V jakym programu se nejvíc dělaj hry jako Assassin's Creed nebo třeba Unreal Tournament 3 či Crysis a jakym zhruba postupem ? Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?
Fórum › 3D Studio MAX
V čem se dělaj hry
To Al : mluvíš mi z duše
Muzes pouzit txt soubory, tam napises co to ma delat a pak to proste prejmenujes na exe. Kdyz to delas timhle postupem, tak jsou ale obvykle trochu problemy s rychlosti a velikosti souboru (to jsou pak ty 20 MB exe). Lepsi je to nejdriv zazipovat a pak az to prejmenovat na exe. Pokud bys nevedel, co presne tam mas napsat, tak proste vem nejaky exe soubor a prejmenuj ho na txt (jestli ma tak do 10 mega, jestli je vetsi tak ho nejdriv rozbal treba ve WinZipu) a otevri si ho treba v notepadu. Vzdycky je ale lepsi pouzit nejaky pokrocilejsi editor, treba Word nebo PSPad (je free!), ty ti rovnou i vsechno hezky obarvi, aby to bylo dobre videt.
Kdybys ten kod nechapal, tak pouzij nastroj Hledat (vetsinou je to Ctrl + F) a najdi klicove slovo START. Odtamtud se vsechno odviji, to neni zas tak tezke pochopit. Hlavne si pak, az zacnes psat vlastni kod, davej bacha na chyby! Opravovanim takovych chyb programator stravi vetsinu casu. Treba takovou naprosto elementarni chybou, ktera ale casto zatapi i profikum, je, kdyz napises misto pismena I v klicovem slove IF pismeno ypsilon. To pak muzes ten kod projet tisickrat odzhora dolu a stejne se ti muze stat, ze to prehlidnes.
PS> Koukej se naucit programatorskou terminologii a pravopis, at tu mezi sebou nemluvime jak tatari.
To CommanderZ : :smile6: Tak tohle bylo hodně dobrý :D
3DiDo napsal:
V jakym programu se nejvíc dělaj hry jako Assassin's Creed nebo třeba Unreal Tournament 3 či Crysis a jakym zhruba postupem ? Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?
omg, jako provokace dobré.
Tak hry se obvykle programují v C++ s DirectX/OpenGL. Postup: najmeš si tým 50 programátorů, grafiků, zvukařů atd. a ti ti to naprogramují. To, že to stojí minimálně pár desítek milionů CZK ti nemusím říkat.
Co se týče té druhé části, tak je to úplná blbost. Skriptovací jazyky NEJDOU použít ve hrách (v enginech hry, aby mě nějaký š'toural neopravoval, že například Flashpoint používá vlastní skriptovací jazyk pro chování misí).
Tak som začal z vývojom tej mojej hry,a mám už vlastne všetko hotové, ale neviem prečo, vždy pri spustení exe súboru to padne z chybovou hláškou. Pridávam môj kód, na požiadanie pridám aj exe súbor.
//Programujeme v TXT :D
Chcem aby tento program robil toto: Vygeneruj grafiku ktorej sa nevyrovná ani tá z Assassins Creed. Použi ten najlepší Game Engine a vytvor hru ktorá bude
mať rozmanité prostredie a voľnosť pohybu. Hra nesmie byť lineárna, a nemôže sa podobať žiadnej
doteraz existujúcej hre.Chcem, aby hrateľnosť bola neporovnateľná z ostatnými hrami. To je asi všetko.
A hlavne chcem aby sa to spustilo;
Podotýkam, že celá hra je programovaná podľa návodu ComanderZ-a, čiže by mala byť plne funkčná.
No áno, ale do tých pár miliónov českých korún si nepripočítal roky vývoja a drahý Game Engine :POsiris napsal:
3DiDo napsal:
V jakym programu se nejvíc dělaj hry jako Assassin's Creed nebo třeba Unreal Tournament 3 či Crysis a jakym zhruba postupem ? Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?
omg, jako provokace dobré.
Tak hry se obvykle programují v C++ s DirectX/OpenGL. Postup: najmeš si tým 50 programátorů, grafiků, zvukařů atd. a ti ti to naprogramují. To, že to stojí minimálně pár desítek milionů CZK ti nemusím říkat.
Co se týče té druhé části, tak je to úplná blbost. Skriptovací jazyky NEJDOU použít ve hrách (v enginech hry, aby mě nějaký š'toural neopravoval, že například Flashpoint používá vlastní skriptovací jazyk pro chování misí).
w3q napsal:
Tak som začal z vývojom tej mojej hry,a mám už vlastne všetko hotové, ale neviem prečo, vždy pri spustení exe súboru to padne z chybovou hláškou. Pridávam môj kód, na požiadanie pridám aj exe súbor.//Programujeme v TXT :D
Chcem aby tento program robil toto: Vygeneruj grafiku ktorej sa nevyrovná ani tá z Assassins Creed. Použi ten najlepší Game Engine a vytvor hru ktorá bude
mať rozmanité prostredie a voľnosť pohybu. Hra nesmie byť lineárna, a nemôže sa podobať žiadnej
doteraz existujúcej hre.Chcem, aby hrateľnosť bola neporovnateľná z ostatnými hrami. To je asi všetko.
A hlavne chcem aby sa to spustilo;
Podotýkam, že celá hra je programovaná podľa návodu ComanderZ-a, čiže by mala byť plne funkčná.
Jsi vul, nevim jak u vas, ale u nas kazde male dite vi, ze interpreter (=CPU=Complex Parsing Unit) rozumi vsem jazykum krome Ruby, svahilstiny a slovenstiny ;)
w3q napsal:
No áno, ale do tých pár miliónov českých korún si nepripočítal roky vývoja a drahý Game Engine :POsiris napsal:
3DiDo napsal:
V jakym programu se nejvíc dělaj hry jako Assassin's Creed nebo třeba Unreal Tournament 3 či Crysis a jakym zhruba postupem ? Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?
omg, jako provokace dobré.
Tak hry se obvykle programují v C++ s DirectX/OpenGL. Postup: najmeš si tým 50 programátorů, grafiků, zvukařů atd. a ti ti to naprogramují. To, že to stojí minimálně pár desítek milionů CZK ti nemusím říkat.
Co se týče té druhé části, tak je to úplná blbost. Skriptovací jazyky NEJDOU použít ve hrách (v enginech hry, aby mě nějaký š'toural neopravoval, že například Flashpoint používá vlastní skriptovací jazyk pro chování misí).
Právě proto jsem tam napsal MINIMÁLNĚ :-)
Koukám že jsem rozjel dost ostrou diskusi :-D a w3q jestli jsi to myslel vazne tak souhlasim s CommanderZ ale jako provokace to bylo dost dobry presne tak bych se podle toho navodu ridil i ja (mozna) :-B ale eště jsem se nedozvěděl odpověd v jakym 3D grafickym programu se vytvari grafika do her ?
Okay, vazne: Pro kazdou hru se dela v necem jinem. Ja nemam zkusenosti primo s tvorbou her, koketovaljsem jenom smodifikovanim, a tam je to jeste vyhranenejsi - modely se proste musi delatv tom, pro co jsou exportovaci pluginy, jen malo her pouziva nejaky univerzalni format (napriklad Doom 3 pouziva Lightwave format .lwo). Treba pro Warcraft III jsou exportery jenom pro 3DS, takze se vsechno dela ve 3DS nebo GMaxu (free verze 3DS). Jinak, muj dojem je, ze se nejcasteji pouziva prave 3DS. Pokud budes hru vytvaret, tak je to jenom o tom, co si naprogramujes.
Rikam: GMax, to je free verze 3D Studia. A pak je tu Blender, ten je taky free (a docela hodne se mezi modari pouziva).
PS: Jestli jsi tim "sezenu" myslel "stahnu", tak te asi budeme muset odkazat nekam na warforum.
A jak se mezi uzivateli 3ds rika: Pro toho, kdo si ho nedokáže sám opatřit, nemá smysl, aby s ním začínal. Nemá na to.
HEHE verzí staženejch mam několikrát demo 3Ds max 8 3Ds max 9 pak nějaky cracky keygeny celkem xx mb ale nic z toho nefunguje tak newim a Blender jojo v tom dělam už od doby co jsem začal s 3D grafikou jenže s nim nejsem zrovna nejvíc spokojenej
Hehe, "poučnej kurz programování", to ti asi tady nikdo nedá, programování se nenaučíš za večer:-)3DiDo napsal:
to tom*p Sorry ale jak uz jsem rikal do programovani nedelam spis do grafiky teda kdyby mi chtel dat nekdo nejakej poucnej kurz programovani tak klidne budu jen rad naucit se neco novyho To Nefaritus dik na to tady celou dobu cekam
3DiDo napsal:
HEHE verzí staženejch mam několikrát demo 3Ds max 8 3Ds max 9 pak nějaky cracky keygeny celkem xx mb ale nic z toho nefunguje tak newim a Blender jojo v tom dělam už od doby co jsem začal s 3D grafikou jenže s nim nejsem zrovna nejvíc spokojenej
Afaik jedine v cem je blender opravdu vyrazne slabsi nez ostatni bezne 3d modelovaci programy je renderovani. Uz po treti, zkus ten GMax. Sehnat plnou 3ds ti tady nikdo pomahat nebude.
Trochu vtipné :smile1: . Ale tak nebuďte na něj tak zlí... nedávno někdo do sekce CSS napsal nějaký bláboly o GameMakeru a o své nenávisti k "textovým programacím" a taky jste mu neodpověděli stylem "lol".
To 3DiDo : můžeš použít skoro jakýkoli 3D program - záleží na tom s kterými formáty dokážeš dále pracovat
já používám na 3D Cinemu 4D která je ve verzi CE6 zdarma (lokalizována do čeština a k dostání s knihou od Pavla Zocha) - sice má omezené možnosti renderingu což ovšem pro vytváření modelů není sebemenší problém
To w3q : chybí ti tam přece START :smile5:
3DiDo napsal:...
Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?
On si dovolil nazvat C++, C#, a Assembler jazyky skriptovacími!
Pokud ti jde přímo o vytváření hry, opravdu začni s game makerem. Sice se tam toho moc nenaučíš, ale když to budeš používat několik málo měsíců, dostane se ti do krve ten "strojovej systém", nebo jak to nazvat a můžeš přejít na něco složitějšího. :-)
Tim strojovym systemem jsi myslel magii jmenem Algorytmizace?
Jak te posloucham, tak pro tebe bude asi nejlepsi Google SketchUp. je i ve zdarma verzi (pro verze ma akorat lepsi exporty a tak) a navic ma na stazeni jenom par mega. Dela se s nim opravdu velice jednoduse - asi jako v malovani. Jeho zasadni nevyhodou je, ze zde prakticky neexistuje renderovani - muzes si akorat ulozit obrazek tak jak ho vidis ve vewportu (akorat ve vetsim rozliseni). A
Za to I sorry.
No jo, bola to provokácia, nič v zlom, ale ten príspevok nevyzeral nieako premysleno :D3DiDo napsal:
Koukám že jsem rozjel dost ostrou diskusi :-D a w3q jestli jsi to myslel vazne tak souhlasim s CommanderZ ale jako provokace to bylo dost dobry presne tak bych se podle toho navodu ridil i ja (mozna) :-B ale eště jsem se nedozvěděl odpověd v jakym 3D grafickym programu se vytvari grafika do her ?
No, asi máš pravdu, chyba buďe tam :Dretriwr napsal:
To 3DiDo : můžeš použít skoro jakýkoli 3D program - záleží na tom s kterými formáty dokážeš dále pracovat
já používám na 3D Cinemu 4D která je ve verzi CE6 zdarma (lokalizována do čeština a k dostání s knihou od Pavla Zocha) - sice má omezené možnosti renderingu což ovšem pro vytváření modelů není sebemenší problém
To w3q : chybí ti tam přece START :smile5:
CommanderZ napsal:
w3q napsal:
Tak som začal z vývojom tej mojej hry,a mám už vlastne všetko hotové, ale neviem prečo, vždy pri spustení exe súboru to padne z chybovou hláškou. Pridávam môj kód, na požiadanie pridám aj exe súbor.//Programujeme v TXT :D
Chcem aby tento program robil toto: Vygeneruj grafiku ktorej sa nevyrovná ani tá z Assassins Creed. Použi ten najlepší Game Engine a vytvor hru ktorá bude
mať rozmanité prostredie a voľnosť pohybu. Hra nesmie byť lineárna, a nemôže sa podobať žiadnej
doteraz existujúcej hre.Chcem, aby hrateľnosť bola neporovnateľná z ostatnými hrami. To je asi všetko.
A hlavne chcem aby sa to spustilo;
Podotýkam, že celá hra je programovaná podľa návodu ComanderZ-a, čiže by mala byť plne funkčná.
Jsi vul, nevim jak u vas, ale u nas kazde male dite vi, ze interpreter (=CPU=Complex Parsing Unit) rozumi vsem jazykum krome Ruby, svahilstiny a slovenstiny ;)
Neviem, či som ťa správne pochopil, ale asi mi chceš povedať, že keby som to napísal v češtine tak to bude fungovať však? :D
To Nefaritus: Nezlob se na mě, ale když někdo napíše do CSS o tom, že dělá hry v GameMakeru a nehodlá psát kód... a pak dodá, že je již zkušený programátor... ano, ten potřebuje srazit sebevědomí!
Co mas za OS
To Komtek : Nebyl to GameMaker?:D
Mno, tak tedy k tvorbě hry :)
Není vůbec důležitý v čem se to dělá, důležitej je pouze výslednej model. Viděl jsem jak někdo udělal v malování obrázek, kterej vypadal jako fotka. Jsou programátoři, kteří na to maj vlastní nástroje... Prostě výstup u bitmapovýho obrázku musí obsahovat definici barvy jednotlivých bodů a informaci o rozměrech obrázku. Co se týče 3D grafiky, tak tam jsou nutný 3 čísla pro každej bod (pozice X,Y a Z), potom relace mezi bodama, který definujou polygony a pak ještě informace o tom, kde se bod nachází na textuře, informce o materiálech, informace o kostech, pomocný objekty, nastavení, klíčový snímky, textury... vlastně výslednej soubor může bejt SKRIPT, definující například kam až se může ohnout ruka a tak :-)
Tohle samozdřejmě může bejt zapsaný jakkoliv. Hra se potom chová jako RENDER, kterej vykresluje objekty podle různých algoritmů. Případně to vykreslí grafická karta, ale procedury na čtení modelů si stejně musí udělat programátor :-)
Proto tohle dělá tým lidí, kteří si to nechávají solidně proplatit.
Na výslednou hru si pak udělaj nejlépe nějakou ochranu za kterou taky něco zaplatí, a kterou v mnoha případech neni těžký najít a obejít, a pak pár dobráků nasdílí hru i s crackem a producent má další ztráty zisku :-)
:DD Luxusni komenty.. Hra neni vubec obtizna, ty kecy ze programovat se nenaucis za vecer, nekdy to trva roky apod... (to co chces, a to jak na danny problem nahlizis ti pomuze s vysledkem) nebylo mi este ani 18 a myslim si ze bych v neakem Enginu udelal CoD2 bez problemu.. Treba Unity3D je "Free" engine.. UDK, CE.. Free enginu je vsude plno.. Pro zacatecnika UDK jako delane ;).. Jinak ke grafice.. ja osobne sem ze zacatku delal v C4D a exportoval to do *.fbx potom do Unity.. YT je dost naplnene tutorialama na vsechno.. Najdes tam video "jak se libat" tak proc bys tam nenasel jak delat hru.. urcite v komentarich najdes neaka doporuceni.. Grafika, rozhodne zacni v Maye.. poslal bych ti odkaz na stazeni ale ponekud to ted neni mozne.. Vsechny programy jsou Free kdyz umis spravne hledat ;)
PS: vim ze se to cte hrozne kdyz nepisu tu slavnou diakritiku.
na tvorbu hier sa používa game engine a ten má nastarosi také vecy ako fyzika, umelá inteligencia, vykraslovanie scény atď. game enginov je veľa a niektorý vývojáry si programujú vlastne (napr. Rockstar Games na svoje hry používa RAGE engine) hry ako crysis a farcry s programujú ťiež vlastný engine Cryengine ale dá sa kúpiť. unreal tournament, tekken, assasin creed.. sa programujú v unreal engine. gameloft používa Havok najpoužívanejší je však unity 3D vňom sa Robia hry, virtuálna realita, simulácie chirurgických zákrokov atď. naša skupina vývojárov ho tiež používa
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
V čem vytvářet online hry? — založil Michal
V čem jsou tyto hry psané? — založil Franceq
V čem začít — založil RedZero
V čem programujete? — založil Prasklej Talíř
V čem programujete? — založil mates
Moderátoři diskuze