chcem sa spytat aky jazyk by som sa mal ucit ked chcem programovat 3D hry-myslim c++ alebo c#.
Fórum › C / C++
Ktory jazyk
aLca(P)0nE napsal:
chcem sa spytat aky jazyk by som sa mal ucit ked chcem programovat 3D hry-myslim c++ alebo c#.
Záleží na tom, jestli chceš, aby ta hra vyžadovala k běhu .NET Framework - pokud ano, tak je to jedno. Pokud ne, tak C++.
Takhle - c++, protože SDK k DX má samply v c++, i když - jsou taky v managed code, takže je to celkem jedno. Ale jestli neumíš ani ten jazyk, počítej s tím že se naprogramovat hru naučíš už za pár let trvrdé práce....
Asan napsal:
Takhle - c++, proto?e SDK k DX m? samply v c++, i kdy? - jsou taky v managed code, tak?e je to celkem jedno. Ale jestli neum?? ani ten jazyk, po??tej s t?m ?e se naprogramovat hru nau??? u? za p?r let trvrd? pr?ce....
M?m posledn? verzi DX SDK a managed sampl? - a? v C++ nebo v C# je tam dostatek.
Tak to nevim - j? m? u? starou - april 2005, tam je je?t? jen c++, ale v??im tomu ?e u? p?idali i C#. P?esto si mysl?m ?e a? se tazatel dostane k DX, mo?n? u? bude na trhu DX 11. Kdy? j? jsem za??nal s C++, tak byla na trhu mysl?m 8, kdy? jsem za??nal programovat teprv 7....
aLca(P)0nE napsal:
chcem sa spytat aky jazyk by som sa mal ucit ked chcem programovat 3D hry-myslim c++ alebo c#.
Nato, aby si spravil 3D hru, nepotrebujes vediet len programovací jazyk, ale aj potrebujes dalsie technologie, pomocou ktorých to bude mozné! Tím mam na mysli DirectX alebo OpenGL! Samozrejme, aj jedno, aj druhe, ma svoje vyhody, ci nevyhody! To ale nebudeme rozoberat :D!
Pytas sa, co je lepsie? Ci C++ alebo C#? Ja mam kamarata, tímto ho aj pozdravujem, ktorý robí v Delphi, a napísal si vlastní 3D engine, a spravil na to hru, ktorá si zaslůzi obdiv! Cize, ja by som osobne odporucal byt flexibilny, a nezameriavat sa len na jeden jazyk. Ja osobne sa venujem programovaniu v C++ a Delphi, a som spokojný? :D
Viac info o DirectX je mozne ziskat na MSDN:
http://msdn.microsoft.com/directx/sdk/?
Viac o OpenGl je mozne ziskat na CeskeHry.cz: http://nehe.ceskehry.c?
PoselSmrti napsal:
aLca(P)0nE napsal:
chcem sa spytat aky jazyk by som sa mal ucit ked chcem programovat 3D hry-myslim c++ alebo c#.
Nato, aby si spravil 3D hru, nepotrebujes vediet len programovac? jazyk, ale aj potrebujes dalsie technologie, pomocou ktor?ch to bude mozn?! T?m mam na mysli DirectX alebo OpenGL! Samozrejme, aj jedno, aj druhe, ma svoje vyhody, ci nevyhody! To ale nebudeme rozoberat??:D?!
Pytas sa, co je lepsie? Ci C++ alebo C#? Ja mam kam?rata, t?mto ho aj pozdravujem, ktor? rob? v Delphi, a nap?sal si vlastn? 3D engine, a spravil na to hru, ktor? si zal?zi obdiv! Cize, ja by som osobne odporucal byt flexibilny, a nezameriavat sa len na jeden jazyk. Ja osobne sa venujem programovaniu v C++ a Delphi, a som spokojn??:D?!
Viac info o DirectX je mozne ziskat na MSDN:
http://msdn.microsoft.com/directx/sdk/?
Viac o OpenGl je mozne ziskat na CeskeHry.cz: http://nehe.ceskehry.c?
T?eba Posel Smrti je napsanej v Delphi (nev?m jestli to je ta hra o kter? jsi mluvil). Volba mezi DirectX a OpenGL je v?ce m?n? druhotn? - z?le?? to na tom co od toho po?aduje - pokud pojede na .NET, tak pro n?j bude v?hodn?j?? DX. Pokud v?m, tak OpneGL nap?. nem? rozhran? pro zvuk (n?co jako Direct Sound). Zam??en? na jeden jazyk je pot?ebn? (m??e? zn?t v?c jazyk?, ale jeden se nau? dokonale).
EDIT: s t?m Poslem Smrti to nevím upln? na 100% - jen si mysl?m, ?e jsem to n?dke vid
Dv? v?ci - jednak jsem celkem p?ekvapen proto?e jsem m?l za to ?e Posel Smrti byl d?lanej ve WME a jednak se tazatel ptal na tvorbu her a a?koliv je mo?no pou??t OpenGL na grafiku, OpenAL na zvuk, SDL na okno a vstup, j? osobn? zast?v?m n?zor ?e je vhodn?j?? DX, kdyby kv?li ni?emu jin?mu tak u? jen kv?li supportu a vynikaj?c?mu SDK. Ale to u? je dost v?c? n?zoru, proto?e t?eba takov? NeHe m? co do sebe.
DeaLer napsal:
Třeba Posel Smrti je napsanej v Delphi (nevím jestli to je ta hra o který jsi mluvil). Volba mezi DirectX a OpenGL je více-méně druhotná - záleží to na tom co od toho požaduje - pokud pojede na .NET, tak pro něj bude výhodnější DX. Pokud vím, tak OpneGL např. nem? rozhraní pro zvuk (něco jako Direct Sound). Zaměření na jeden jazyk je potřebné (můžeš znát víc jazyků, ale jeden se nauč dokonale).
EDIT: s tím Poslem Smrti to nevím uplně na 100% - jen si myslím, že jsem to někde viděl
Ano, mas pravdu. Posel Smrti bezi na hernom engine AGDS, ktory bol napisany v Delphi!
V OpenGL nie je priame rozhranie pre pracu so zvukom, ako v DirectX, ale existuje kniznica OpenAL (Open Audio Library), ktora to umoznuje:-).
Asan napsal:
Dvě věci - jednak jsem celkem překvapen protože jsem měl za to že Posel Smrti byl dělanej ve WME a jednak se tazatel ptal na tvorbu her a ačkoliv je možno použít OpenGL na grafiku, OpenAL na zvuk, SDL na okno a vstup, já osobně zastávám názor že je vhodnější DX, kdyby kvůli ničemu jinému tak už jen kvůli supportu a vynikajícímu SDK. Ale to už je dost věcí n?zoru, protože třeba takové NeHe má co do sebe.
Nie, Posel smrti nie je robeny vo WME!! Je sice pravda, ze kebyze sa autori rozhodnu spravit Posla smrti vo WME, bol by to rovnocenný produkt, ako je teraz, cize v AGDS! Posla smrti robila firma Future Games, s.r.o., ktora je vlastnikom AGDS engine, do ktorého investovali velke peniaze, a pod. Je to proste obchod! AGDS je licencní engine, takze je k nedostaniu:-).
Btw: On WME pokud se nemýlím přijde pro komerční použití asi na 95000 kč, což taky není zadarmo. Holt není nad to si zkodit vlastní
Asan napsal:
Holt není nad to si zkodit vlastní.
S tím nesouhlasím - je lepší použít produkt někoho, kdo se na tvorbu produktů této kategorie specializuje - výsledek bude znatelně lepší.
BTW: tady si určitě kvalitní engine vybere každej: http://www.devmaster.net/engines/
DeaLer napsal:
Asan napsal:
Holt není nad to si zkodit vlastní.
S tám nesouhlasím - je lepší použít produkt někoho, kdo se na tvorbu produktů této kategorie specializuje - výsledek bude znatelně lepší.
BTW: tady si určitě kvalitní engine vybere každej: http://www.devmaster.net/engines/
Urcite suhlasim, ale engine na Posla smrti sa celkovo vyvijal 6 rokov, a na produkt Nibiru sa zdokonaloval pocas tvorby Posla smrti!! Nová hra, Reprobates_ , ktorej autormi je opat firma Future Games, s.r.o., bezi na tretej generecii AGDS, tzv.AGDS III:D! A mozem zarucit, ze nove vlastnosti plne vyhovuju narokom na dnesne hry!!
BTW->pokial by si chcel vyuzit WME na komerční projekt, naozaj si budeš musiet zaplatit 95 000 K!
PoselSmrti napsal:
BTW->pokial by si chcel vyuzit WME na komerční projekt, naozaj si budeš musiet zaplatit 95 000 Kč!
Btw: On WME pokud se nemýlím přijde pro komerční použití asi na 95000 kč, což taky není zadarmo. Holt není nad to si zkodit vlastní.
...
psáno o dva výše...
C# zrovna moc nerozum?m ale b?t tebou taxe ra?i nau??m C++.. Pokud v?m tak snad nezn?m n?jakou komer?n? hru kter? by byla ud?lan? v C# zato v C++ je ka?d? druh? ;-) Nav?c si mysl?m ?e na C++ najde? daleko v?c dokumentace. Nechci ti ?ikat jestli je lep?? OGL nebo DX ale obecn? se ??k? ?e OGL je jednodu?? a v DX se l?p d?laj v?t?? projekty. Pokud chce? aby tvoje hry ?lapaly i na linuxech tak ur?o OGL ;-)
kECUB napsal:
C# zrovna moc nerozum?m ale b?t tebou taxe ra?i nau??m C++.. Pokud v?m tak snad nezn?m n?jakou komer?n? hru kter? by byla ud?lan? v C# zato v C++ je ka?d? druh? ;-) Nav?c si mysl?m ?e na C++ najde? daleko v?c dokumentace. Nechci ti ?ikat jestli je lep?? OGL nebo DX ale obecn? se ??k? ?e OGL je jednodu?? a v DX se l?p d?laj v?t?? projekty. Pokud chce? aby tvoje hry ?lapaly i na linuxech tak ur?o OGL ;-)
To ?e se k takov?mu kroku zat?m nikdo neodv??il (komer?n? 3D hra v C#) je pouze neschopnost? tv?rc? a n? t?m, ?e by to snad ne?lo.
DeaLer napsal:
kECUB napsal:
C# zrovna moc nerozumím ale být tebou taxe raši naučím C++.. Pokud vím tak snad neznám nějakou komerční hru která by byla udělaná v C# zato v C++ je každá druhá ;-) Navíc si myslím že na C++ najdeš daleko víc dokumentace. Nechci ti řikat jestli je lepší OGL nebo DX ale obecně se říká že OGL je jednoduší a v DX se líp dělaj větší projekty. Pokud chceš aby tvoje hry šlapaly i na linuxech tak určo OGL ;-)
To že se k takovému kroku zatím nikdo neodvážil (komerční 3D hra v C#) je pouze neschopností tvůrců a né tím, že by to snad nešlo.
Neřikám že by to neělo a tvrdit o herních vývojářích že jsou neschopní si myslím že je docela troufalé. Spíš bych řekl že pokud profíkům přijde C++ vhodnější tak pravděpodobně vhodnější bude ;-)
kECUB napsal:
DeaLer napsal:
kECUB napsal:
C# zrovna moc nerozum?m ale b?t tebou taxe ra?i nau??m C++.. Pokud v?m tak snad nezn?m n?jakou komer?n? hru kter? by byla ud?lan? v C# zato v C++ je ka?d? druh? ;-) Nav?c si mysl?m ?e na C++ najde? daleko v?c dokumentace. Nechci ti ?ikat jestli je lep?? OGL nebo DX ale obecn? se ??k? ?e OGL je jednodu?? a v DX se l?p d?laj v?t?? projekty. Pokud chce? aby tvoje hry ?lapaly i na linuxech tak ur?o OGL ;-)
To ?e se k takov?mu kroku zat?m nikdo neodv??il (komer?n? 3D hra v C#) je pouze neschopnost? tv?rc? a n? t?m, ?e by to snad ne?lo.
Ne?ik?m ?e by to ne?lo a tvrdit o hern?ch v?voj???ch ?e jsou neschopn? si mysl?m ?e je docela troufal?. Sp?? bych ?ekl ?e pokud prof?k?m p?ijde C++ vhodn?j?? tak pravd?podobn? vhodn?j?? bude ;-)
Sorry - j? nemluv?m o neschopnosti v?voja??, ale o neschopnosti autor? (v?t?inou podnik?). Chce? ??ct pokud program?tor?m v C++ p?ijde C++ vhodn?j??- to pak ano. Ale co - nebudem se tady h?dat.
kECUB napsal:
DeaLer napsal:
kECUB napsal:
C# zrovna moc nerozum?m ale b?t tebou taxe ra?i nau??m C++.. Pokud v?m tak snad nezn?m n?jakou komer?n? hru kter? by byla ud?lan? v C# zato v C++ je ka?d? druh? ;-) Nav?c si mysl?m ?e na C++ najde? daleko v?c dokumentace. Nechci ti ?ikat jestli je lep?? OGL nebo DX ale obecn? se ??k? ?e OGL je jednodu?? a v DX se l?p d?laj v?t?? projekty. Pokud chce? aby tvoje hry ?lapaly i na linuxech tak ur?o OGL ;-)
To ?e se k takov?mu kroku zat?m nikdo neodv??il (komer?n? 3D hra v C#) je pouze neschopnost? tv?rc? a n? t?m, ?e by to snad ne?lo.
Ne?ik?m ?e by to ne?lo a tvrdit o hern?ch v?voj???ch ?e jsou neschopn? si mysl?m ?e je docela troufal?. Sp?? bych ?ekl ?e pokud prof?k?m p?ijde C++ vhodn?j?? tak pravd?podobn? vhodn?j?? bude ;-)
Nesouhlas?m. Jde jen o to ?e jazyk C# (u? jsem zm?nil ?e nezn?m jeho chyby a p?ednosti, ale je mi clekem zn?m status) je st?le je?t? "mlad?". P?eorientovat se ve v?voji na jin? jazyk trv? dlouho. Jinak ale C# zaznamen?v? raketov? vzestup a u? i v m?m SDK pro DX (p?es rok star?) jsou n?vrhy pro pr?ci se scripty v C#.
Jinak trouf?m si ??ct ?e ti pov?t?iniou nen? zn?mo v jak?m jazyce je kter? hra d?lan?, proto objektivizovat ?e v sou?asn? dob? je zdaleka nejv?ce her d?l?no v C++ je IMHO chyba, proto?e siln? se dere dop?edu C# a Java (nehled? na pou??v?n? Phytonu a Pearlu - v n?m je d?l?no t?eba UFO).
Asan napsal:
kECUB napsal:
DeaLer napsal:
kECUB napsal:
C# zrovna moc nerozumím ale být tebou tak se radši naučím C++. Pokud vím tak snad neznám nějakou komerční hru která by byla udělaná v C# zato v C++ je každá druhá ;-) Navíc si myslím že na C++ najdeš daleko víc dokumentace. Nechci ti říkat jestli je lepší OGL nebo DX ale obecně se říká že OGL je jednodušší a v DX se líp dělaj větší projekty. Pokud chceš aby tvoje hry šlapaly i na linuxech tak určo OGL ;-)
To že se k takovému kroku zatím nikdo neodvážil (komerční 3D hra v C#) je pouze neschopností tvůrců a ne tím, že by to snad nešlo.
Neříkám že by to nešlo a tvrdit o herních vývojářích že jsou neschopní si myslím že je docela troufalé. Spíš bych řekl že pokud profíkům přijde C++ vhodnější tak pravděpodobně vhodnější bude ;-)
Nesouhlasím. Jde jen o to že jazyk C# (už jsem zmínil že neznám jeho chyby a přednosti, ale je mi celkem znám status) je stále ještě "mladý". Přeorientovat se ve vývoji na jiný jazyk trvá dlouho. Jinak ale C# zaznamenává raketový vzestup a už i v mám SDK pro DX (přes rok starý) jsou návrhy pro práci se scripty v C#.
Jinak troufám si říct že ti povětšinou není známo v jakém jazyce je která hra dělaná, proto objektivizovat že v současné době je zdaleka nejvíce her děláno v C++ je IMHO chyba, protože silně se dere dopředu C# a Java (nehledě na používání Phytonu a Pearlu - v něm je děláno třeba UFO).
Velká část HL2 a CS:Source je napsaný ve Visual C++ a některé jejich části mají být v C# a běžet na .NETu (nevšiml jsem si, že by ho vyžadoval - možná investovali do virtualizace .NET Frameworku a nebo to není pravda).
kECUB napsal:
C# zrovna moc nerozum?m ale b?t tebou taxe ra?i nau??m C++.. Pokud v?m tak snad nezn?m n?jakou komer?n? hru kter? by byla ud?lan? v C# zato v C++ je ka?d? druh? ;-) Nav?c si mysl?m ?e na C++ najde? daleko v?c dokumentace. Nechci ti ?ikat jestli je lep?? OGL nebo DX ale obecn? se ??k? ?e OGL je jednodu?? a v DX se l?p d?laj v?t?? projekty. Pokud chce? aby tvoje hry ?lapaly i na linuxech tak ur?o OGL ;-)
Ja tiez nepozn?m ziadnu hru, ktor? by bola nap?sana v C#, ale viem, ze v tomto programovacom jazyku sa pripravuj? nov? n?stroje pre WME engine:-). Kebyze si mam vybrat medzi OpenGL, a DirectX, asi by som si tiez radsej vybral DirectX, a C++ by bola pre mna samozrejmost?:D?!
Pokud vím hl2 je v C++ o C# jsem nic neslyšel. Nechci C# nijak shazovat ani netvrdim že je to špatný jazyk a že nemá spoustu předností ale na hry a 3D grafiku je prostě podle mě vhodnější C++. Samozřejmě pokud má někdo radši C# a přijde mu lepší proč ne a když už může si v něm psát třeba knihovny ;-)
kECUB napsal:
Pokud v?m hl2 je v C++ o C# jsem nic nesly?el. Nechci C# nijak shazovat ani netvrdim ?e je to ?patn? jazyk a ?e nem? spoustu p?ednost? ale na hry a 3D grafiku je prost? podle m? vhodn?j?? C++. Samoz?ejm? pokud m? n?kdo ra?i C# a p?ijde mu lep?? pro? ne a kdy? u? m??e si v n?m ps?t t?eba knihovny ;-)
Nev?m jist?, jestli p??mo n?kter? ??sti HL2 jsou v C#, ale nen? probl?m napsat v C# t?eba modifikaci pro HL2.
Asi ses o to dostate?n? nezaj?mal - jinak bys v?d?l, ?e oba jazyky se na tvorbu her a 3D hod?j v podstat? stejn? (te? nejde o osobn? preference).
C++ je prej o drobet rychlejší, C# zas prej lepší proti únikům....
Asan napsal:
C++ je prej o drobet rychlejší, C# zas prej lepší proti únikům....
Ano. Ruku do ohně za to nedám, ale ve výsledku to prej není znát.
Dneska je to s tou rychlost? dost nebezpe?n?, kde jsou to doby, kdy byla Java pomal? :-) (ob?as se sl?ch?, ?e v n?kter?ch ?sec?ch je pr? Java rychlej?? ne? C++ d?ky JIT), a u C# resp. .NETu to bude podobn? velmi - oni toti? se docela hodn? sna?ili v .NET 2.0 k?d urychlit - a to se jim povedlo zvl??t? u n?kter?ch kritick?ch a obvykl?ch operac?.
ale stejn? rychlost pak ve v?sledku hlavn? - tedy pokud srovn?me C++ a C# bude z?viset na program?torovi. Osobn? si mysl?m, ?e amat?r nap??e rychlej?? k?d v C# - proto?e ten s t?m po??t? a ty z?kladn? v?ci m? docela dob?e optimalizovan?, a u C++ by musel vym??let ??loenosti, zat?mco. zku?en?j?? program?tor v C++ - proto?e u? jazyk zn? a dok??e v?ci vyu??vat efektivn?
Jinak m?j n?zor je takov? ?e je to dnes ur?it? pohodln?j?? v .NETu se C# - MS se docela sna?? a dokonce jsem zaslechl zv?sti o nahrazen? DirectX ;-) ale uvid?me co se z toho vyklube, u OGL mi dost nesed? jeho jak?si neobjektovost, je to st?le takov? old-C styl :-(
ja som sa pokusal naucit obidva aj c++ aj c#.
no c++ sa mi zda omnoho lahsi ale to je iba moj nazor.
skus si pozriet obidva a ktory ti bude viac sediet ten sa nauc poriadne
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Kontajner, ktory.... — založil Tom@sQo
Ktory pascal je doby na vyucbu — založil Kenny
Premenná do IMG, ktorý je v premennej — založil Martin
Úložný systém - ktorý vybrať? — založil Jakub
Kód,ktorý beži na serveri non-stop — založil zelenac1
Moderátoři diskuze