zdravím všetkých...mám otázočku lebo chcem ftom mať už konečne jasno
Ako sa delia jednotlivé jazyky C,C++,C# (napr. kde zaradíme Win32API,OGL,DX...).
Ďakujem :sport:
Fórum › C / C++
Delenie C
![](img/forum_vlakno_help_vyreseno.png)
Moc jsem nepochopil ot?zku, ale jestli mysl??, jak? je mezi nimi rozd?l, tak ?C? je z nich nejstar??, nen? OOP(Objektov? orientovan?).
C++?Vych?z? z C, d? se v n?m programovat v C, je OOP.
? C#?Je od Microsoftu, je OOP, je pou??v?n na platform? .Net framework,a n?kdo ??k? ?e je podobn? C++.
hlavo napsal:
a kde zaradíme Win32API,OpenGL,DirectX ... toto nechápem
C...C# jsou jazyky
Win32API,OpenGL,DirectX jsou knihovny funkcí které tyto jazyky využívají. Ty funkce jsou tu proto aby jsi si všechno nemusel dělat sám. (btw: což je v dnešní době téměř nemožné
hlavo napsal:
mohol by si mi dat nejaky zoznam vsetkych kniznic aby som vedel do buducna ked si budem vyberat naco sa budem chciet specializovat ?
V?echny? T??ko, t??ko, j? jen tak okrajov? v?m o knihovn?ch Allegro, Cleanlib a Glut, OpenAL ale je jich mnohem v?c.....
Ale ty z?kladn? (nejb??n?j??) se daj? srovnat do t?to tabulky
.............................................................
. . Tvorba oken, spr?va OS . Tvorba grafiky .
.............................................................
.Pro OS Win . Win 32 API . DirectGraphic* .
.............................................................
.Multiplatformn? . SDL . OpenGL .
.............................................................
*(spad? do Direct X, kombinuje Direct3D a DirectDraw)
Knihovny jsou přece záležitost, kterou si může udělat každý. Jde jenom o to napsat kus programu s různýma funkcema, zkompilovat to a hodit k tomu nějaký manuál a hlavičkový soubor a máš to čemu se říká knihovna - kus kodu určený k přilinkování do tvého programu, abys pak mohli využívat jeho funkce.
==> knihoven asi bude hodně
skocka napsal:
Knihovny jsou p?ece z?le?itost, kterou si m??e ud?lat ka?d?. Jde jenom o to napsat kus programu s r?zn?ma funkcema, zkompilovat to a hodit k tomu n?jak? manu?l a hlavi?kov? soubor a m?? to ?emu se ??k? knihovna - kus kodu ur?en? k p?ilinkov?n? do tv?ho programu, abys pak mohli vyu??vat jeho funkce.
==> knihoven asi bude hodn?
Jj, ale mysl?m ?e v tomhle ohledu tazatel necht?l zn?t knihovny nap? pro kombinatoriku, ale hlavn? knihovny pou??van? pro v?voj her (alespo? to d?v? dotaz tu?it).
Druh? v?c - to ?e by si n?kdo v dne?n? dob? napsal knihovnu pro pr?ci s grafikou nen? moc pravd?podobn?, proto?e, p?iznejme si, kolik procent program?tor? dnes um? pracovat p??mo s grafickou kartou a jsou ochotni otmu ob?tovat ?as aaby n?co takov?ho napsali? J? t?eba osobn? bych nevykreslil ani pixel...
Ale jinak ano, b??n? si program?to?i p??? vlastn? knihovny fc
![](img/forum_nove_psp_new.png)
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
![](/img/smile/1.gif)
![](/img/smile/2.gif)
![](/img/smile/3.gif)
![](/img/smile/4.gif)
![](/img/smile/5.gif)
![](/img/smile/6.gif)
![](/img/smile/7.gif)
![](/img/smile/8.gif)
![](/img/smile/9.gif)
![](/img/smile/10.gif)
![](/img/smile/11.gif)
![](/img/smile/12.gif)
![](/img/smile/13.gif)
![](/img/smile/14.gif)
![](/img/smile/15.gif)
![](/img/smile/16.gif)
![](/img/smile/17.gif)
![](/img/smile/18.gif)
![](/img/smile/19.gif)
![](/img/smile/20.gif)
![](/img/smile/21.gif)
![](/img/smile/22.gif)
![](/img/smile/23.gif)
![](/img/smile/24.gif)
![](/img/smile/25.gif)
![](/img/smile/26.gif)
![](/img/smile/27.gif)
![](/img/smile/28.gif)
![](/img/smile/29.gif)
![](/img/smile/30.gif)
![](/img/smile/31.gif)
![](/img/smile/32.gif)
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Aké delenie ? — založil Michal Vrábel
Delenie s double - c++ — založil lukas.balaz
Delenie v PHP — založil Anonymní uživatel
Delenie 2 float-ov — založil lukas.balaz
Delenie celeho AX — založil andy
Moderátoři diskuze