2D grafika a ovládání – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

2D grafika a ovládání – Java – Fórum – Programujte.com2D grafika a ovládání – Java – Fórum – Programujte.com

 

Lukfi0
Newbie
28. 5. 2008   #1
-
0
-

Ahoj, možná se mi budete smát, protože jsem v Javě úplný začátečník - ale ptám se spíš proto, abych věděl, co se mám naučit. Rád bych pod Javou napsal hru, která by využívala 2D grafiku a ovládání klikáním na objekty v grafice - ne tedy jen přes prvky klasického GUI. Které API je vhodnější (jednodušší), Java2D, nebo OpenGL s wrapperem (nebo ještě něco jiného)? A jak se vůbec realizuje to klikatelné ovládání, není to příliš náročné?
Kdyby se mezi vámi našel někdo, kdo se taky chce naučit Javu a má příliš mnoho volného času, můžu sesmolit nějakou letmou charakteristiku toho, co bych chtěl vytvořit a můžete se přidat, práce na tom určitě bude víc než dost. Velmi stručně by to byla tahová strategie koncepčně vycházející z MissionForce: CyberStorm (1996, Sierra), Cyberstorm 2 (1998, Sierra) a trošku MechCommander (1998, Fasa Interactive).

Nahlásit jako SPAM
IP: 80.188.88.–
Dead Boss
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
29. 5. 2008   #2
-
0
-

Trochu z cesty. Ty si Lukfi zo Sigil fóra?

Ale k veci. Java2D je jednoduchšie na programovanie ale zato ide pomalšie ako v OpenGL. Java2D má veľkú nevýhodu lebo pod Windowsami využíva DirectX a nie OGL. Okrem toho sa hardwarovo renderujú len základné čiary, text a myslím aj farby. Doporučujem si prečítať knihu Killer Game Programming in Java aj keď tá je hlavne o J3D.

A vôbec nechápem čo myslíš tým

klikatelné ovládání

.
Akože zistiť kliknutie myši na súradnie x, y. Zistiť čo za objekt to vlastne je, a adekvátne reagovať, alebo čo? :smile11:
Veď to predsa vôbec nie je zložité. Sú na to dva spôsoby: pomalý AWT event model alebo rýchly polo-dokončený JInput.

Nahlásit jako SPAM
IP: 147.232.42.–
Quiark0
Věrný člen
30. 5. 2008   #3
-
0
-

Nevím, v čem spočívá nevýhoda DirectX oproti OpenGL?

Co se týče ovládání, můžeš si být jist, že to bude z celé hry spíš to jednodušší. Dokonce bych doporučil zkusit si udělat nějakou jednodušší hru (třeba nějaké skládání puzzle z čtverečků), aby sis to vyzkoušel a měl aspoň něco malého hotového. Základní princip ovládání 2D objektů je v tom, že máš seznam těch objektů, při kliknutí si v tom seznamu najdeš ten objekt, který se nachází na souřadnicích myši a pak s ním něco uděláš. Drag & drop se dělá podobně, jen musíš měnit pozici objektu při každém pohybu myši (a po uvolnění tlačítka už to nedělat ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.212.43.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 24 hostů

Podobná vlákna

Ovládání zařízení — založil BDS

Ovládání hlasem — založil Whooho

Webové ovládání — založil Matěj

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý