovnou pri inicializaci objektu(tedy v jeho konstruktoru):
Nejprve uvedu prototyp:


explicit ofstream ( const char * filename, openmode mode = out | trunc );

Samozrejme trida ofstream ma bezparametricky kontruktor, ale to neni nyni podstatne.
Prvnim parajmetrem je cesta/nazev k oteviranemu souboru.
Dalsim(druhym) parametrem je kombinace flagu(ty jsou zdedeny ze tridy ios_base).

Ukazkovy priklad otevreni TEXTOVEHO souboru paashi.txt pro zapis. A ekvivalentni zapis v cistem C:


C++:
std::ofstream fout("paashi.txt");

C:
FILE * fr = fopen("paashi.txt", "w");