Anonymní profil Jura – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Jura – Programujte.comAnonymní profil Jura – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 85.13.98.–

Jura
C / C++ › Správná kompilace
6. 5. 2009   #100578

Ahoj,
při práci na svém projektě psané v C++ jsem narazil na zvláštní problém.
Pokud spustím aplikaci z Visual Studia (Debug->Start a new instance), tak všechno funguje, jak má.
Pokud ale program zbuilduji a pokusím se ho poustit z vytvořeného exáče, vyskočí mi:
"Instrukce na adrese 0x695d5a02 odkazovala na adresu paměti 0x00000000. S pamětí nelze provést operaci: read."

Z toho usuzuji, že se aplikace snaží "hrabat" kam nemá. Jenže jakto, že při startu z visual studia je vše v pořádku, a tohle naskočí, když pouštím build?

Aplikace linku několik knihoven. To by na to ale snad nemělo mít vliv, nebo já fakt nevím...

Offtopic › Umění programování - kniha
13. 4. 2009   #99030

Mám ji doma...a můžu rozhodně doporučit, ale hodně záleží, co od ní čekáš...
Výborný vstup do algoritmizace. Kniha se ale nezastavuje jen na povrchu, ale jde chvilkami i hodně do hloubky. Navíc výklad je dost exaktní, což může občas činit problémy, ale pokud si na to zvykneš a zkousneš to, tak je to opravdu mnohem přínosnější, než laické definice ve většině podobných knih.
Pokud nehledáš knihu typu "Programujeme snadno a rychle za 24 hodin", tak jednoznačně doporučuji!

Java › Třída, konstruktory
8. 2. 2009   #94327

To Pavel :
Ale může. Zápis:

final int a = 1;

System.out.println("Nějakej řetězec " + a);


Je naprosto v pořádku...

Offtopic › Práce programátora
8. 12. 2008   #91408

Pracuji jako externista, tzn. jen občas musím absolvovat případné schůze a porady, ale pracuji hezky z domu.
Má primární doména je J2EE platforma. Tzn. mou nejčastější prácí je pročítání dokumentace tuny technologií (je to samozřejmě nadsázka, ale kdo má zkušenost s J2EE, tak ví :-D). V současnosti je to asi opravdu tak-celý víkend, dnešek sháním po internetu jednu velmi důležitou informaci a stále nic:-D
Co se týče práce na jiných platformách, případně jazycích, tak ta je jen velmi občasná a rozhodně nemá ani cenu to zmiňovat.

Java › Java a spustitlený soubor
30. 11. 2008   #90859

To KIIV :
OT: Jo C, ASM,... vs. Java to jsou hold jiné světy:-D Když vynecháme takovéty idealistické věty typu: "V jakémkoliv programovacím jazyce můžeš naprogramovat cokoliv", tak co si budem povídej-praktické využití C a Javy je úplně někde jinde. A s tím souvisí i uvažování o problémech, na které "javista" a "céčkař" bude určitě nahlížet z jiného pohledu. Nebavím se samozřejmě o nějakých lepičích kódu, těm bývá jedno v čem bastlím (a pak to dopadá tak, že se na Javu nadává jako na pomalý nepoužitelný jazyk, nebo naopak na C jako naprosto nepochopitelný jazyk):-D
Omlouvám se za OT, ale tohle mě prostě napadlo:)

Java › Java a spustitlený soubor
30. 11. 2008   #90857

KIIV napsal:...a jeste pokud zacali nejakym jazykem typu java, php nebo podobne kde se nemusi hlidat typy... to pak je uplne strasny ...


tady jsi se musel "malinko" upsat nebo to myslet jinak. Protože Java je silně typový jazyk:-)

Java › Java a spustitlený soubor
30. 11. 2008   #90856

To darthdeus :
To každopádně souhlasím.

Java › Java a spustitlený soubor
30. 11. 2008   #90843

Jasper: Existují nějaké kompilátory, které by měli vygenerovat opravdu nativní kód a integrovat "potřebné části Javy", takže by JVM již nemělo být potřeba. Ale jak už jsem psal-nemám s tím zkušenost.
darthdeus: Ale jo, na tom něco bude. Ale dělat něco v Javě, abych z toho mohl udělat EXE, to už asi nikdy nepochopím;-)

Java › Java a spustitlený soubor
30. 11. 2008   #90839

Quiark: No to je pravda. Ale od toho se dají naprogramovat (nebo použít už hotové) launchery, které koncového uživatele laika od spouštění .JAR, a případné konfigurace JRE, odstiňují. Ty už pak můžou mít na Windows platformě klidně podobu *.exe

Darthdeus: To by jsi ale musel výsledný program zkompilovat do kompletně nativního kódu a zabalit do něj případné používané knihovny. Nějaké takové nástroje sice existují, ale jejich funkčnost je dost rozporuplná. Tohle ovšem nemůžu posoudit, protože jsem to opravdu nikdy nedělal. Napadá mě spíše ale otázka, proč teda píšeš aplikaci v Javě, když z ní ve výsledku chceš udělat nativní aplikaci...

wokena: Když už tedy chceš házet vytelené smajli, jak jsi někoho setřel, tak aspoň neplácej blbosti. JDK opravdu totiž žádný koncový uživatel nainstalované mít nemusí...

Java › Java a spustitlený soubor
30. 11. 2008   #90831

Klasická Javovská aplikace je buildována do souboru *.jar. Jedná se o "klasický spustitelný soubor" (pokud je JAR samozřejmě správně vytvořen...). Nevím o co je *.exe "více spustitelné".
Jinak Java aplikaci sice do EXE zbuildovat jde (stačí použít Google že...), ale ještě mi nikdo nikdy neřekl jediný rozumný (!) důvod, proč to dělat...

Java › Pomuze nekdo ?
24. 11. 2008   #90456

Když použiješ pana Googla a dáš si hledat algoritmus postupu v piškvorkách, tak najdeš moře odkazů...

Java › Druhá mocnina
23. 11. 2008   #90420

A co třeba takhle, hm:


import java.util.Scanner;




public class Mocninyy {

public static void main(String[] args) {
Scanner sc=new Scanner (System.in);
int h;
System.out.println("Zadejte číslo");
h = sc.nextInt();
int i = h;
int n = 0;

boolean powerOfTwo=true;
while (i > 1) {
if (i % 2 == 1) {
System.out.println("Nemá druhou mocninu ");
powerOfTwo=false;
break;
}

i = i / 2;
n = n + 1;

}
if(powerOfTwo){
System.out.println(h + " = 2 na " + n);
}

}
}

Jen poznámka ke kódu, která mě praštila okamžitě do očí-názvy tříd se píší stylem "TohleJeSpravnyNazevTridy". Jedná se sice "jen" o konvenci, ale dostat do ruky zdroják, kde by byla třída pojmenována tak, jak jsi to udělal ty, tak bych ho okamžitě smazal a o autorovi si myslel svoje (nebo by mě šéf musel hodně moc přesvědčovat:-D), takže asi tak:)
Neuškodilo by si pročíst Javovské konvence-na SUNu jsou nádherně sepsané...
A název třídy by měl být Mocnina, nikoliv Mocniny. Ovšem to už tak nějak vyplývá z kořenů OOP, ale vsadím se, že v těch konvencích to bude psané také...

Java › program pro součet a součin…
22. 11. 2008   #90331

Základní práce s I/O je dobře popsaná v SUNovském tutorialu http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/io/index.html

Java › Program pro java
20. 11. 2008   #90234

To Luke :
V pořádku-nemyslel jsem to nijak zle...jen že ta věta je formulována opravdu zvláštně...

Java › Program pro java
20. 11. 2008   #90226

No já jsem svým příspěvkem myslel, že když se někdo ptá na "program ve kterém se dá dělat Java", tak mu do ruky nějaké IDE opravdu nepatří, ale spíše začátečnická skripta a poznámkový blok...nebo jsem jediný, kterého takováto věta děsí?
Nechci se tazatele samozřejmě nijak dotknout, pokud svojí větu jen špatně formuloval, ale...

Java › Program pro java
20. 11. 2008   #90217

V jakémkoliv textovém editoru...jediné co potřebuješ je JDK a textový editor...

Offtopic › Ako dekompilovať program?
15. 11. 2008   #89805

Ajajaj napsal:
no,práve o to mi ide,chcem si vylepšiť bricopack predtým ako ho nainštalujem ale nwm ho dekompilovať - teda presnejšie dekompilujem a kód je v assembleri


však to je správně...

Offtopic › Ako dekompilovať program?
15. 11. 2008   #89803

Obecně se tomuto postupu říká "reverse engineering". Jedná se o poměrně náročný a složitý proces (bavíme-li se o reverse engineering nativního kódu. V případě interpretovaného kódu je samozřejmě případný reverse engineering snažší). Nemá se cenu do něho pouštět, jestliže člověk nemá opravdu kvalitní a hlubuké znalosti nízkoúrovňového programování!

Java › kALKULACKA
9. 11. 2008   #89400

Ahoj,
je toho moře, stačí použít Strýčka Googla, že...
http://www.google.cz/search?hl=cs&q=calculator+java+source&btnG=Hledat&lr=

C / C++ › Komunikace Tříd
3. 11. 2008   #89034

Nechci rýpat, ale:
-pokud se dostaneš do situace, kdy potřebuješ něco takového, tak je potřeba okamžitě zastavit a překopat návrh-prostě je "něco" špatně.
Pokud na tom trváš, tak se vykašli na OOP a piš to procedurálně. Nejhorší co můžeš udělat, je slátanina OOP a procedurálního programování dohromady. Buď jedno, nebo druhé...oboje dohromady ne!

Java › Grafická podoba programu
28. 10. 2008   #88552

Každopádně dík za pomoc. Já teď nemám zrovna moc času učit se nějaký aktivní renderování když ho k ničemu nepotřebuju a Javu už třeba vidím naposledy...


nejde o to, jestli je to Java, C#, C++, nebo XYZ- tohle jsou obecné techniky, ale nemá cenu to řešit-už jsi se rozhodl, takže nezbývá než popřát hodně štěstí:-)

Java › Grafická podoba programu
27. 10. 2008   #88434

Rozhodl jsi se pro pasivní renderování. No je to tvá volba, v tomto případě to možná stačí, ale znovu říkám-pasivní renderování není určené pro takovéto účely.
A teď k tvému problému. Nastuduj si lépe, jak funguje metoda repaint(). Metoda repaint() neprovádí okamžité překreslení komponenty. Pouze signalizuje vláknu AWT, že až bude mít čas, měl by tuto komponentu překreslit...

Java › Změna vzhledu JFrame
26. 10. 2008   #88376

Teo napsal:

Mihulik napsal:
Ahoj,
k tomu slouží změna "Look and Feel".
Další informace viz. http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/lookandfeel/plaf.html



No ale to je přeměna na již vytvořené vzhledy ne? ja bych chtěl přímo tvorbu vlastního ... :)


To je swingový systém pro změnu vzhledu...tzn. můžeš si vytvořit i vlastní, když se s tím budeš patlat...viz. odkaz a příspěvek Výše...

Java › Změna vzhledu JFrame
25. 10. 2008   #88292

Ahoj,
k tomu slouží změna "Look and Feel".
Další informace viz. http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/lookandfeel/plaf.html

Java › Grafická podoba programu
18. 10. 2008   #87685

Hele je to jednoduché:

udělej si nějakou animační smyšku. Obvykle je ve tvaru (je to vlastně i taková konvence):

public void draw(Graphics g){
...
}

a zde probíhá vykreslování.

A kde vzít kontext? Jednoduše.
Dejme tomu,že tedy kreslíš do nějakého JPanel...

máš herní cyklus, který furt běží. Něco ve stylu:

public void gameLoop(){
while(running){
gameUpdate();//zde se provede aktualizace stavů hry
gameRender();//zde se vykreslí hra na obrazovku...zde právě voláš metodu draw(Graphics)
checkInputs();//zde kontroluješ uživatelské vstupy
...
Thread.sleep(10);/*
* Tohle je zde poměrně důležité, aby jsi dal možnost pracovat i jiným vláknům.
* Lepší by bylo počítat onen "spící" interval
* dynamicky, v závislosti na stavu hry, ale to teď vůbec neřeš.
*/
}
}

zkrátka něco v takovém stylu.

No a v metodě gameRender() probíhá něco takového:

public void gameRender(){
Graphics g=myJPanel.getGraphics();
draw(g);
g.dispose();
}





Doufám, že jsem to napsal alespoň malinko srozumitelně a trochu ti poradil:-)

Java › Grafická podoba programu
16. 10. 2008   #87495

joe napsal:
To Mihulik :
Dobře, díky. Podívám se na to. Pokud se ale nepletu, pak budu muset po každé změné třeba té figurky znovu vykreslit šachovnici, když by to bylo tak jak jsem napsal v úvodu? Není to zbytečný? Zase použiju pro příklad ten .NET (mám ho daleko radši než Javu) - tam bych jen změnil pozici obrázku a o vykreslování bych se nijak nestaral... (ještě jsem na to ale nekoukal)


V aktivním renderováním ano. To co popisuješ ty je pasivní renderování. Netvrdím, že by na tento jednoduchý případ nestačilo, ale jakmile budeš chtít opravdu s tou grafikou pracovat, tak ti nic jiného než aktivní renderování nezbyde.
A o neefektivitu se neboj. Pokud se alespoň malinko naučíš principy aktivního renderování, tak tvoje aktivní renderování bude podstatně výkonější než nějaké pasivní renderování pomocí Swingu:-)

Edit: Nejde o to, jestli jestli programuješ v .Net nebo v Javě nebo v XYZ. Tohle jsou obecné postupy. Aktivní renderování jde stejně hezky dělat v Javě jako v .Net:)

Java › Grafická podoba programu
16. 10. 2008   #87490

Ahoj,
na tohle je potřeba použít aktivní renderování, tzn. žádný Swing/SWT. Ono by to samozřejmě teoreticky šlo, jelikož je to jen jednoduchá grafika, takže by nějak šla nacpat do UI komponent, ale bylo by to prasácké a naprosto neefektivní, takže na to vůbec nemysli:-)
Podívej se na Java 2D, na 2D grafiku naprosto dostačující věc, a pracuje se s ní krásně.
Tutorial máš například přímo na Sunu http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/index.html (je nich tam víc, tak hledej).

C / C++ › C zaciatocnik
13. 10. 2008   #87240

Earl Cash napsal:
To Mihulik : psat v poznamkovem bloku je znacne neproduktivni... :)) to radeji zvolit nejaky editor, ktery alespon zvyraznuje souvisejici zavorky a obarvuje syntaxi...


to nepochybně. Neumím si představit, že produkuji nějakou distribuovanou vícevrstvou Enterprise aplikaci v poznámkovém bloku:-D
Chce to nějaký kompromis jako je BlueJ, to je opravdu podle mne zlatá věc pro začátečníka:)

C / C++ › C - program Nejvetsi delitel
13. 10. 2008   #87238

MZetko napsal:
Mihulik:
Jéžiš. Vždyť oni přece myslí největšího dělitle který je menší než zadané číslo n! Jen to špatně formulují. :smile1:


oki oki, já to samozřejmě pochopil, jenže člověk musí umět formulovat dotaz, když něco chce, že...
V tomhle případě bude asi nejlepší způsob to, co psal KIIV. Jen bych doplnil, když už se tu hádáme o "prkotinách", že za nejmenšího dělitele samozřejmě nelze považovat jedničku, pokud tazatele vyžaduje takovéto zadání:)

C / C++ › C zaciatocnik
12. 10. 2008   #87221

Mautinek napsal:
To Mihulik : Na druhou stranu ti ale zase IDE alespoň zvýrazní syntaxi, doplní druhou závorku, odsadí zleva atd... což se v začátcích taky hodí...


však říkám, že je to ošemetná otázka. IDE i Pozn. blok mají své + i - :-)

C / C++ › C zaciatocnik
12. 10. 2008   #87214

Earl Cash napsal:

Ovšem, co se jednou naučíš, blbě se později odnaučíš ne?
Člověk by se měl snažit programovat hned od začátku tak, aby se za to nemusel stydět....

ja osobne vidim problem ve spatne zvolenem IDE...spousta zacatecniku sahne po DEV-C++, ktery je takovymto moresum nauci...kdyby pouzivali "inteligentnejsi" IDEcka, ktere umi "podrzet" okno s konzoli i po skonceni programu (Code::Blocks a urcite i dalsi), nikdy by se s timto nepotykali...


otázka je, jestli pro začátek nepoužívat spíše poznámkový blok, než robustní IDE. Je pravda, že se sice bude prát se "zbytečnými" věcmi, které by ho v pořádném IDE nepotkali, ale aspoň ho to vycepuje a pochopí, že IDE je od toho, aby mu ulehčovalo práci, ne aby ji dělalo za něj. Navíc aspoň zjistí, jak fungují věci "pod kapotou", kterými by se v IDE taktéž příliš nezabýval.
Například Java má na tohle skvělé IDE BlueJ, které je přímo určené k výuce Javy a metodiky OOP. Jestli něco takové existuje i pro C nevím.
Je to ovšem dost sporná otázka, jelikož psát v Poznámkové bloku může opravdu spousty lidí zbytečně odradit. Nevím no, zvolil bych asi nějaký kompromis, jestli ovšem pro C existuje:)

C / C++ › C - program Nejvetsi delitel
12. 10. 2008   #87210

Pokud tazatel hledá algoritmus ke stanovení největšího SPOLEČNÉHO dělitele, pak je to algoritmus nazvaný "Euklidův algoritmus". Funguje ovšem pouze v množině N, což ovšem předpokládám stačí.

Pokud se tedy tazatel ptal na tohle, jelikož jeho příspěvěk je velmi chaotický...

C / C++ › C zaciatocnik
12. 10. 2008   #87204

yaqwsx napsal:
To Mautinek : Ano je to hovadina, ale začátečníkovi to vadit moc nemusí... A pochybuji, že bude psát profi konzolové aplikace...

A omlouvám se, nevšiml jsem si, že už to tu bylo


Ovšem, co se jednou naučíš, blbě se později odnaučíš ne?
Člověk by se měl snažit programovat hned od začátku tak, aby se za to nemusel stydět....

Offtopic › prosim o prekompilovani kodu
12. 10. 2008   #87180

yaqwsx napsal:
To czbero : Hm, to není špatný nápad ten program prodávat, resp překompilovávat, ať je to legální... Opravdu to nikdo nedokáže zkompilovat?#radek#
Bohužel ta znamení asi nebylo, byl to bohužel 665 - můj 666. příspěvek padl na http://programujte.com/index.php?akce=diskuze&kam=vlakno&tema=10631-operator-...


Znovu opakuji, že těžko můžeš kompilovat něco, k čemu ani nemáš zdroje (ty balíčky, které tam jsou importované jsou bůhví co)!
O tom, co obsahuje ten zdroják dále ani nemluvím...
Edit: Nebo mi unikl nějaký skrytý vtip, když čtu ty příspěvky?:)

Offtopic › prosim o prekompilovani kodu
12. 10. 2008   #87145

jo a ještě k tomu:"nahlasi spoustu chyb ale v kodu 100% zadne nejsou"...to je jen nepodařený vtip ne?!

Offtopic › prosim o prekompilovani kodu
12. 10. 2008   #87144

Nebudu řešit samotný zdroják (právě teď nemám náladu, takže by to nebylo nic hezkého), ale jednu věc...
Nechceš mi říct, jak ti s tím má někdo něco udělat, když tam importuješ balíčky bůhví odkuď? Hmmm?

Java › Vstup
6. 10. 2008   #86635

Proč zbytečně vytvářet nový objekt, který bez použití ihned zahodím?
String s=null;
...

Java › Vstup
6. 10. 2008   #86628

Samozřejmě že k proměnné i (bavíme-li se o ní) nejde přistupovat, jelikož žádná proměnná i v oboru platnosti, kde k ní přistupuješ, neexistuje.
Platnosti proměnných-naprostý základ...

Hry › Hledám spolupracovníky pro 2…
5. 10. 2008   #86556

O co vlastně jde?
XY(hra ještě nenese žádný název) je klasická point-click 2D adventura. Těžištěm hry je silný příběh, který je podáván syrovým, mrazivým způsobem. Příběh obsahuje řadu alegorických prvků. Cílem příběhu je, aby hráče vtáhl do děje, dýchal atmosférou, a hlavně, aby hráč po dohrání (nebo během něj)  přemýšlel, co vlastně bylo podstatou a snahou díla.
Se samotnou tíživou atmosférou díla jde ruku v ruce i grafické ztvárnění děje. Hra je ztvárněna strohým černobílým noir stylem. Výjimkou je ztvárnění postav, které jsou na rozdíl od prostředí ve kterém se pohybují, plně prokreslené a barevné. Cílem grafiky není složitě prokreslovat nejrůznější detaily scény. Naopak-cílem výtvarného pojetí je navodit patřičně depresivní náladu hráče. Zvolené grafické pojetí ovšem nesvádí k pocitu odfláknutí. Naopak-grafika má být pojata minimalisticky, ale se zachycením všech důležitých detailů, aby prostředí dýchalo svým temným životem.
Zvuková/hudební stránka díla je pojata v duchu zbytku, a tudíž by zvuky/hudba neměli hráče rušit, pouze udržovat patřičnou atmosféru. Hráč by si po skončení hraní neměl "broukat" hudební melodii ze hry, naopak by měl přemýšlet, co to tam vlastně hrálo. Zkrátka zvukový/hudební doprovod by měla být jen jakási kulisa v pozadí, která plní svůj účel, ale nic víc se od ní nečeká.
Ovládání hry probíhá pouze pomocí myši. Levým tlačítkem hráč pohybuje postavou a případně použivá/mluví s aktivním předmětem. Pravým tlačítkem myši dochází k bližšímu ohledání/prozkoumání předmětu.
V průběhu hry potká hráč několik zajímavých postav, navštívá rozličná místa a vyřeší řadu hlavolamů. Zároveň si užije své při práci s předměty, které během své cesty nasbírá.
Fanoušci klasických adventur se nemusí být žádných akčních sekvencí, RPG prvků, či jiných moderních "vylepšováků". Párkrát ovšem půjde postavě našeho hrdiny o život. V případě neúspěchu se ovšem hráč nemusí strachovat, zda-li si nezapomněl uložit svůj postup, a jestli nebude muset opakovat hodinu hraní od znova. Hráč je po své smrti vrácen těsně před tuto událost a může své předešlé počínání napravit.
Rozhodnutí, která hráč během své výpravy učiní, vedou ke dvěma rozdílným koncům. Pokud ovšem očekáváte klasický happy-end, tak budete rozuzlením příběhu velmi překvapeni.
Hra není příliš dlouhá. Jejím cílem je spíše intenzivní prožitek hráče, než rozvleklý román.

Příběh hry:
Příběh hry začíná naprosto nevinně a nikoho by nenapadlo, co se v následujích okamžicích má stát. Hlavní hrdina hry XX(jméno ještě není určeno) se právě chystá vynést uprostřed nudného zimního odpoledne odpadkový koš. Jeho rutinní činnost ovšem přeruší nenadálý pád, když uklouzne na namrzlém chodníku. V této chvíli ztrácí XX vědomí.
Objevuje se v naprosté nicotě a prázdnotě. V pozadí slyší tlukot srdce. Kde to je? Zemřel? Spí či bdí? Než si vůbec stihne nějakou z těchto otázek položit, objevuje se uprostřed místnosti, ze které vedou pouze jedny zavřené dveře. Za těmito dveřmi je slyšet podivné mlaskání...
Tímto začíná děj hry. Celá hra je rozdělena do několika aktů. Na konci každého aktu hráč učinní rozhodnutí, které ovlivńuje konec jeho cesty. Poté je vržen zpět do nicoty, při jejíž každé návštěvě zvuk srdce v pozadí slábne. Než se XX vůbec stihne zorientovat, je vtažen zpět do jiného bizardního místa. Jak s tímto souvisí hlavní hrdina? Co se vlastně děje? Kde to jsme? Proč? To jsou otázky, na které bude hráč, během svého putování, nalézat odpovědi a náznaky.
Hra tímto způsobem spěje ke svému rozuzlení, které pro někoho bude možná velmi překvapivé a snad i poučné...

Stav hry:Hra se zatím nachází pouze na papíře a v hlavě. Zatím pracuji na samotném designu hry. Poté, co se dá dohromady tým lidí, který tato vize osloví, se začne na hře aktivně pracovat.

Koho potřebuji?
-grafika(v zájmu zachování stylu bych nejradši pouze jednoho, ale kvalitního a snaživého), který se postará o vizuální stránku hry
-zvukaře, který by se postaral o hudbu a zvuky
-člověka, který je schopný renderovat video(není podmínkou). Řada věcí, které by jinak museli být zpracovány přímo v samotném enginu, by tak dostala mnohem pohlednější podobu.
-lidi, kteří by se postarali o dabing.
-někoho, kdo by hru později přeložil do angličtiny (případně i jiných jazyků, pokud by se někdo takový našel)

Kam se obrátit?
Pokud tento krátký a stručný popis hry někoho zaujal, a myslí si, že by mohl vývoji této vize nějak pomoci, tak ať se mi ozve na [email]mihula@kabelta.cz[/email].

Co vyžaduji?
Samozřejmě určité schopnosti v oblasti, ve které by jste se chtěli angažovat. Ale HLAVNĚ snahu a trpělovost. Nepotřebuji lidi, kteří nebudou nic dělat a pak s tím seknou po týdnu vývoje....

Budoucnost
Tímto počinem bych rád zformoval lidi, kteří by chtěli založit vlastní freeware studio, které by se snažilo pobavit hráče, kteří jeho výrobkům dají důvěru.

Java › Java+MySQL=JDBC problém
8. 9. 2008   #84764

Mám pocit, že se asi zle chápeme...no nevadí:)

Tady je pseudo metoda, která ti snad shrne to, o co se tady celou dobu hádáme:)

private void ukazka() throws ...{
TypSpojeni spojeni=null;
try{
spojeni=...;
...
}finally{
if(spojeni != null){
spojeni.close();
}
}
}



Doufám že už je to takhle lepší:)


BTW: TO s těma vstupníma datama jsi špatně pochopil. Myslel jsem to tak, že když nedostatečně popíšeš problém, tak nemůžeš čekat užitečnou odpověď:)

Java › Java+MySQL=JDBC problém
8. 9. 2008   #84759

javac napsal:
To Mihulik : Neexistuje lepšie riešenie? V mojom prípade to vypísalo java.lang.NullPointerException. Čo tak spojenie.close() dat do bloku try? Pokial nastane chyba pri inicializácii spojenia tak sa neinicializuje a nebude ho treba zavriet. :)

Doufám že tohle nakopnutí stačí (i tak ale doporučuji vrátit se k základům, než se snažit programovat připojení k databázi...nic ve zlém), pokud ne, tak hold...


Netvorím perfektný kód, ale takéto lahké programy zvládnem.

To ALL: Neviete poradit nejaký free webhosting, ktorý má databázu prístupnú aj z iných serverov? Díky.



Co ti vypisuje java.lang.NullPointerException? Kde ti to vypisuje?...bez dostatečných vstupních dat nemůžeš očekávat patřičný výstup;-)...
Dát volání metody close() do bloku try? Pochypuji že jsi schopen ji ošetřit v této metodě...................................ale tohle všechno už jsem ti psal...

BTW: Začínám mít pocit, že chceš, abych tě (či někdo jiný) vodil za ručičku...to ode mne ovšem neočekávej...

Java › Java+MySQL=JDBC problém
7. 9. 2008   #84716

javax napsal:
To Mihulik : Diky za radu. S tym finall mám menšie problémy, preto to aj nepoužívam tak často. Tvoj kód mi tiež vypisuje chybu. Premennú spojenie si uzavrel do bloku a z iného bloku kam nemá dosah sa snažíš vyvolať jej metódu close(); . Napíš mi pls ten kód tak aby fungoval.


Jinak stačí si nastudovat obory platností proměnných (řekl bych že je to ovšem absolutní základ...)...
Př.
try{
String text="Tak tohle je zrovna špatný příklad...";
}finally{
System.out.println(text);
}

je samozřejmě špatně, jelikož v oboru platnosti bloku finally žádná proměná s identifikátorem text neexistuje...správné řešení by bylo:

...{
String text=null;
try{
text="Tak tohle je naopak správný příklad!";
}finally{
System.out.println(text);
}
}


Doufám že tohle nakopnutí stačí (i tak ale doporučuji vrátit se k základům, než se snažit programovat připojení k databázi...nic ve zlém), pokud ne, tak hold...

Java › Balíky
7. 9. 2008   #84670

Kuba-$ napsal:
Kde ty tutorialy najdu??? das sem presny odkaz pls ???
jinak... sice s Javou zacinam, ale mam uz zaklady z Delphi a C. takze programovat celkem umim. jen potrebuju doladit ty javovske detaily...


sorry, nevšiml jsem si tvé odpovědi...sice pozdě, ale třeba ti to k něčemu ještě bude...
http://java.sun.com/developer/onlineTraining/

Jinak C vs Java je neporovnatelné...o Deplhi nemluvím...

Java › Zacatek
7. 9. 2008   #84669


Zápis String[] args a String args[] je ekvivalentní,tudíš oba možné...ovšem z konvenčních důvodů je silně doporučováno používat zápis String[] args, jelikož proměná je typu "pole Stringů", tudíž aby to bylo naprosto jasné...ale možné je oboje!


BTW: Doufám, že jsem to dobře pochopil, ale Murray píše, že s programováním ještě nemá žádné zkušenosti. V tom případě místo učení se Javy vřele doporučuji prostudovat si spíše informace typu "Základy algoritmizace a datové struktury"!


Edit: Tady máte pole popsané přímo od SUNu http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/nutsandbolts/arrays.html.

Java › Java+MySQL=JDBC problém
7. 9. 2008   #84668

Javac napsal:
Ahoj lidi![seznam]
Skušam rozchodiť JDBC a narazil som na problém. Pripájam sa na databázu servera webzdarma.cz :



String serverURL=new String("jdbc:mysql://mysql.webzdarma.cz:3306/databaza");
meno="meno";
heslo="***";
try {
Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver");
Connection spojenie=DriverManager.getConnection(serverURL,meno,heslo);
spojenie.close();
} catch (Exception e1) {
e1.printStackTrace();
}


Vypisuje to chybu:

com.mysql.jdbc.CommunicationsException: Communications link failure due to underlying exception:

** BEGIN NESTED EXCEPTION **

java.net.SocketException
MESSAGE: Connection reset by peer: connect

STACKTRACE:

java.net.SocketException: Connection reset by peer: connect
at java.net.PlainSocketImpl.socketConnect(Native Method)
at java.net.PlainSocketImpl.doConnect(Unknown Source)
at java.net.PlainSocketImpl.connectToAddress(Unknown Source)
at java.net.PlainSocketImpl.connect(Unknown Source)
at java.net.SocksSocketImpl.connect(Unknown Source)
at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
at java.net.Socket.connect(Unknown Source)
at java.net.Socket.<init>(Unknown Source)
at java.net.Socket.<init>(Unknown Source)
at com.mysql.jdbc.StandardSocketFactory.connect(StandardSocketFactory.java:256)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.<init>(MysqlIO.java:271)
at com.mysql.jdbc.Connection.createNewIO(Connection.java:2771)
at com.mysql.jdbc.Connection.<init>(Connection.java:1555)
at com.mysql.jdbc.NonRegisteringDriver.connect(NonRegisteringDriver.java:285)
at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source)
at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source)
at instalacia_redakcneho_systemu_RD$uvod_vytvorenie_spojenia.actionPerformed(instalacia_redakcneho_systemu_RD.java:79)
at javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.AbstractButton$Handler.actionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(Unknown Source)
at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(Unknown Source)
at java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source)
at javax.swing.JComponent.processMouseEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
at java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source)
at java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source)
at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)


** END NESTED EXCEPTION **



Last packet sent to the server was 0 ms ago.
at com.mysql.jdbc.Connection.createNewIO(Connection.java:2847)
at com.mysql.jdbc.Connection.<init>(Connection.java:1555)
at com.mysql.jdbc.NonRegisteringDriver.connect(NonRegisteringDriver.java:285)
at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source)
at java.sql.DriverManager.getConnection(Unknown Source)
at instalacia_redakcneho_systemu_RD$uvod_vytvorenie_spojenia.actionPerformed(instalacia_redakcneho_systemu_RD.java:79)
at javax.swing.AbstractButton.fire[/seznam]ActionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.AbstractButton$Handler.actionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(Unknown Source)
at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(Unknown Source)
at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(Unknown Source)
at java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source)
at javax.swing.JComponent.processMouseEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.processEvent(Unknown Source)
at java.awt.Container.processEvent(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source)
at java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source)
at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)


Budem vďačný za akúkoľvek radu.



Sice se to přímo netýká otázky, ale hodně to pomůže a vřele doporučuji...
použití zápisu:
try{
}catch(...){
ex.printStackTrace();
}
není zrovna nejlepší řešení. Sice je to samozřejmě lepší než úplné spolknutí výjimky (catch(...){}), ale nemá to k tomu daleko. Pokud nevíš jak na výjimku reagovat, tak ji nech propadnout výše! Zápis ex.printStackTrace(); není v 90% případů dostatečné ošetření výjimky!
Jedna z nejhorších, ale bohužel nejfrekventovanějších, chyb, které se v Javě dělají!

Edit: Ještě jedna rada ke tvému kódu...
Uzavírání externích zdrojů by mělo být vždy umístěno ve finally bloku, aby nemohl dojít ke špatnému uzavření prostředků!
tzn. kód by měl spíše nějak vypadat takhle:
try {
Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver");
Connection spojenie=DriverManager.getConnection(serverURL,meno,heslo);
} catch (Exception e1) {
//místo catch bloku zde spíše nechat výjimku propadnout výše!
} finally{
if(spojenie != null){
spojenie.close();
}
}

Java › Balíky
27. 8. 2008   #83788

Kuba-$ napsal:
jeste sem nemel cas to zkusit, (byl jsem v praci), ale odzkousim ;-)
a jestli nekdo chcete vedet, tak se Javu ucim z knihy JAVA Hotová řešení Lubomír Brůha


Knihu Java Hotová řešení sice neznám, ale již z názvu a popisu je vidět, že se nejedná o učebnici základů jazyka. Pokud tedy s Javou začínáš, tak asi nebude moc vhodná. Ale to už je samozřejmě na tobě...
Každopádně já velmi doporučuji přímo tutorialy od SUNu. Jim se nějaká knížka těžko vyrovná:-)

Java › Balíky
27. 8. 2008   #83751

KIIV napsal:
To Mihulik : ja sem jen zkousel ten jeho kod :) v jave nedelam .. radsi mam perl :D na sms aplikace ideal


Však já to nemyslel špatně, jen jsem doplňoval informaci, proč to háže warningy;-)

Java › Balíky
27. 8. 2008   #83749

1. Přiřazení hodnoty boolean do proměné typu String je samozřejmě blbost. Předpokládám ale, že se Kuba-$ jen upsal a ve skutečnosti chtěl volat metodu next().

2.Warning ti to háže, jelikož nejsou použity typově bezpečné kolekce, neboli generické kolekce. Viz. generiky http://java.sun.com/docs/books/tutorial/extra/generics/index.html

Java › Balíky
27. 8. 2008   #83736

darthdeus napsal:
To Mihulik : IDE člověka občas naučí věci na které by sám nepřišel .. a hlavně se to člověk naučí mnohem rychleji a nemusí řešit blbosti typu chybějící středník/import atd...


To nepochybně, ale proč to tak je by měl člověk vědět. A to ho IDE nenaučí...
Ale tak necháme týhle debaty, stejně je to off-topic:-)

Java › Balíky
26. 8. 2008   #83721

darthdeus napsal:
To Kuba-$ : Netbeansy ti samy doplní všechny importy, stačí když někde použiješ třídu co je v nějakém balíčku a hned ti to nabídne (žlutě podtrženo a vlevo žárovka) doplnění importu .. případně ctrl + shift + i ... jinak pokud to ten balíček nenajde, tak ti pravděpodobně chybí knihovny, které přidáš buď přímo z .jar souboru do libraries u projektu a pak už ty importy netbeansy vyřeší ...


To je pravda...ale pokud člověk ještě pořádně neumí "manuálně" pracovat s balíčky/importy, tak se přece nemůže spoléhat na IDE...to jen obchází problém, ale jednou na něj stejně narazí a bude to mnohem horší.
Ale je fakt, že práce s NB je pohodová:-)

Java › Balíky
26. 8. 2008   #83720

To Kuba-$ :
No nemáš vůbec zač. Snad ti ten můj chaotickej výklad alespoň trochu pomůže;-)
Každopádně mám takovej pocit, jestli problém nebude opravdu někde jinde. Například používání nějaké knihovny. Jelikož ten import balíčku java.util by ti opravdu měl fungovat. Pokud tedy máš opravdu příkaz importu na prvním místě ve zdrojáku (resp. za příkazem zařazení balíčku).

Každopádně držím palce no, ale té rady ohledně knížky, pokud opravdu zavádí nějaký svůj balíček java.string se opravdu drž;-)

Java › Balíky
26. 8. 2008   #83718

Ještě jsem si uvědomil jednu věc, která by ti možná mohla pomoct...
Příkazy importu totiž musí být na prvním místě v zdrojovém kódu! Před ním může být jen jeden řádek a to zařazení třídy do nějaké balíčku (package cz.neco;)

Java › Balíky
26. 8. 2008   #83716

Koukám na ten tvůj zdroják....

import balíčku java.util by ti měl jít. Ovšem že ti nefunguje druhý import, není nic zvláštního, jelikož žádný taková balíček neexistuje! Však se podívej do API Java SE http://java.sun.com/javase/6/docs/api/ ;-)
Leda že by v té knížce používali nějaké své knihovny a ty jsi je neměl v přiřazené k projekty...pokud ovšem knížka zavádí nějaký svůj balíček java.string, tak tu knížku okamžitě hoď z okna...Je to dobrá rada:-)

Java › Balíky
26. 8. 2008   #83714

Ahoj,
co jsou balíčky tedy víš. Co se týče samotného importu:
-do aplikace je automaticky importován balíček java.lang. Tzn. třídy z toho balíčku můžu používat bez explicitního uvedení balíčku, ve kterém se nacházi.
Tzn. ve svém kódu můžu mít:
{
System.out.println("Tento zápis je akvivalentní zápisu java.lang.System.out.pr...");
System.exit(0);
}

-pokud chci do aplikace importovat obsah celého balíčku, použiji zápis:
import java.io.*;
Od této chvíle můžu používat třídy z toho balíčku stejně jako v předešlém případě balíček java.lang. Tzn.:
{
String filePath=".....";
new File(filePath);
}

-pokud chci improtovat jen konkrétní třídu z balíčku, použiji zápis import java.lang.File;
Od této chvíle můžu používat třídu FIle jako v případě výše, ovšem toto je špatně:
{
File file=new File("...");
new FileReader(file);
}
Musel bych použít explicitní zápis balíčku (nebo správněji řečeno-plný název třídy):
{
File file=new File("...");
new java.io.FileReader(file);
}

-žádná balík string neexistuje. Existuje jen třída String, která je součástí balíčku java.lang. Tzn. nemusíš uvádět její import, ani její plný název. Ve skutečnosti je to ovšem java.lang.String.

-existuje ještě statický import (slouží k importu statických členů), ovšem tím bych se teď vůbec nezatěžoval. Jeho používání se stejně příliš nedoporučuje, jelikož znepřehledňuje kód. Když už jsme u toho, tak ani zápis importu celého balíčku (např. import java.io.*;) se příliš nedoporučuje, protože pak není vidět, co se ve třídě opravdu používá. Lepší je hezky naimportovat všechny třídy, co se opravdu používají. Slušné IDE to stejně udělá za tebe;-)

-všechny výše zmiňované balíčky jsou součástí Java SE, tzn. nemusí se překladači nijak "speciálně sdělovat" jejich existence a můžeš je využívat zkrátka vždy.

-pokud potřebuješ využít jinou knihovnu, tak ji musíš sdělit překladači (v NB se to dá hezky nastavit v nastavení projektu). Pak už můžeš opět využívat její balíčky jak je výše uvedeno.


Napadla mě snad jen jedna situace, kdy by jsi mohl mít s importy problém:

Představ si, že v aplikaci používáš knihovnou, která obsahuje balíček: cz.neco.io a součástí toho balíčku je třída Reader.
Ve své třídě používáš jak třídu java.io.Reader, tak cz.neco.io.Reader. V tomhle případě by mohl nastat následující problém:
import java.io.Reader;
import cz.neco.Reader;
{
...
Reader reader=new Reader(...);
...
}
A jakou třídu má teď JVM využít, že?

Naštěstí řešení je jednoduché. Buď budu uvádět v případě obou tříd Reader jejich celá jména (java.io.Reader a cz.neco.Reader), nebo provedu import jen jedné z nich (import java.io.Reader;) a v případě druhé třídy budu uvádět její celé jméno (cz.neco.Reader).




Doufám, že jsem alespoň trochu pomohl, a že jsem vůbec odpovídal patřičně k otázce;-)


BTW: Omlouvám se za případné překlepy, nemám teď moc času, tak se mi nechce číst po sobě příspěvek ještě jednou:-[

PHP › Pomoc s php scriptem
26. 8. 2008   #83696

Konečně to funguje jak jsem chtěl.Děkuju všem co mi pomohli a poradili. :smile18:

PHP › Pomoc s php scriptem
26. 8. 2008   #83657

Tak ted to funguje ale né tak jak jsem čekal.Když napíšu zprávu 1 tak se mi zobrazí zpráva jedna.Ale když napíšu zprávu 2 tak se mi zobrazí zprávy 1, 2, 1. Když napíšu zprávu 3 tak se zobrazí 1, 2, 1, 3, 1, 2, 1.
Kod bez částí na odstranění nebezpečných znaků a formuláře na zadávání:

<?php

if ($zprava!="" and $jmeno!=""){ //provede se pokud není prázdná zpráva a jméno
$celek="<p><strong>$jmeno</strong></p><p>$zprava</p><hr>";
$soubor = fopen ('data-2.inc','r+'); //otevře soubor pro doplňování
$filename = "data-2.inc";
$old = fread($soubor, filesize($filename));
$souborcomp = "$celek$old";
fwrite ($soubor, $souborcomp); //zapíše zprávu
fclose ($soubor); //zavře soubor
}
?>

PHP › Pomoc s php scriptem
25. 8. 2008   #83557

To Paja2 : Aha,právě jsem zjistil že na serveru je PHP 4.3.4. Takže na file_put_contents atd. můžu zapomenout.

PHP › Pomoc s php scriptem
21. 8. 2008   #83351

Díky,ted jsem vyrešil jak to udelat, aby to psalo od začátku souboru.Problém je v tom že nová zpráva přepíše tu starou.
Pokusil jsem se to vyřešit tímto.Mělo by to načíst původní přízpěvky a spolu s novými je znova uložit.

<?php


$jmeno = $_POST['jmeno'];
$zprava = $_POST['zprava'];

if ($zprava!="" and $jmeno!=""){
$celek="<p><strong>$jmeno</strong></p><p>$zprava</p><hr>";
$soubor = fopen ('data-2.inc','r+');
$filename = "data-2.inc";
$old = fread($soubor, filesize($filename))
$souborcomp = "$celek."".$old";
fwrite ($soubor, $souborcomp);
fclose ($soubor);
}

Nemůžu se zbavit chyby na 11. řádku.Máte někdo jinej né moc složitej nápad jak to upravit a spravit tu chybu.

PHP › Pomoc s php scriptem
21. 8. 2008   #83344

Dělám jakousi diskuzi, která sice funguje, ale potřebuju aby se příspěvky ukládaly v obráceném pořadí.Ted když napíšu příspěvek tak se uloží jako poslední(dolu).Já se to pokouším udělat obráceně, tak že se příspěvek uloží na první místo(nahoře).
Jedná se o dost jednoduchou diskuzi bude to chtít jen menší úpravu ale já nejsem v php moc zkušenej.
Tohle je zkrácená verze kodu která se stará o zápis a zobrazení.

<?

$jmeno = $_POST['jmeno'];
$zprava = $_POST['zprava'];

if ($zprava!="" and $jmeno!=""){
$celek="<p>Zpráva byla zaslána<strong>$jmeno</strong></p><p>$zprava</p><hr>";
$soubor = fopen ('data-2.inc','a');
fwrite ($soubor, $celek);
fclose ($soubor);
}
?>

<? include "data-2.inc"; ?>

<form action="diskuse-2.php" method="post"></p>
<table>
<tr><th>*Jméno: </th><td><input type="text" name="jmeno" maxlength="25"></td></tr>
<tr><th>*Zpráva: </th><td><textarea cols="60" rows="5" name="zprava"></textarea></td></tr>
<tr><th></th><td><input type="submit" value="odeslat"></td></tr>
</table>
</form>

Příspěvky se ukládají do externího souboru data-2.inc. Napište jestli máte nějakou radu nebo víte jak to předělat.

Software › Problém v biosu?
6. 8. 2008   #82078

Přesně stejný problém jsem měl i já, když jsem si koupil nové PC. Zatuhlo na inicializaci IDE. Nejdřív jsem si říkal, že je to diskem (poprvé jsem si koupil SATA, a tak jsem hned viděl problém v tom). A opravdu se zdálo, že to tím je-v obchodě mi vyměnili disk za PATA a PC asi týden fungovalo. Pak ovšem odmítalo naskočit (černá obrazovka, ani úvodní inicializace nenaběhla). Tak jsem už opravdu nasr**ej jel opět jel do obchodu. Tam mi vyměnili tentokrát celej motherboard. PC opět 14dní fungovalo... A pak opět to samé! Tentokrát mi vyměnili opět motherboard, ale za jiný (původně jsem měl nějakýho EPSONa...pak jsem si radši připlatil za kvalitní ASUS). Od té doby už žádné problémy (když vynechám, že se mi 3x odvařila GK...mám hold na tohle PC štěstí:-D ).
1. Taky bych to viděl na špatný MB.
2. V budoucnu už nikdy nešetřit na MB:-)

Hry › Herní Engine
18. 7. 2008   #79859

Ahoj,
nemáte někdo prosím nějaké zajímavé materiály k tvorbě vlastního enginu?
Vlastním doma knižky Vývoj her v jazyce Java a Programování dokonalých her v Javě. V těchto knižka je sice popsaná samotná implementace, ale nějaký obecný návrh, jak navrhnout funkční engine, jsem z nich nedostal:-(
Samotný engine by měl být:
2D a 2,5D(izometrický pohled), objektově orientovaný, snadno modifikovatelný a podpora rozšíření (modulární).
Takovou bych měl zhruba představu, rád bych se do ní pustil, jenže nějak nevím, jak začít, jelikož mi chybí obecná návrh toho enginu. Nějaký "engine" jsem si již zkusil napsat, jenže nesplňuje výše uvedené věci. Prakticky se ukázalo, že se jedná jen o jednoúčelový engine schopný pracovat s hrou, která na něj byl napsaná, ale v případě, že bych ho chtěl využít jinak, znamenalo by to přespání 90% kódu.
Budu rád za každý uvedený materiál.

Ještě jedna věc by mě zajímala-návrh editorů pro engine. Právě uživatelsky/vývojářsky přístupné enginové nástroje/editory podle mě dělají dobrý engin enginem. Bohužel v těchto knihách o tom nic není a na internetu jsem taky nic slušného nenašel (přiznávám ovšem, že ohledně vývoje enginových nástrojů jsem zatím příliš nehledal...)


No, doufám že z příspěvku je patrné o co se snažím a co hledám, takže děkuji za případnou pomoc.

Software › HELP-vsechno je &quot;Jen pr…
18. 4. 2008   #71624

Lidi potrebuju helpnout,najednou sem zjistil že všechny složky(soubory ne) mam nastavené s atributem Jen pro čtení,je to zatrhnutý zeleným čtverečkem,když to vypnu dam Použít,proběhne Použití atributu ale poté když dam vlastnosti je to opět zatrhnuté.Problém je v tom že když se v jednom editoru pokusim uložit mod tak se program pokusí vytvořit novou složku což kvuli atributu jen pro čtení nelze.Nemate tušní čim by to mohlo bejt.

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý