Kolízia so stenou – Matematika – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Kolízia so stenou – Matematika – Fórum – Programujte.comKolízia so stenou – Matematika – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Dead Boss
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
16. 7. 2008   #1
-
0
-

Tak cau,

Robím hru a potreboval by som vypočítať či dôjde ku kolízii kruhu so stenou. Stena nemusí byť vodorovná alebo zvislá. Poznám
súradnice vrcholov, súradnice stredu kruhu a jeho polomer. Mohol by mi niekto poradiť ako mám vypočítať presnú polohu priesečníka/ov?

Dík

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.11.–
Reklama
Reklama
darthdeus0
Stálý člen
16. 7. 2008   #2
-
0
-

To Dead Boss : Jednu rovinu ti určuje stěna, druhá rovina je ta, v které leží kružnice ... spočítáš přůsečnici dvou rovin (jednoduchá analytika) a potom průsečíky té přůsečnice s kružnicí a to jsou přůsečíky kružnice s stěnou :) viz. příloha

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.70.184.–
(1..100).inject(&:+) komu se to nelíbí, ať mi klobouk políbí :P
Dead Boss
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
16. 7. 2008   #3
-
0
-

Aha. A nejaký link, alebo niečo? Ja som z jdnoduchej analitiky totiž dosť jeleň. Netuším čo to je. :-) A nejako aby som to vedel previesť do súradnicového systému monitoru. Som len skončil prvý ročník na strednej tak ja do toho moc nevidim.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.3.–
Nefaritus
~ Redaktor
+2
Posthunter
16. 7. 2008   #4
-
0
-

Koukni na články o analytické geometrii na http://maths.cz/ - http://maths.cz/

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.191.111.–
16. 7. 2008   #5
-
0
-

Dead Boss napsal:
Aha. A nejaký link, alebo niečo? Ja som z jdnoduchej analitiky totiž dosť jeleň. Netuším čo to je. :-) A nejako aby som to vedel previesť do súradnicového systému monitoru. Som len skončil prvý ročník na strednej tak ja do toho moc nevidim.



Do 3D se bez solidniho matematickeho aparatu nepoustej, nema to cenu. Pokud ti uz nekdo napise tohle, tak se stejne sam nikam dal nepohnes.

Nahlásit jako SPAM
IP: 81.30.238.–
Prosím, jestli potřebujete s něčím poradit,zeptejte se na fóru. Jakýkoliv bezdůvodný pokus mě kontaktovat skončí okamžitým přidáním do ignore listu![br][br] Současný počet osob, které to nepochopily: 7
selkir0
Stálý člen
17. 7. 2008   #6
-
0
-

To CommanderZ : Jen bych rád poznamenal pro všechny kteří se přeli, že bez matiky programovat jde, prostě nejde.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.108.102.–
"Je lépe mlčet a být považován za blázna, než promluvit a odstranit tak všechny pochyby." [br] Abraham Lincoln [br] [br]"I cesta na stovky mil začíná prvním krokem"
Dead Boss
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
17. 7. 2008   #7
-
0
-

Ja nejaku tu matiku viem z knih o programovani hier. Ale vy ste ma nepochopili mne treba 2D kolíziu. Na 3D to prerobím jednoducho - využívam vlastný engin niečo na štýl build enignu.
Viem určiť kolíziu s horizontálnou alebo vertikálnou stenou, ale potrebujem určiť kolíziu s ľubovoľnou. Takže to vysvetlím trochu obšírnejšie:

Máme čiaru, ktorej poznáme súradnice dvoch bodov. Tá predstavuje stenu. Máme kruh, ktorý predstavuje bounding box hráča. Na scénu sa dívam zhora. Poôvodne som plánoval kolíziu zistiť takto: Určíme uhol ktorý stena zviera z horizontálnou čiarou. Všetky súradnice bodov rotujeme o ten uhol v opačnom smere. Zistíme kolíziu kruhu s touto novou horizontálnou čiarou. Tento priesečník potom rotujeme o spomínaný uhol, čím dostaneme priesečník v pôvodných súradniciach. Toto všetko urobiť viem.

Má to ale dve nevýhody: Pomalosť a nepresnosť. Tak by som potreboval presnejší a rýchlejší spôsob.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.23.–
retriwr
~ Anonymní uživatel
169 příspěvků
15. 10. 2008   #8
-
0
-

Ano, je to analytika, ale jestli jednoduchá, nevím, nevím, ...
popis přímky (v rovině!) - ax + by + c = 0 (lze odvodit např. přes graf lineární funkce) - a,b jsou souřadnice normálového (kolmého) vektoru přímky, vektor AB = B - A, kolmý vektor získáš záměnou souřadnic x a y a změnou znaménka právě u jedné souřadnice, c je konstanta, kterou lze spočítat dosazením souřadnic x a y libovolného bodu přímky
popis kružnice - (x-m)^2 + (y - n)^2 = r^2 - střed v [m,n], poloměr r
pokud řešíš jako soustavu rovnic s neznámými x a y tak máš 3 možné výsledky:
1) žádný řešení - žádný společný bod
2) 2 řešení - přímka je sečnou kružnice
3) 1 řešení (dvojnásobný kořen) - přímka je tečnou kružnice
To by Ti mohlo stačit k vyřešení problému. Přece jen to není zase tak složité.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.24.110.–
Yety0
Stálý člen
6. 5. 2009   #9
-
0
-

V čem to programuješ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.113.49.–
Kapitán A. J. Rimmer vesmírný dobrodruh
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 7 hostů

Podobná vlákna

Kolízia (XNA) — založil Andrej

Kolizia kruhov — založil Grungy

2 weby, 1 soubor — založil chytrolin

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý