Program v C pro PIC18F452 – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Program v C pro PIC18F452 – C / C++ – Fórum – Programujte.comProgram v C pro PIC18F452 – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

hynman0
Duch
23. 3. 2008   #1
-
0
-

Dostal jsem takovehle zadani:

Kódový zámek
V paměti EEPROM mikropočítače bude uložen osmimístný kód. Kód pro otevření se zadává z klávesnice (klávesy 0 – 9). Klávesa „*“ slouží na vymazání zadání. Po zadání všech 8 číslic se zjistí, je-li zadané číslo správné, nebo špatné. Pokud je špatné, vypíše se na displeji s obvodem M5450 slovo „bad“. Pokud je heslo správné, vypíše se „Good“. Pokud je nyní stisknuta klávesa „#“, Rozsvítí se na displeji desetinné tečky a přejde se do režimu nastavení kódu. To je možno zrušit klávesou „*“, v takovém případě tečky zhasnou a přejde se do normálního režimu, tedy do zadávání hesla (počáteční stav). Pokud je zadáno všech 8 číslic, data se zapíšou do EEPROM v mikropočítači. Program musí využívat SLEEP režim (v době mezi stisky kláves usnout). Program musí využívat také přerušení od klávesnice (jinak usne a už se neprobudí…).
Kontrola:
Program musí po stisknutí klávesy „1“ zobrazit „Good“ 2 po stisknutí klávesy „2“ zobrazit „bad“ na displeji.


Ale jsem debil na programovani, tak potrebuju pomoct. Pro nekoho kdo programuje to, myslim, nebude nic sloziteho. Diky za pomoc.

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.213.195.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
23. 3. 2008   #2
-
0
-

A v čom je problém ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
hynman0
Duch
23. 3. 2008   #3
-
0
-

V com je problem?
no v tom ze vubec nevim jak zacit. Mozna bych nastavil zobrazovani tech cisel na displeji, pripadne zobrazeni GOOD a BAD, ale to je tak vsechno :(

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.213.195.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
23. 3. 2008   #4
-
0
-

>Mozna bych nastavil zobrazovani tech cisel na displeji, pripadne zobrazeni GOOD a BAD ...
S toho usudzujem, že vieš čítať s klávesnice, zobrazovať znaky na display(i), nič viac na splnenie tej úlohy nepotrebuješ, tak v čom je problém ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
hynman0
Duch
24. 3. 2008   #5
-
0
-

To ani ne :( ja umim jenom nektere veci ale pak to dat dohromady je problem.
Treba tohle zmaknu:


const unsigned char znaky[]={0b11000000, //0
0b11111001, //1
0b10100100, //2
0b10110000, //3
0b10011001, //4
0b10010010, //5
0b10000010, //6
0b11111000, //7
0b10000000, //8
0b10011000, //9
0b10001000, //A
0b10000000, //B
0b11000110, //C
0b11000000, //D
0b10000110, //E
0b10001110}; //F

Nastaveni jak se maji ty jdenotlive znaky zobrazovat.
Pripadne jejich zobrazeni:

void main()
{
TRISD=0;


ADCON1=0x07;
TRISA&=0b11000011;
T1CON=0b0000001;
INTCON=0b11000000;
IPEN=0;
TMR1IE=1;
display[0]=znaky[0];
display[1]=znaky[12];
display[2]=znaky[0];
display[3]=znaky[11];
while(1);
}

Ale to je tak vsechno.

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.213.195.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
24. 3. 2008   #6
-
0
-

V tom prípade vám do poručujem, aby ste sa zastavili v knižnici vo vašom okolí (alebo v kníhkupectve) a zohnali si potrebnú literatúru. Čo sa týka používania klávesnice a zobrazovaní na display(i), je táto problematika riešená skoro v každej literatúre.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
24. 3. 2008   #7
-
0
-

Problémom je práve ten fakt, že riešenie ktoré požadujete je velice silno závislé na použitých obvodoch, a dokonca aj na použitom zapojení týchto obvodov. Napríklad program realizujúci čítanie z maticovej klávesnice a „zápis“ na osemsegmentový display pre procesory rodiny atmel avr by mohol vyzerať nejako takto:

// using keyboard example (see avr_keyboard_sch.png in doc directory)


#include <avr/io.h>
#include <avr/interrupt.h>
#include <stdint.h>


#define LEDDISP_PORT PORTA
#define LEDDISP_DDR DDRA

#define KEYBOARD_ROWS 4
#define KEYBOARD_COLUMNS 3
#define KEYBOARD_PORT PORTB
#define KEYBOARD_DDR DDRB
#define KEYBOARD_PIN PINB
#define KEYBOARD_CODE_NKP -1 // no key pressed

#define TC_INIT_VALUE 158 // 10x per socond
#define TC_PRESCALER_1024 ((1<<CS02)|(1<<CS00))

//! display number on led display
/*!
\param [in] number displayed number from 0 to 9
\param [in] disp display number you can use (0 or 1) */
void dispNumberOnLedDisp(uint8_t number, uint8_t disp);

//! get character from keyboard
void getc(int8_t * c);

//! scan keyboard row
/*!
\param [in] row keyboard row you can read
\return returns readed row code */
int8_t scanKeyboardRow(uint8_t row);

//! find first occurence of val
/*!
\param[in] first the first element address
\param[in] last behind the last element address
\param[in] val value to looking for
\return returns val position, if val isn't found
returns -1 */
int8_t find(uint8_t * first, uint8_t * last, uint8_t val);


#define keyboardCodesLen 12
const uint8_t keyboardCodes[keyboardCodesLen] = {
0x5e, // 0
0x37, // 1
0x57, // 2
0x67, // 3
0x3b, // 4
0x5b, // 5
0x6b, // 6
0x3d, // 7
0x5d, // 8
0x6d, // 9
0x3e, // -
0x6e // infinite
};

int8_t tKeyCode = KEYBOARD_CODE_NKP; // pressed keyboard code


ISR(TIMER0_OVF_vect)
{
TCNT0 = TC_INIT_VALUE;
static int8_t keyCodeOld = KEYBOARD_CODE_NKP;
static int8_t dispNum = 0;

int8_t keyCode = KEYBOARD_CODE_NKP;
getc(&keyCode);

// display key only if it changed
if (keyCode != keyCodeOld)
{
keyCodeOld = keyCode;

if (keyCode != KEYBOARD_CODE_NKP)
{
dispNumberOnLedDisp(keyCode, dispNum);

if (dispNum)
dispNum = 0;
else
++dispNum;
}
}
}


void main()
{
sei(); // global interrupt enable
TIMSK |= (1 << TOIE0); // timer overflow enable
TCNT0 = TC_INIT_VALUE;
TCCR0 |= TC_PRESCALER_1024; // set prescaler value

// clear led display
dispNumberOnLedDisp(0xF, 0);
dispNumberOnLedDisp(0xF, 1);

while (1)
continue;
}


void dispNumberOnLedDisp(uint8_t number, uint8_t disp)
{
LEDDISP_DDR = 0xFF; // set led display pins as output
switch (disp)
{
case 0: {
uint8_t tmp = LEDDISP_PORT;
tmp &= 0xF0;
number &= 0x0F;
tmp |= number;
LEDDISP_PORT = tmp;
break;
}

case 1: {
uint8_t tmp = LEDDISP_PORT;
tmp &= 0x0F;
tmp |= number << 4;
LEDDISP_PORT = tmp;
break;
}
}
}


void getc(int8_t * c)
{
int8_t i, keyCode = 0;

// scan all keyboard rows
for (i = 0; i < KEYBOARD_ROWS; ++i)
{
// read the same keyboard row until there were two same results
int8_t tmpKeyCode;
do
{
tmpKeyCode = scanKeyboardRow(i);

// wait a moment
uint8_t n;
for (n = 0; n < 25; ++n)
continue;

keyCode = scanKeyboardRow(i); // read again
}
while (keyCode != tmpKeyCode);


// there were pressed button in this row
if ((keyCode >> KEYBOARD_ROWS) < ((1 << KEYBOARD_COLUMNS)-1))
{
*c = find(keyboardCodes, keyboardCodes + keyboardCodesLen,
keyCode);
return;
}
}

*c = KEYBOARD_CODE_NKP; // no key pressed
}


int8_t scanKeyboardRow(uint8_t row)
{
uint8_t keyCode = 0x01;
keyCode = keyCode << row;
KEYBOARD_DDR = keyCode; // set keyboard pins direction
keyCode = ~keyCode;
KEYBOARD_PORT = keyCode; // set keyboard pins value
keyCode = KEYBOARD_PIN; // read keyboard code
return (keyCode & 0x7F);
}


int8_t find(uint8_t * first, uint8_t * last, uint8_t val)
{
uint8_t pos;
for (pos = 0; first != last; first++, pos++)
{
if (*first == val)
return pos;
}
return -1;
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
hynman0
Duch
25. 3. 2008   #8
-
0
-

Diky za pomoc, ale vubec z toho nejsem chytry :smile10: . Spis bych to vzal uplne od zacatku.

Pokusim se udelat nejaky "vyvojovy diagram". Tak jestli to dobre chapu tak ja bych ten kod nejdriv precetl z te pameti, pak z klavesnice nacetl ty cisla a porovnal a pak to vyhodnotil. A na konec tam dal jeste to GOOD a BAD. Je tak spravne?

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.213.195.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
25. 3. 2008   #9
-
0
-

* No najprv by si mal zvládnuť ten display, tj. zobrazovať na ňom ľubovoľné znaky, na ľubovoľnej pozícii. V mojom príklade to je funkcia void dispNumberOnLedDisp(uint8_t number, uint8_t disp).
* Potom musíš zvládnuť tú klávesnicu, tj. „prečítať“ znej stlačenú klávesu a pomocou funkcii, ktoré si si napísal v predchádzajúcom bode hodnotu tej klávesy zobrazíš na display(i). V mojom príklade túto činnosť vykonáva funkcia void getc(int8_t * c).
* Dokiaľ nemáš zvládnuté oba predchádzajúce kroky je zbytočné pokúšať sa ten program spraviť naraz, teda ako celok. Pokiaľ zvládneš oba predchádzajúce body, tak potom je to už jednoduché, ale o tom potom.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
hynman0
Duch
15. 4. 2008   #10
-
0
-

Ted jsme delali neco s klavesnici, ale nevim jak ulozit ty znaky z klavesnice do nejake pameti, abych to mohl porovnat s tim kodem v te pameti:

#include <pic18.h>


#define RADEK1 TRISA2
#define RADEK2 TRISA3
#define RADEK3 TRISA4
#define RADEK4 TRISA5
#define SLOUPEC1 RB7
#define SLOUPEC2 RB6
#define SLOUPEC3 RB5

#define Tlacitko RB4

#define LED PORTD

unsigned char CASZAKMITU,STARAKLAV,KLAVESA;
bit BYLAZMENAKLAV;

void interrupt PRER(void)
{
unsigned char i;
if(TMR1IF)
{
TMR1H+=0xEE;
TMR1L+=0x00;
TMR1IF=0;
if (CASZAKMITU) CASZAKMITU--;
}
if(RBIF)
{
i=PORTB;
CASZAKMITU=0x50;
RBIF=0;
BYLAZMENAKLAV=1;
}
}

unsigned char READKEY(void)
{
unsigned char KLAV;
LATA&=0b11000011;
RADEK1=0;
RADEK2=1;
RADEK3=1;
RADEK4=1;
KLAV=0x80; while(KLAV--);

KLAV=PORTB&0b11100000;

switch(KLAV)
{
case 0b01100000:{TRISA&=0b11000011; return '1';}
case 0b10100000:{TRISA&=0b11000011; return '2';}
case 0b11000000:{TRISA&=0b11000011; return '3';}
}

RADEK1=1;
RADEK2=0;
RADEK3=1;
RADEK4=1;
KLAV=0x80; while(KLAV--);
KLAV=PORTB&0b11100000;
switch(KLAV)
{
case 0b01100000:{TRISA&=0b11000011; return '4';}
case 0b10100000:{TRISA&=0b11000011; return '5';}
case 0b11000000:{TRISA&=0b11000011; return '6';}
}
RADEK1=1;
RADEK2=1;
RADEK3=0;
RADEK4=1;
KLAV=0x80; while(KLAV--);
KLAV=PORTB&0b11100000;
switch(KLAV)
{
case 0b01100000:{TRISA&=0b11000011; return '7';}
case 0b10100000:{TRISA&=0b11000011; return '8';}
case 0b11000000:{TRISA&=0b11000011; return '9';}
}
RADEK1=1;
RADEK2=1;
RADEK3=1;
RADEK4=0;
KLAV=0x80;while(KLAV--);
KLAV=PORTB&0b11100000;
switch(KLAV)
{
case 0b01100000:{TRISA&=0b11000011; return '*';}
case 0b10100000:{TRISA&=0b11000011; return '0';}
case 0b11000000:{TRISA&=0b11000011; return '#';}
}
TRISA&=0b11000011;
return 0;
}


void main()
{
ADCON1=0x47; // Vypne analog
TRISE0=0; // REO vystupni
TRISD=0x00; // PORTD vystupni
RE0=1; // Zapnout 74HC573
PORTD=0;
T1CON=0b00000001;
INTCON=0b11001000;
RBPU=0;
PIE1=0b00000001;
BYLAZMENAKLAV=0;
LATA&=0b11000011;
TRISA=0b11000011;

while (1)
{
if ((BYLAZMENAKLAV)&&(!CASZAKMITU))
{
BYLAZMENAKLAV=0;
KLAVESA=READKEY();
if(STARAKLAV!=KLAVESA)
{
STARAKLAV=KLAVESA;

LED=KLAVESA;

}
}
}
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.129.48.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
16. 4. 2008   #11
-
0
-

No napríklad takto:

unsigned char keys[4];

for (int i = 0; i < 4; ++i)
keys[i]=READKEY();

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
hynman0
Duch
16. 4. 2008   #12
-
0
-

Promin, ale trochu nechapu:(

Jednak kam to prijde. Dale jestli tam misto "4" nema byt "8", protoze jde o 8mistne cislo a jeste mi to pripada jako JAVA a ne jako C, mozna se pletu :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.213.195.–
AdamHlavatovic0
Stálý člen
16. 4. 2008   #13
-
0
-

To bola „len“ ukážka všeobecného postupu, veľkosť pola si môžete ľubovoľne meniť. A čo konkrétne sa vám na tých troch riadkoch zdá JAVA(ovské)?

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.73.16.–
hynman0
Duch
17. 4. 2008   #14
-
0
-

Jak jsem psal uz predtim, tak se v programovani moc nevyznam. Javu mi pripominalo trochu "for" a "keys" :) ale to bude asi tim ze je to vsechno podobne.

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.213.195.–
Peťule
~ Anonymní uživatel
2 příspěvky
27. 4. 2008   #15
-
0
-

Ahojky nemáte někdo nějaký programy udělané v cecku? Potřebovala bych sehnat nějaký prográmek, to asi nebude tak složité jako ho potom následně pochopit:-) dík za odepsání

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.176.–
Peťule
~ Anonymní uživatel
2 příspěvky
27. 4. 2008   #16
-
0
-

Když tak pro lepší komunikaci můj mail je p.sebelova@seznam.cz :-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.100.176.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 51 hostů

Podobná vlákna

Program pro java — založil Luke

Program pro 8051 — založil Wexter

Program pro prvočísla — založil Daniel

Dávka pro program — založil Kiki Lopez

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý