Cus,chtěl bych se zeptat kolik by stálo vypracování těhle dvou semestrálek:
1. zápočtový program: POLYNOMY
Napište program sloužící k úpravě a zjednodušení výrazu představujícího základní operace s polynomy. Polynom obsahuje pouze celočíselné koeficienty, jednu proměnnou X, operátory sčítání +, odčítání -, násobení * a mocniny proměnné X (pouze kladné celé). Zapisuje se v běžné syntaxi jako v Pascalu, bez mezer, mocnina se vyjadřuje znakem ^. Celý polynom je uzavřen v kulatých závorkách ( ). Zadaný výraz obsahuje dva polynomy, mezi nimi může stát operátor +, - nebo *. Každý polynom má stupeň nejvýše 20. Celý výraz se vejde do proměnné typu string, tzn. jeho zápis má nejvýše 255 znaků. Příklady povolených výrazů:
(5*X^2+3*X-1)*(X-2)
(-X-2)*(3*X^2+1)
(X^10+2*X^5+X)-(2*X^5+2*X+7)
Úkolem je napsat program, který přečte ze vstupu jeden výraz výše uvedeného tvaru a zjednoduší ho, tzn. odstraní z něj závorky, provede naznačenou operaci s polynomy a ve výsledku sečte členy se stejnou mocninou proměnné X, takže výsledkem bude jeden polynom v proměnné X.
Správný výstup pro uvedené příklady:
5*X^3-7*X^2-7*X+2
-3*X^3-6*X^2-X-2
X^10-X-7
2. zápočtový program: PIŠKVORKY
Napište program, který bude s uživatelem hrát známou hru piškvorky na hracím plánu velikosti 20 x 20 políček. Máte k dispozici unit PISK s naprogramovanými prostředky pro realizaci a výpis hracího plánu a pro vyhodnocení provedeného tahu a dále vzorový program PISKVORY, v němž stačí inteligentně naprogramovat proceduru Tah1 a všechno ostatní nechat beze změn. Procedura Tah2 zde zajišťuje provádění tahů lidského hráče. Každá tato procedura dostává v parametru Barva informaci, zda má provést tah za křížek nebo za kolečko, a dále se v parametrech X, Y dozví, kam hrál posledním tahem soupeř (tuto informaci máte k dispozici, ale případně ji ani nemusíte využívat). Procedura má za úkol vyhodnotit aktuální pozici na hracím plánu, zvolit vhodný tah pro svoji stranu a souřadnice zvoleného tahu vrátit v parametrech X, Y (udávají se v rozmezí hodnot od 1 do 20). Procedura nesmí přímo zasahovat do hracího plánu (kvůli zabezpečení před chybou nebo podvodem), obsazení kteréhokoliv políčka hracího plánu si ovšem může zjistit voláním funkce Co(X, Y). Při pokusu hrát mimo hrací plán nebo na obsazené pole je hra ihned automaticky ukončena a chybující hráč prohrál.
nevěděl sem kam to dát,tak sem to dal sem
Fórum › Pascal
Semestrálky
tady davam ještě tu unitu PISK
Uff, to je síla. Nevim, kolik by to stálo, já ti to ale dělat nebudu.
Pro inspiraci ohledně parseru se nicméně koukni do tohodle vlákna:
http://programujte.com/index.php?akce=diskuze&kam=vlakno&tema=9051-vyhodnocovani-matematickych-vyrazu-parser-
To Piskar10110010 : Zeptej se Trska (http://www.trsek.com), ten pise programy na zakazku.
BTW, proc do te skoly vlastne chodis? :-)
Chceš-li lepší odpověď, polož lepší otázku.
Moje stránka.
Moje stránka.
Zjistit počet nových příspěvků
Přidej příspěvek
Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 3 hosté
Moderátoři diskuze