Ahoj,
nemáte někdo prosím nějaké zajímavé materiály k tvorbě vlastního enginu?
Vlastním doma knižky Vývoj her v jazyce Java a Programování dokonalých her v Javě. V těchto knižka je sice popsaná samotná implementace, ale nějaký obecný návrh, jak navrhnout funkční engine, jsem z nich nedostal:-(
Samotný engine by měl být:
2D a 2,5D(izometrický pohled), objektově orientovaný, snadno modifikovatelný a podpora rozšíření (modulární).
Takovou bych měl zhruba představu, rád bych se do ní pustil, jenže nějak nevím, jak začít, jelikož mi chybí obecná návrh toho enginu. Nějaký "engine" jsem si již zkusil napsat, jenže nesplňuje výše uvedené věci. Prakticky se ukázalo, že se jedná jen o jednoúčelový engine schopný pracovat s hrou, která na něj byl napsaná, ale v případě, že bych ho chtěl využít jinak, znamenalo by to přespání 90% kódu.
Budu rád za každý uvedený materiál.
Ještě jedna věc by mě zajímala-návrh editorů pro engine. Právě uživatelsky/vývojářsky přístupné enginové nástroje/editory podle mě dělají dobrý engin enginem. Bohužel v těchto knihách o tom nic není a na internetu jsem taky nic slušného nenašel (přiznávám ovšem, že ohledně vývoje enginových nástrojů jsem zatím příliš nehledal...)
No, doufám že z příspěvku je patrné o co se snažím a co hledám, takže děkuji za případnou pomoc.
Fórum › Hry
Herní Engine
a) Dobrý materiál jsou samotný vytvořený herní enginy. Doporočuju prozkoumat kód
b) Knížka naprogramujte si vlastní hru za 24h (tak nějak...) od cppres popisuje vývoj 2D enginu (sice pod Win32 API, ale ta teorie je dostačující)
No pokud trvas na vlastnim enginu priprav se ze to bude beh na opravdu dlouhou trat a nemyslim ze by to pro tebe melo jiny prinos nez jako pekne programovaci cviceni...
neco k tvorbe her:
GameDevhttp://www.gamedev.net/
DevMasterhttp://www.devmaster.net/
CodeProject/gamehttp://www.codeproject.com/KB/game/
javaboutique-Java Game Programminghttp://javaboutique.internet.com/tutorials/Java_Game_Programming/
Tutorialized-Java Game Programming Tutorialshttp://www.tutorialized.com/tutorials/Java/Game-Programming/1
a hotove enginy k inspiraci:
http://wiki.gamedev.net/index.php/Game_Engines
BTW: literaturu mas ale co zapatrat i trochu sam? najit vyss
survik1 napsal:
a) Dobrý materiál jsou samotný vytvořený herní enginy. Doporočuju prozkoumat kód
b) Knížka naprogramujte si vlastní hru za 24h (tak nějak...) od cppres popisuje vývoj 2D enginu (sice pod Win32 API, ale ta teorie je dostačující)
a)určitě, ale tam už se do toho hodně míchá samotná implementace. Mně jde spíše o ten návrh. Ale tak ten tam samozřejmě bude patrný taky...
b)na tu knížku se podívám-díky
Danik napsal:
No pokud trvas na vlastnim enginu priprav se ze to bude beh na opravdu dlouhou trat a nemyslim ze by to pro tebe melo jiny prinos nez jako pekne programovaci cviceni...
neco k tvorbe her:
GameDevhttp://www.gamedev.net/
DevMasterhttp://www.devmaster.net/
CodeProject/gamehttp://www.codeproject.com/KB/game/
javaboutique-Java Game Programminghttp://javaboutique.internet.com/tutorials/Java_Game_Programming/
Tutorialized-Java Game Programming Tutorialshttp://www.tutorialized.com/tutorials/Java/Game-Programming/1
a hotove enginy k inspiraci:
http://wiki.gamedev.net/index.php/Game_Engines
BTW: literaturu mas ale co zapatrat i trochu sam? najit vyss
Samozřejmě neočekávám, že sám napíšu Unreal 4 engine. Doufám ale, že engine dostanu do stavu, kdy bude na takové úrovni, abych mohl uvažovat o spolupráci s více lidmi, a jeho případné uvolnění na internetu, abych se za něj nemusel stydět.
Některé z těch odkazů jsem si sám, konkrétně GameDev a GameMaster, našel, asi jsem předtím hledal nějak divně.
Každopádně oboum děkuji
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
C# herní engine — založil Gobik
Herní engine — založil Big_Ping
Herní engine Ogre 3d — založil Felen
Registr tříd pro herní engine — založil MiCizek
Scriptovací jazyk pro moje herní Engine — založil MiCizek
Moderátoři diskuze