Anonymní profil Anonymní uživatel – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Anonymní uživatel – Programujte.comAnonymní profil Anonymní uživatel – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 83.208.228.–

Java › Defaultní cesta k "základním…
11. 8. 2011   #146043

#6 liborb
Ano, funguje.. Bylo to lehčí než jsem si myslel :-) Děkuji a zdravím

Java › Defaultní cesta k "základním…
11. 8. 2011   #146029

#4 Petrroll
Nevadí ;-).  Právě jsem se divil, že bys měnil platformu.. Už to chci mít z krku, napíšu to do komentáře. Odkazy jsem zběžně pročetl, nic co bych hledal.. Moc pozdě na přepisování více částí.. Jinde by zádrhel být neměl tak to snad projde. Mimochodem teď jdu tu aplikaci přepisovat do C# a WPF, tak se určitě potkáme v kategorii .NET. Zdar

Java › Defaultní cesta k "základním…
10. 8. 2011   #146027

#2 Petrroll
to mi bohužel nefunguje ani po této změně:

 public static String cesta = ("\\soubor.txt");

(tak by podle mě měl být "správný javovský způsob") :-(

Java › Defaultní cesta k "základním…
10. 8. 2011   #146025

Zdravím,

odevzdávám projekt do školy a teď jsem si uvědomil, že k datům, se kterými prográmek pracuje (uložená v .txt), celou dobu přistupuji absolutní (snad :-) ) cestou - např. takto:

public static String cesta = ("C:\\Users\\Fantomas\\Desktop\\dtb.txt");

Ovšem až si to otevře vyučující, asi to nebude brát jako dobrý žert.

Proto bych potřeboval nějaký zápis implicitní cesty. Když si například rozbalí on na své ploše tento projekt v určité složce, aby se například v hlavním adresáři mého rozbaleného projektu vytvořil soubor pomocí této cesty. Nechce se mi to "celé" předělávat, proto bych potřeboval nějaký String. 

P.S.: Zběžně jsem gůglil a nevygůglil, kdyžtak se omlouvám.

Děkuji všem za rady. H.

CSS › Zobrazení pozadí v Mozille,…
15. 4. 2011   #141060

To KIIV :
tento parametr tam mám, možná bude problém v nějakém jiném. Každopádně díky za rady.

CSS › Zobrazení pozadí v Mozille,…
15. 4. 2011   #141050

To m->29 : Bohužel nepomáhá, přesto dík.

To Kobi : Ne, opravdu není připravená na vystavování :-). Co by tě zajímalo?

CSS › Zobrazení pozadí v Mozille,…
14. 4. 2011   #141047

Dospěl jsem k závěru, že jediná možnost je, že prohlížeče chápou cestu k obrázku jinak oproti Opeře. Je to možné? :-O

CSS › Zobrazení pozadí v Mozille,…
14. 4. 2011   #141046

Zdravím,

mám nepochopitelný problém. V hlavičce (prostý div) mám pozadí, určitý obrázek, který se zobrazuje POUZE V OPEŘE, nikoliv však v IE a v Mozille. Kromě IE mám vše v aktuálních verzích. Přikládám kód:

#hlavicka { 


padding:0;
background-image: url(./obr/pict1.png);
background-position: center;
background-repeat: no-repeat;
height: 400px;
background-color: #333333;


Barva pozadí se zobrazí všude, obrázek ne. Cesta k němu je správná. Snad to bude něco triviálního, ale nic mě nenapadá. Předem díky za ochotu. :-)

Java › Kvadratická rovnice
14. 3. 2011   #140019

To rdckONE : A kam si již dospěl, zkoušel si alespoň něco? Neříkej že nevíš ani čárku ;-)

.NET › ASP.NET - zarovnání pomocí CSS
11. 7. 2010   #131294

To djanosik : Ok, díky. Neuvědomil jsem si že skiny a CSS se vlastně můžou doplňovat.

Jinak.. moc nechápu, proč to není dobrý nápad. Napadá mě, že kvůli tomu, že bychom je museli "obsluhovat" (myslím psát pro ně metody) v kódu? Nebo by se dostaly výsledky do prohlížeče déle? Nebo v tom je úplně něco jiného? :-)

Každopádně jsem chtěl využít všech možností VS a myslel jsem, že je to běžná praxe.. :-)

Zdravím

.NET › ASP.NET - zarovnání pomocí CSS
11. 7. 2010   #131283

Ahoj.

Doufám, že toto téma správně zařazuji do .NET, i když se hlavně týká CSS.

Nyní k mému problému - mám na stránce horizontální menu, které se skládá z několika tlačítek. Rád bych ho měl na středu, což není problém, ale zároveň bych potřeboval určité rozestupy mezi jednotlivými tlačítky. Pokud bych tlačítka vytvářel pomocí CSS a například je umístil do tabulky, problém by byl "vyřešen".
Já ovšem vložil tlačítka z ToolBoxu ve WebDeveloperu, tudíž v html vypadají jako <asp:Button ..... >. Ovšem nevím jak s nimi pracovat v CSS.

Doufám že to vůbec lze, vím, že pokud chce člověk měnit vlastnosti takto vložených prvků, může tak učinit pomocí skinů. Já bych to chtěl mít ovšem vše v jednom, .css :-).

Předem díky za radu

.NET › ASP.NET beginner's SOS
5. 7. 2010   #131078

Ok, díky Chrasty. Už jsem si vytiskl všechny tutoriály odsud a zítra si je přečtu :) (protože toho není mnoho).. Snad to bude pro absolutní základ stačit.

.NET › ASP.NET beginner's SOS
4. 7. 2010   #131070

To djanosik : Aha :-( .. Škoda no.. Takže tedy používáš klasické CSS pouze?
Prostě... I když vytvořím například přihlašovací formulář, tlačítka pod ním mám pak v prohlížeči rozházená, v návrháři vše sedí. Právě pro to bych potřeboval nějaký "hřebík", kterým bych mohl přitlouct prvky na stránku přesně kde potřebuji.. :-( To se týká samozřejmě i nějakých menu atp..

Přesto díky za tvůj čas

.NET › ASP.NET beginner's SOS
3. 7. 2010   #131064

To djanosik : OK. Díky za tip.. Ta cena je pro mě sice nepřijatelná ale zkusím alespoň někde zapůjčit.

Právě mě celkem uchlácholilo to, že příklad z té knížky šly celkem v pohodě vytvořit ve Web Developeru který mám k VS 2008. Ale samozřejmě se jednalo o příklady triviální.

Ještě malá otázečka k tomu skinování - je potřeba nějak instalovat Starter kity, nebo je stačí nějak zkopírovat "někam"? Právě že před touto knihou jsem četl na Živě, že pro nějaký další příklad tam využijí skin ze Starter kitu (konkrétně Personal Web Site). Nikde tam ovšem neřeší nějaké instalování, nastavování etc... A ve Web Developeru není ani zmínky o tomto.. Asi mi něco zásadního utíká.

Díky za trpělivost

.NET › ASP.NET beginner's SOS
3. 7. 2010   #131062

To djanosik : Děkuji za odpověď, když jsem si to po sobě znovu četl, divím se že vůbec někdo odepsal :).

Aha. :-( Takže teta Wiki povídala, že verze 2.0 byla vypuštěna v roce 05, kdežto tato kniha byla vydána CPressem v roce 02!

Opravdu si myslíš že to tedy nemá cenu?:-( Sakriš, po dlouhé době hezky čitelná knížka..

Složitosti v tom nehledám, jen je to pro mě složité... :-) Každopádně, mohl bys mi prosím doporučit nějakou knihu která mi k něčemu bude?

Díky

.NET › ASP.NET beginner's SOS
2. 7. 2010   #131035

Zdravím.

Nedávno jsem se pustil do "studia" technologie ASP.NET. V současné době čtu knihu od Chrise Payna - http://www.motivpress.cz/eshop/cz/webdesign-a-tvorba-www-stranek/naucte-se-asp.net-za-21-dni.html.

1) Můj dotaz zní, jestli se za těch bezmála 10 let, kdy byla kniha vydána, nestalo v ASP.NET nic převratného. Abyste mi rozumněli, tato příručka má téměř 800 stran a nerad bych se učil něco "prošlého". :-)

Jinak je psaná moc hezky (až na celkem velké množství překlepů atd., ale vetšinou se dají jednoduše domyslet).

2) Chtěl bych si již nějaké znalosti vyzkoušet v praxi, tím myslím ne na párřádkovém příkladu ze kterého je "výstup vlevo nahoře na bílém pozadí". Rád bych zkusil prostě nějakou hezkou prezentaci, avšak narážím vždy na stejný problém - nevím, jak vytvořit ucelený design, který se bude například zobrazovat uprostřed stránky. Pak třeba nevím jak udělat statické pozadí a dynamický (rozumějte pohyblivý) "prostředek". Ale hlavně - jak vlastně koncipovat celý design? Udělat více obrázků, skládat je, nebo jen jeden hlavní, tvořit nějaké "rámy", aby menu zůstalo a zbytek se pohyboval atd. atd...

Samozřejmě jsem hledal. Ale například i v té obsáhlé knížce nic moc z takovéto "praxe" není. V seriálu na živě jsem se dočetl, že by mi mělo pomoct skinování, ale nevím, jestli to funguje i ve MSV Web Developeru který používám, protože jsem ihned narazil na problém, kdy nevím jak ve svém projektu použít nějaký starter kit (původně jsem doufal že budou nějaké v základní výbavě). V podstatě jsem na tomto bodě v tom živém seriálu skončil :-(.
Seriál tady mi v tomto taky moc nepomohl (nečetl jsem ho, jen proběhl).


Omlouvám se za možná přílišné rozepisování, každopádně pokud se někdo dočetl až sem, prosím i nějaký tip a nasměrování, kde hledat (pokud problém není pouze ve mě a nedostanu radu "hledej ňoumo" :-) ). Filozofie této technologie se mi velmi líbí a proto bych rád pokračoval...

Předem díky

.NET › ASP.NET
2. 7. 2010   #131034

sakriš.. omlouvám se za double post.. jak se to jen mohlo stát :(

Vzdělání › Technická univerz. Liberec -…
16. 6. 2010   #130340

To Chrasty : Njn :-) U tebe jsem koukal, že jsi z Lbc... Ale ty mi asi moc nepomuzes :-).. Nemyslím teda z programováním, to máš náskok který nedoženu :-) ... ale... Btw nechystáš se taky sem za 2 (?) roky? Nebo neznáš někoho kdo je konkrétně na IT?

Vzdělání › Technická univerz. Liberec -…
16. 6. 2010   #130338

Ahoj.

Tak mám zase po delší čas něco začít tvořit. Než se vrhnu na otravování s otázkami v sekci .NET, chci říct, že jdu tedy sem.. TUL, obor IT.

Moje otázka tedy (znovu) zní - studuje to vůbec někdo? :-D

Opravdu bych rád věděl trošku víc než z jejich stránek... Předem díky

.NET › C# - Vypnutí PC pomocí časov…
30. 4. 2010   #128031

Zdravím. Snažím se konečně o prográmek, který by mi byl užitečný :-).

Uživatel by si měl zadat čas vypnutí pomocí numericUpDown -> nastavit sekundy, minuty a hodiny. Postup tohoto by se měl zobrazovat pomocí progressBaru a samotný vzrůstající čas (HH : MM : SS) pomocí labelu.

Jelikož je to moje první věc, pracující s progressBarem i s Timerem (a abych řekl pravdu, inspiroval jsem se všude možně..), výsledek vypadá "vtipně".
Práce je na tom (pro mě) hodně, proto bych potřeboval trošku nakopnout.

1) Rád bych zjistil, jestli je možné že mi bude to vypnutí fungovat (mám na mysli konkrétně ten jeden řádek s Process.Start..). Abych se tu nehnal za něčím a na konci zjistil, že to stejně musí vypadat úplně jinak.

2) Nějak bych potřeboval "propojit" ten progressBar s tím číselníkem. Doufal jsem, že to půjde pomocí určení progressBar.Maximum a přiřazením celkového počtu vteřin. Bohužel, tak jednoduché to tedy nebude..

No, dost už řečí. Tady přikládám, co jsem zatím spáchal:

using System;

using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Diagnostics;

namespace CasovacPokus
{
public partial class Form1 : Form
{
int hodiny;
int minuty;
int sekundy;

public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private void zacitClick(object sender, EventArgs e)
{
progressBar.Value = 0;
if (sekundyCiselnik.Value == 0 && minutyCiselnik.Value == 0 && hodinyCiselnik.Value == 0)
MessageBox.Show("Musíte zadat čas vypnutí!");
else progressBar.Maximum = (Convert.ToInt32(sekundyCiselnik.Value + minutyCiselnik.Value
* 60 + hodinyCiselnik.Value * 3600));
casovac.Start();
}

private void casovacTick(object sender, EventArgs e)
{
sekundy++;
if (sekundy == 60)
{
sekundy = 0;
minuty++;
}
if (minuty == 60)
{
minuty = 0;
hodiny++;
}
if (hodiny == 24)
hodiny = 0;

if (progressBar.Value == progressBar.Maximum)
{
casovac.Stop();
Process.Start("shutdown.exe", "-s -t 00");
}
popisek.Text = ("Čas odpočítávání - " +hodiny.ToString()+ " : " +minuty.ToString()+ " : " +sekundy.ToString());
}
}
}


Předem děkuji za rady, výtky, kopance.... :-)


Zdar




.NET › Začátečník - názvosloví ...
29. 4. 2010   #128003

To gatuso :
Můj názor? Už byl řečen. Tak znovu. Obě knížky ti vřele doporučuji. Obě se čtou skvěle, jsou psány česky, jsou pro úplné začátečníky. Nebudou tě zatěžovat (pro tebe) nepotřebnými věcmi, tímto ušetřený prostor využijí k zopakování a urovnání těch základních informací. Doporučil bych ti koupi obou.

Na té "o OOP" mě malinko zamrzely příklady - většinou v C++, dost v Javě, ale ne moc v C#. Každopádně si říkal, že už s C++ máš nějaké zkušenosti. Takže no problem.

Ta "o C#" popisuje částečně konzolové aplikace, ale samozřejmě se zaměřuje nejvíce na formuláře. Každopádně je zde i úvod do databází (za ten jsem fakt vděčný), tvorba webových aplikací... Prostě si je půjč/kup, pořádně přečti (= pochop) a uvidíš, že se potom zasměješ otázkám které si tu pokládal.. (Ne, že by ty otázky byly špatné, jen z vlastní zkušenosti vím že si pak uvědomíš "jak jsem to mohl nechápat" :-) )

Hodně síly při studiu..

.NET › Začátečník - názvosloví ...
29. 4. 2010   #127989

Gatuso:

Jinak Hoffiku muzu se zeptat ta kniha Visual c# ... to je jen o grafickem prostredi asi ze ? Je nutnost znat zaklady C# nebo jiny jazyk ?



Vidíš? To je právě to "vstřebávání informací" - v odkazu, který jsem přidal se píše:

Kniha vám srozumitelnou řečí bez zbytečně složitých detailů prozradí nejen, jak nainstalovat, poprvé spustit a zorientovat se v jednotlivých obrazovkách, dialozích, nabídkách a funkcích prostředí Visual Studia 2005, ale vysvětlí vám také základy programovacího jazyka C#, popíše datové typy a proměnné, matematické i logické operátory, příkazy, formuláře, práci se soubory, a seznámí vás se základy vytváření webových nebo databázových aplikací.


Nevím, co přesně myslíš tím grafickým prostředím.. GUI? Každopádně si myslím že by tvůj problém vyřešila..

Myslím, že není nutnost znát nějaký jiný jazyk, pokud chceš začít v C#. Samozřejmě je to vždycky výhoda, ale ne podmínka.. Je to i můj případ (i když jsem zatím nic moc nedokázal (kde to NIC převažuje :o)) ).
Každopádně je nutné znát nejenom kam psát kód a jak ho psát, ale taky vědět, proč tu konkrétní věc děláš. Podívat se na to s odstupem. Proto jsem ti doporučil i tu druhou knížku obecně o OOP (tam jsou příklady v Javě (syntaxe hodně podobná C#) a C++).

.NET › Začátečník - názvosloví ...
29. 4. 2010   #127977

Ahoj, tak jsem si to úspěšně pročetl až sem.
Jak již bylo řečeno - příklady "ze života " tu máš, trochu důležitého názvosloví taky. Proto bych doporučoval si to pořádně přečíst, klidně dvakrát.

Jsem taky skoro absolutní začátečník a věř mi (nebo nevěř), že pánové ti to popsali opravdu nejjednodušeji jak je snad možné. Prostě to přijmi jako fakta.

Znám ten pocit, který si tu popsal, udělal jsem "chybu", že jsem jako svou první knihu přečetl MS VS C# 2005 krok za krokem. Také knížka, určená pro začátečníky (alespoň jsem si to myslel), kde ovšem slova "implementace, instance, literál, identifikátor, argument, postfix/prefix" a spousty dalších, bral autor jako samozřejmost a opravdu se s nimi moc nepáral. Několikrát jsem to vážně chtěl zabalit, topil jsem se :o) .. Nakonec jsem to přelouskal a zjistil, že jsou i opravdové knížky pro začátečníky.

Doporučil bych ti následující:
OOP bez předchozích znalostí - http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/bez-predchozich-znalosti/oop-objektove-orientovane-programovani-bez-predchozich-znalosti-pruvodce-pro-samouky/
dále pak Visual C# 2005 bez předchozích znalostí (kterou právě dočítám a lituji, že jsem s ní nezačínal) - http://knihy.cpress.cz/knihy/pocitacova-literatura/bez-predchozich-znalosti/visual-c-2005-bez-predchozich-znalosti-pruvodce-pro-samouky/.

Obě by se měly dát vypůjčit v knihovnách, jinak cena není tak hrozná. Každopádně opravdu "lidská řeč", všechno vysvětleno na srozumitelných příkladech atd...

Jinak, jen taková poznámka - nevím, jestli se to zdá jen mně, ale řekl bych, že se trošičku bráníš vstřebávání informací. Přitom ale nemáš problém s jejich získáváním.. Chci říct - víc čti odpovědi a zamysli se, než se znovu zeptáš.. Nic ve zlém samozřemě ;o)

Zdar

Anonymní uživatel
Inzerce › Sháním VS.NET 2005 nebo VS.N…
25. 4. 2010   #127733

To ata2 : Slyšel jsem, že prý něco takovýho nabízej na www.microsoft.com ... Ale fakt nevím..

Návrhy na vylepšení › Aktivita redaktorů ? ...
12. 4. 2010   #126787

To liborb : Hezky řečeno :). Není to tím, že bych vzdal všechno, jen prostě když jsem si po několikáté procházel kód například od tebe, zjistil jsem, že u spousty věcí opravdu nevím proč si je použil atp. Proto jsem se rozhodl zkoušet nejdřív ty dílčí části. Plánuji se programování věnovat i v budoucnu a myslím, že když bych teď kopíroval něčí nápady bez přesné znalosti k čemu jsou, bylo by to ve výsledku horší než lepší, nebo ne? Btw. doporučil bys mi pokračovat v tom topicu "ukládání dat ve forms" nebo jak se to jmenuje? Dál otravovat? :-D

A ještě jednou si uhodil kosou na kámen - už několikrát jsem se přistihl, že premýšlím, zda tady položit nějaký dotaz, a skoro vždycky to zamítnu s tím, že je to blbost a nebudu vás s tím obtěžovat. Ale řekl bych, že to je spíš můj osobní problém, než chyba vaše, že byste tu byli na amatéry oškliví, namyšlení atp. :-) To se mi tu právě líbí.

Zdar

Offtopic › Ako prekonať trápne ticho
11. 4. 2010   #126769

To yaqwsx : Zajímavý dotaz. Pokud bych opravdu chtěl znát tu rozvitější odpověď, nenechal bych se tím odradit :o).
Po té krátké odpovědi bych dal ještě "čas na rozmyšlenou", tzn. zeptal bych se typem: "Vážně?", "Fakt?" při kladné odpovědi, při záporné je dobré třeba obligátní "Hmm.." s klesající tendencí, nebo "No.." toho samého tónu, kdy dáme najevo, že třeba úplně nesouhlasíme ale pořád nad tou krátkou (nechtěnou) odpovědí přemýšlíme (i když to tak vůbec nemusí být :-)). Taky se může hodit, když po tom 'v podstatě citoslovci' vypadáš, že se chystáš něco říct (nadechneš se zhluboka, atd.). Po tomhle když se znovu odmlčíš, myslím že dostaneš rozvitější odpověď. Sakra, takhle to zní jak z Příručky mladých svišťů :-D, ale doufám že si dokážete představit jak to myslím.

Každopádně takto krátká odpověď znamená vždy, že se o tom dotyčná osoba nechce bavit, nebo nemá co říct. Obojí však působí negativně, takže pokud to není důležité, moc bych to nepáčil a nenápadně se zeptal třeba na ty miliony ;oD

To Nefaritus: <Malé rýpnutí:)> Asi to máš vyzkoušené lépe než já, ale nějak si nedokážu představit, že nevím co říct, trapné ticho je v plném proudu, a přitom začnu zírat na slečnu a lehce se usmívat :-))) . I když, pokud myslíš něco jako máš na té tvé fotce, zadumaný výraz, tak to fungovat může noo. :-P </Malé rýpnutí:)>

Offtopic › Ako prekonať trápne ticho
11. 4. 2010   #126733

To w3m : Sem si jistý, že se neschyluje k vydání manuálu "jak mluvit s člověkem". Šlo tu o indivudální zážitky, fígle, možná humorné příběhy. Nevidím důvod, proč by to v sekci Offtopic nemohlo být. I programátoři atp. jsou snad jen lidi, ne? Tedy až na w3ma, to je vlk :-D.

Každopádně mě trošku nadzvedlo ze židle tvrzení, že kvůli takovýmto tématům to tu jde do ****** (bůhvíkam).

A mimochodem, jako v každé jiné situaci, i v tichu jdou určitě použít "vtipné fráze" (které nejdou používat dokola, ale můžou pomoct v určité situaci). Ne, že byste ze mě nejakou dostali.. ;) Jde o to že ty se dají předem "promyslet", připravit. Možná to zní moc asociálně :-) .. ale může to fungovat.

Offtopic › Ako prekonať trápne ticho
11. 4. 2010   #126711

To Mixxy : Na úvod - tohle není článek, ale téma k diskuzi.
Proč si to nepošle někam jinam?
Možná proto, že ho zajímá názor známých a kamarádů, které tady na serveru má (narozdíl od neregistrovaných "frajerů", kteří hrdinně využívají anonymity a nic kloudného se od nich nikdy nedozvíme).
Možná také proto, že v tomto oboru je to téma, se kterým se potýká více lidí než jinde.
A možná také proto, že hledá zajímavé názory do svého článku.

Přičti si do své "ankety" jedno velké NE za mě, chytráku!


To Tocimanko: Nejlepší je si ticho užívat. :)
Když mluvím s kamarádem, vím že když je ticho, oba vymýšlíme zajímavé téma na diskuzi nebo přemýšlíme o názoru toho druhého. Takže nic trapného.
Horší je to třeba se slečnou, kdy se kolikrát vyplatí "zalepit" ticho úplně obyčejnou myšlenkou, která nenadchne ani neurazí.Myslím že nikdo nemůže doporučit na rande mlčet. :-)

No.. dalo by se o tom psát dlouho, možná by i byly nějaké příběhy, ale vzhledem k času, mé unavě a k tomu, že jsem vůbec nechtěl reagovat se taktně (trapně?) odmlčím...

:o)

Návrhy na vylepšení › Aktivita redaktorů ? ...
8. 4. 2010   #126594

:smile1: Musím se smát, jak to vždycky pan Janošík zazdí :smile5:

Vzdělání › Technická univerz. Liberec -…
8. 4. 2010   #126550

To liborb : OK. To jsem chtěl slyšet - to že studijní plán vypadá hezky :-) .

Ba ne, chápu že je to o člověku konkrétně, o přednášejícíh atp. Jen mě prostě zajímal názor někoho, pro koho nejsou ty názvy předmětů převážně Španělskou vesnicí. Aby trošku zhodnotil jejich smysl/nesmysl. A to se ti povedlo v první větě :-) (doufám že jsi se fakt podíval :-D ).

O té Plzni - taky jsem to slyšel už před provalením té kauzy. Každopádně se mi vůbec nelíbí pragocentrismus! ;)

Matice se určitě vyhnout nechci, ale slyšel jsem prostě názory pár inženýrů (konkrétně z té tvé Prahy :-P), že si každý představuje jak bude programovat, pracovat s PC a pak smutně zjistí že se to opravdu točí převážně kolem matiky. Ale zde na TUL se mi právě líbí velká různorodost :) . Otázka jestli je to dobře.

Btw. tou cukrárnou si mě rozbil, směju se ještě teď :-D !

Děkuji za názor.

Vzdělání › Technická univerz. Liberec -…
6. 4. 2010   #126421

Ok, tak pro velký úspěch tohoto vlákna to zkusím jinak :) :

Mohl by si prosím někdo ze současných či minulých studentů nějaké VŠ se zaměřením na IT udělat chvíli, podívat se v rychlosti na studijní plán (nebo alespoň předměty) a říct mi, zda tato škola "stojí za to" ? :o)
Vím že se to takhle nedá říct, proto ty úvozovky, jen bych chtěl nějaké malinké porovnání třeba s Prahou atd.

Mám na mysli, jestli se některé ze zdejších předmětů dají využít v praxi, či alespoň smysluplně rozšíří obzory, nebo je to jen jedna z dalších hezky v "počítačovém plášti" zabalených matematických škol.

Link: http://www.fm.tul.cz/cs/bakIT_prehled09

Moc rád bych znal Váš názor. Díky

Návrhy na vylepšení › Aktivita redaktorů ? ...
6. 4. 2010   #126403

To Curo : Jojo, to je mi jasné. Btw. Curo, jak to vypadá z "A-Rourou"? :-D Nemůžu se dočkat, například té slibované sekce zdrojových kódů zajímavých prográmků, atd. Jak jste na tom?

Návrhy na vylepšení › Aktivita redaktorů ? ...
6. 4. 2010   #126373

Jojo Kuboo do tohoo !!! :-) Stačí? :-P

Ne, ale vážně, jsem napnutý jak struna. ;) Doufám že bude aspoň trochu vát vítr od .NETu ..

Jinak k tomuhle vláknu - na každým serveru se vždycky najde někdo typu " už to není co to bejvalo, jde to tady do sr**** " .. Moc bych to neřešil. Samozřejmě čím víc, tím líp ale kdo nepřispěje sám, tak by měl být rád za to co je.. Jako třeba já :)

Vzdělání › Nejlepší seriál o C# pro zač…
5. 4. 2010   #126351

To Kolemjdoucí : OK, nevypadá to špatně.. Díky za tip.. I když úplně na beginnera to nevypadá ;)

Vzdělání › Nejlepší seriál o C# pro zač…
3. 4. 2010   #126189

To Chrasty : Oukej, díky za tip ;) . Někdo další? :)

Vzdělání › Nejlepší seriál o C# pro zač…
2. 4. 2010   #126142

To Chrasty : Díky za názor. Zrovna to živě mi přijde lehce chaotické, nezdálo se ti? Určitě to je dobrý seriál, neříkám že ne :) Jsem teď zhruba v polovině..

Ta tvá oblíbená - C# a .NET profesionálně.. 1200 stran, 1000 Kč.. To si budu muset počkat na ježíška asi. ;)

Btw. trošku se bojím všeho co má v názvu "profesionálně" :-). Přečetl jsem VS C# 2005 krok za krokem, jednu obecně o OOP, teď přemýšlím kam dál.

Vzdělání › Nejlepší seriál o C# pro zač…
2. 4. 2010   #126137

Zdravím,

rád bych znal Váš názor na "nejlepší" seriál, který provede C Sharpem úplného začátečníka, dostupný čistě na inetu. Podmínkou je pouze český jazyk :o) .

Některé jsou psány zbytečně složitě, můžou amatéra spíše odradit. Některé mají opravdu nelogicky sestavené kapitoly, vyzdvihují "nepotřebné" věci atd. Zohledněte prosím tato např. tato kritéria.

A u čeho jste začínali Vy? Nebo třeba jen čistě z tištěné literatury? Několik knih se chystám objednat.. Nechcete dát tip? :-P


Zde je pár seriálů, s některými se již seznamuji, rád bych však znal víc názorů.

o Poznáváme C# a Microsoft .NET - Živě.cz
o "Seriál" od Ing. Marka Běhálkahttp://www.cs.vsb.cz/behalek/vyuka/pcsharp/text/index.html
o Seriál zde na programujte.com
o "Seriál" od Dušana Kováře http://projektysipvz.gytool.cz/ProjektySIPVZ/Default.aspx?uid=1

atd.....

Díky za rady


P.S.: Doufám že tento topic nepatři do .NET kategorie.. :)

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
2. 4. 2010   #126132

Všem děkuji za rady a trpělivost :o) ... Zjistil jsem, že na takovouhle věc asi ještě nemám, začnu procvičováním dílčích úkolů, a pak kdyžtak tenhle topic zase vyhrabu. Zdar a sílu

Vzdělání › Technická univerz. Liberec -…
30. 3. 2010   #125967

Ahoj,
moc rád bych se zeptal na pár věcí někoho, kdo studuje v Liberci na TULu, nejlépe konkrétně IT. Vypadá to docela luxusně.
Je to jen několik let starý obor, takže je těžké sehnat nějaké info "ze zákulisí" :-) .. Doufám, že se tu někdo najde ;-). Čaues

Díky

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
26. 3. 2010   #125801

To liborb : No, kdyby si zůstal u náznaků, měl bych hned asi dalších 100 otázek :) takže díky tobě i splitovi :-D.

Souhlasím s tím růstem, máš pravdu, že je to asi jediná možnost. Motivace je motor..

No, napadlo mě že bych mohl založit spíš nový topic při takovéto otázce :-) .. Jen sem byl prostě zvědavý, odpověď jsem v podstatě dostal.

No a k tomuto serveru - právě že než jsem se vůbec zaregistroval tak jsem pár topiců pročítal a zjistil jsem, že je tu dost lidí, kteří si nechtějí jen zvyšovat ego, ale dokážou mít i trpělivost a chuť pomoct. Ne všude to tak chodí ;).
Super, děkuju

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
26. 3. 2010   #125795

To liborb : Vůbec si mě neodradil - naopak :smile1: . Díky za takhle konkrétní ukázku, jen jsem to zatím letmo projel a budu se na to muset podívat ještě párkrát než mi vše dojde :-) , ale myslím si že ještě budu muset napsat :-/ ..

Každopádně by mě zajímal Tvůj názor, jestli má cenu, když se to takhle učím od začátku, "dělat na věcech" jako je tato, když sám bych to v životě nedal dohromady, ale zase vidím ten krásný cíl, že by to mohlo někomu k něčemu být. Nebo bys mi spíš doporučil, abych dělal jednoduché věcičky, které nebudou mít v podstatě využití. Chápu že je to individuální... Zatím jsem přečetl jednu knížku pro začátečníky VS 05, pak jednu obecně o OOP, teď se učím ze seriálu na zive.cz. Každopádně praxe trošku pokulhává jak vidíš.. Tak mě jen zajímá jak to vidí někdo o dost zkušenější.

Samozřejmě po seriálu na 'živě' neskončím s učením, ale zase bych nerad někoho obtěžoval svými lamerskými problémy :smile14: . I když zase nikdo učený z nebe nespadl.. Jakým způsobem ses propracoval třeba Ty k tomu co znáš?

Díky, s pozdravem Hoffik

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
25. 3. 2010   #125771

To liborb : Prosímtě, šla by ještě napsat malá ukázka metody pro uložení těch hodnot? Načtení si snad odvodím.
Doufám že si rozumíme, doufal jsem v to, že aplikace "uloží" jméno, které uživatel zadá do např. textBoxu. Uloží se do .txt a pak znovuvložením, například jména, by se načetla např. adresa k tomu jménu.
A jestli jsem to pochopil, tak uživatel může zadat jen tolik "kontaktů" kolik je velikost toho pole, nelze to nějak "dynamicky zvětšovat"?

To splite - neměl bys prosím nějáky link, kde bych se dozvědel více o těch generických listech?

Předem dík

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
25. 3. 2010   #125769

Díky pánové. Do XML, jak jsem zjistil, ještě opravdu nemá cenu investovat moc energie. Potřeboval bych nějaké jednodušší řešení.

O generických listech jsem slyšel poprvé, ale když jsem si prošel kód tak to vypadá velmi "elegantně". Jenže abych to rozchodil, musel bych v podstatě jen kopírovat z příspěvku splita, což by mi moc pomohlo ale v rámci samostudia zkusím liborbovu metodu :) ..

Děkuji za ochotu!

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
18. 3. 2010   #125489

To SeraphCZ : Ahoj. Pořád s tím mám problémy. Díky za ochotu, ale..
Jseš si jistý tím plněním pole? Podle tvého příkladu mi to píše :


Error 1 Array size cannot be specified in a variable declaration (try initializing with a 'new' expression)

(a je podtrženo to [0], [1] atd..)


Dále se tomu nelíbí znak přiřazení "=", taky podtržen s chybou:

Error 2 Invalid token '=' in class, struct, or interface member declaration


A v těch kulatých závorkách to píše že "Type expected".

:(


Tady je ještě ta třída osoba, předpokládám, že problémy plynou také z ní...

class osoba

{
public string mesto { get; set; }
public string jmeno { get; set; }

public osoba(string mesto, string jmeno)
{
this.mesto = mesto;
this.jmeno = jmeno;
}

}

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
16. 3. 2010   #125413

To SeraphCZ :
Jo super :) . A jak si říkal "kontejnery" tak tomu se říká kolekce, ale radši zůstanu u těch polí. Nejspíš budu taky nastupovat na VŠ, kde se probírá Java, takže se toho trošku děsím (i když v C# se mi nemá moc co plíst, když skoro nic neumím:) ). Díky za pomoc.

Zdar

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
16. 3. 2010   #125411

To SeraphCZ :
Moc díky za rady. Ale...

Ehm.. Ta první metoda je konstruktor, je to tak? A ty hodnoty má přiřazené, jen aby ten objekt neměl defaultně prázdné hodnoty, nebo je jiný důvod?
A za další - mohl by si mi prosím předvést malou ukázku pole objektů? A jak do nich uložit data která zadá uživatel např. do textBoxu?

Mockrát děkuji, Hoffik

.NET › Vytvoření aplikace třeba za…
16. 3. 2010   #125403

To C# : Ne, že bych měl zájem (jsem začátečník), ale předpokládám že by to chtělo malinko víc informací.

Ten, pro koho by to třeba "nebyl problém" nebude mít čas a ten, kdo si není jistý zda by to zvládnul se stejně bude pídit po bližším infu, nebo se vůbec neozve..

:-)

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
15. 3. 2010   #125335

To mephi : No právě mám malinko problém s tím vytvořením třídy "osoba". Myslíš tím, že pak mám vytvořit ještě další třídy, jako "vek, plat, mesto.."? A jak mám do těch tříd ukládat údaje o JEDNÉ osobě? Jako datové složky? :/

Sorry, jak vidíš tak sem si vzal asi velké sousto:-( . Každopádně to XML určitě také vyřeší můj problém, prokousávám se tím seriálem, netušil sem že něco takového je. Díky.

Hoffik

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
15. 3. 2010   #125309

To mephi : Děkuji. Přečtu si něco o tom XML, doufám že to v těch článcích je trošku pro amatéry :) .

Přesto by mě zajímal i ten první způsob, jak to "načíst do datových struktur"? Nejsem si úplně jistý - jsou to ty struktury, které jsou v podstatě obdobami tříd, ale hodnotového typu? Ještě jsem s nimi nikdy nepracoval, zkusím teda taky něco vygooglit.

Každopádně děkuju. S pozdravem Hoffik

.NET › C# : Ukládání dat ve WForms
14. 3. 2010   #125262

Zdravím,

rád bych napsal WinForm aplikaci, která by vytvořila a zpracovávala údaje cca 20 lidí. Jsem začátečník, v knize jsem se dozvěděl, jak ukládat data jednoduše pomocí SaveFileDialogu ve VS.

Ovšem to mi v mém případě přijde zdlouhavé, o každém člověku potřebuji uložit pouze pár řádků dat. Proto nechci pro každého vytvářet nový soubor např v .txt.

Potřeboval bych buď poradit způsob, jak ukládat všechna data do jednoho souboru .txt, aby se nepřepisovala každým novým člověkem, nebo nejlépe tak, aby uživatel nemusel ani manipulovat s tím ukládacím dialogem a samozřejmě z toho souboru zase data načítat.

Bohužel ještě neovládám databáze, takže do těch bych se nerad pouštěl (jestli by vůbec mělo cenu s němi v tomhle případě něco podnikat:-/). Mimochodem gůglil jsem, ale nenašel nic v češtině o Lokálních databazích ve VS. Kdyby měl někdo nějaký link, z kterého bych se dozvěděl aspoň základy, nezlobil bych se :).

Předem děkuji za rady

adam
.NET › Primitivní kalkulačka v C# :/
11. 3. 2010   #125134

To yterbium :

FUNGUJE!! :)) díky nastokrát pánové :)

adam
.NET › Primitivní kalkulačka v C# :/
10. 3. 2010   #125109

To liborb :
Omlouvám se, asi jsem fakt levej. Ale už mi to nehází žádnou chybu, pro změnu to nehází ani výsledek.
Je pravda, že jsem neuposlechl rady "yterbia" o tom bloku s IF .. opravdu to nemůže fungovat tak jak to mám?

Díky, Adam.
Už snad poslední kód:



namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

public void vyberOperace()
{

if (scitani.Checked)
sectiCisla();
else if (odcitani.Checked)
odectiCisla();
else if (nasobeni.Checked)
vynasobCisla();
else if (deleni.Checked)
vydelCisla();
else throw new Exception("Musíš zaškrtnout nějakou operaci!");

}

public void sectiCisla()
{
vysledek = prvni + druhe;

}

public void odectiCisla()
{
vysledek = prvni - druhe;

}

public void vynasobCisla()
{
vysledek = prvni * druhe;

}

public void vydelCisla()
{
vysledek = prvni / druhe;

}

private void vypocitejClick(object sender, EventArgs e)
{
prvni = Convert.ToDouble(prvniCislo.Text);
druhe = Convert.ToDouble(druheCislo.Text);
vyberOperace();

}

public void zobrazitVysledek()
{
zobrazVysledek.Text = vysledek.ToString();
}

double prvni;
double druhe;
double vysledek;




}

}

Anonymní uživatel
.NET › Primitivní kalkulačka v C# :/
10. 3. 2010   #125054

To liborb : Super :) děkuji. Ta "kulišárna" mě "nadchla" ale sám bych se do ní určitě nepouštěl.. :) Zvolil sem tedy tu 'delší' variantu.
Nevím, jestli jsem to dobře pochopil, ale myslel jsem, že ty proměnné "vysledek, prvni, druhy" mají být datové složky. Pořád mi to ale hází chyby a proto sem dávám znovu zdroják. Omlouvám se, že takto 'primitivní' topic se tu tak roztahuje :)
P.S. tu výjimku v tom přepínači jsem si jen tipnul, doufám že by to fungovalo :)



namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private void vyberOperace()
{
if (scitani.Checked)
sectiCisla();
else if (odcitani.Checked)
odectiCisla();
else if (nasobeni.Checked)
vynasobCisla();
else if (deleni.Checked)
vydelCisla();
else throw new Exception("Musíš zaškrtnout nějakou operaci!");
}

public double sectiCisla()
{
vysledek = prvni + druhe;
return vysledek;
}

public double odectiCisla()
{
vysledek = prvni - druhe;
return vysledek;
}

public double vynasobCisla()
{
vysledek = prvni * druhe;
return vysledek;
}

public double vydelCisla()
{
vysledek = prvni / druhe;
return vysledek;
}

private void vypocitejClick(object sender, EventArgs e)
{
vyberOperace();
}

private void zobrazitVysledek()
{
zobrazVysledek.Text = vysledek.ToString();
}

double prvni = Convert.ToDouble(prvniCislo.Text);
double druhe = Convert.ToDouble(druheCislo.Text);
double vysledek;



}

}



adam
.NET › Primitivní kalkulačka v C# :/
9. 3. 2010   #125010

OK.. Půjdu vyzkoušet, děkuji.
Ještě by mě zajímalo, jaké tam mám "do očí bijící" hrubky? Můžu například v té metodě vyberOperace používat v "return" volání metody? Asi blbost, že? A jaký byste zvolil návratový typ této metody? Je ten string správně?

Děkuji za ochotu.

adam
.NET › Primitivní kalkulačka v C# :/
9. 3. 2010   #124977

Zdravím. Už nějakou dobu se babrám s primitivní kalkulačkou, která se skládá pouze ze 3 textBoxů (2 pro zadávaní čísel, jeden pro zobrazení výsledku) a přepínačů (+,-,*,/) umístěných v groupBoxu a samozřejmě buttonu na provedení výpočtu.

Tuším že jsem nyní některé z Vás pobavil :( , ale opravdu mám zmatek v tom, co má být řetězec, co celé číslo, jak zobrazím výsledek atp. Prosím o trpělivost.



using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}

private string vyberOperace()
{
if (scitani.Checked)
return sectiCisla();
else if (odcitani.Checked)
return odectiCisla();
else if (nasobeni.Checked)
return vynasobCisla();
else if (deleni.Checked)
return vydelCisla();
}

public string sectiCisla()
{
return (prvniCislo + druheCislo);
}

public string odectiCisla()
{
return (prvniCislo - druheCislo);
}

public string vynasobCisla()
{
return (prvniCislo * druheCislo);
}

public string vydelitCisla()
{
return (prvniCislo / druheCislo);
}

private void vypocitejClick(object sender, EventArgs e)
{
vyberOperace();
}

// no a ještě bych nějak měl zobrazit výsledek.... :(
// že by měl textBox vlastnost Show?
// a co v ní? měla by volat nějakou metodu?:/
}

}

Anonymní uživatel
.NET › Visual C# 2005 problém - cla…
26. 2. 2010   #124554

To liborb : Ok.. Po shlédnutí toho přehledu cen se mi rada zadarmo začala líbit ještě víc :-) Děkuji moc za pomoc, zkusím to přeskočit i když zrovna vytváření WinForms je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí. Beru to jako podraz od CPressu ! :-/ Zdar

Adam
.NET › Visual C# 2005 problém - cla…
26. 2. 2010   #124547

To liborb : No, minimálně to budu potřebovat pro zdárné dokončení této knihy, protože je to tam probíráno krok za krokem se svými "zkušenostmi" si nemůžu dovolit něco přeskočit nebo udělat jinak. Byl bych pak ztracen v dalších částech. Upřesnil bych tedy otázku spíše na "Co s tím?". Jestli pomůže, když stáhnu VS 2008, nebo za to můžou má XPčka? Sláva ComputerPressu !

Adam
.NET › Visual C# 2005 problém - cla…
25. 2. 2010   #124518

To mephi : Aha.. No právě Express mám. To je teda hezký.. No a jak myslíš že by se to dalo řešit? Zasekl jsem se uprostřed kapitoly a celkem rád bych co nejdřív pokračoval. Rád bych věděl jak takový problém řešil někdo, kdo měl taky knížku od CPressu jako já. Ta verze professional je placená? Trošku si u mě CPress pohoršil no, jinak velmi pěkná knížka, většinou bez chyb..

Adam
.NET › Visual C# 2005 problém - cla…
25. 2. 2010   #124504

Zdravím,

jsem zatím zelenáč. Učím se z knihy od J. Sharpa - MS Visual C# 2005 krok za krokem, kde jsem ke konci knihy narazil při vytváření formulářové aplikace na Class Diagramy. V nabídce po kliknutí pravým tlačítkem na soubor Form1.cs mám vybrat View Class Diagram. To tam ale vůbec není, ani nikde v žádné záložce jsem to nenašel... Moje verze to prostě neobsahuje - je to možné? Dá se případně stáhnout nějaký "update"? CD bylo přiložené ke knize, tudíž by podle mě mohlo korespondovat s obsahem knihy. :smile13:

Předem děkuji za nějakou kloudnou pomoc. Adam

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý