Ahoj dostal jsem od učitelky úkol, abych udělal program přes cyklus. Učili jsme se zatím jen FOR, REPEAT a WHILE. Já si nevím rady tak mi ten program prosím někdo napište. Zadání je: Vypočítej průměrné rychlosti 10 aut a pak by měl program vybrat maximální a minimální rychlost. Tak to prosím někdo zkuste spěchá to. Díky
Fórum › Pascal
Rychlosti NALÉHAVÉ
Obávám se, že úkoly tu za tebe nikdo psát nebude. Pošli část kódu kterou už máš a řekni co ti nefunguje, poradíme:)
To Cherokee007 :
To hlavní ti řekl Chrasty. Já jen doplním:
- Víc cyklů než for, repeat a while neexistuje, takže znáš všechno, co potřebuješ.
- Pro ukládání rychlostí bude nejvhodnější pole čísel (array).
- Hledání největší a nejmenší hodnoty už se tu řešilo mockrát, hledej.
- Výpočet průměrné rychlosti znamená sečíst všechny rychlosti a podělit počtem aut.
Moje stránka.
Tak tady je to co mi nejde hází to všelijaké chyby a nejde to tak nějak celkově tak se mi na to prosím někdo mrkněte díky.
program vypocet;
{$APPTYPE CONSOLE}
uses
SysUtils;
var s,t,i:integer;
v: array[1..10] of real;
sucet,priemer:real;
procedure bubblesort;
var k,l:integer;
p:real;
begin
for k := 1 to 10 do begin
for l := 1 to 9 do begin
if v[l] < v[l+1] then begin
p := v[l];
v[l] := v[l+1];
v[l+1] := p;
end;
end;
end;
end;
begin
{ TODO -oUser -cConsole Main : Insert code here }
for i := 1 to 10 do begin
write('Zadaj ' + inttostr(i) + '. zaznam v tvare drahaMEDZERAcas: ');
read(s, t);
{hned prepocitam na rychlost a zapisem do pola, nech si nemusim pamatat vela veci naraz}
v[i] := s / t;
writeln('Rychlost: ',v[i]:0:2);
end;
bubblesort;
for i := 1 to 10 do begin
sucet := sucet + v[i];
end;
priemer := sucet / 10;
writeln('Sucet: ',sucet:0:2,', priemer: ',priemer:0:2,', najvacsia rychlost: ',v[1]:0:2,'.');
readln;
readln; {neviem preco treba 2x readln}
end.
Mircosoft napsal:
To Cherokee007 :
To hlavní ti řekl Chrasty. Já jen doplním:
- Víc cyklů než for, repeat a while neexistuje, takže znáš všechno, co potřebuješ.