Anonymní profil mc – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil mc – Programujte.comAnonymní profil mc – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 213.211.34.–

mc
C / C++ › prodleva probíhající současně
18. 9. 2011   #147615

toto se většinou řeší tak, že
 

1) nastavíš nějaký timer na 20s. To je specifické pro operační systém / prostředí / prog. jazyk...

2) nastavíš správnou reakci (tzn. ukončení se) na příchod signálu, že těch 20s vypršelo (tento bod musí v toku programu předcházet jedničku :-))

3) jdeš něco dělat, třeba něco vypisovat...

V unixu takové timery umí nastavit volání alarm(unsigned int seconds), který zařídí příchod signálu SIGALRM po seconds sekundách, na který se pomocí signal() nastaví požadovaná reakce.

mc
C / C++ › Přepsání řádku (Console) (Re…
27. 6. 2011   #143506

XNickX napsal:
abych přepsal (za běhu - třeba nějakou funkcí) například "nejaky radek 2" (s použitím cout)..na "nejaky radek novy"....pokud mě chápete...
Děkuji za odpověď.



cout (a vůbec práce se standardním vstupem a výstupem) nemůže podporovat posun o pár řádků výš. Pokud chceš něco takového provést, předpokládáš už ale něco o výstupním zařízení, na které zapisuješ.
Standardní výstup vůbec nemusí jít jen na obrazovku uživatele. Často bývá přesměrován, například do nějaké roury či soketu (http://cs.wikipedia.org/wiki/Roura_%28Unix%29, http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_sockets), po kterých nemůžeš chtít "vrátit" data, která si do nich nasypal, tak postavená prostě nejsou.
Proto na to musejí sloužit nějaké spešl funkce, které si rozumí se zařízením, na které zapisuješ (s konzolí).

Vím, že ty víš, že budeš pouštět ten program s výstupem na konzoli, ale připadalo mi užitečné to sem napsat :smile1:

mc
› banan.cz vyhrál soud
22. 6. 2011   #143381

brumlik:
Vzhledem k obsahu té omluvy ("...nechvalně známým pro kvalitu svých služeb i pro spamové upozorňování na své služby v komentářích a diskuzích na různých serverech...") mi připadá tvůj příspěvěk, brumliku, docela vtipný. Hned je večer veselejší! ;)

Jen nevím, jestli tvůj příspěvek banánu pomáhá, nebo spíš škodí. Neznalec se může dozvědět o pověsti banánu a raději půjde jinam.

Ale proč to říkám tobě, brumliku? :smile1:

mc
PHP › Parsování html stránky
6. 5. 2011   #141648

insider napsal:
podivej se na regularni vyrazy



záleží, co přesně chce parsovat. Obecné html pouhým regulárním příkazem parsovat nejde.

Parsery html existují, řešilo se na podobné diskuzi na rootu:

http://forum.root.cz/index.php?topic=2157.msg17038#msg17038

Anonymní uživatel
C / C++ › simulace autoservisu
12. 3. 2011   #139935

To Jurasz : Jak jsi s takovým přístupem prošel předmětem Algoritmy I? Nebo snad Algoritmy II na jedničku nenavazují? :-)

mc
Vzdělání › FI MUNI
17. 2. 2011   #139016

Perth napsal:... kdyby se někdo v září (nebo kdy to začínáme) chtěl scuknout, zajít na pivko nebo tak něco, budu jen rád, kontakty v oboru (na fakultě) se určitě hodí. ;)



Početnější scuknutí nad pivkem se koná v rámci prvákovin ;-)
http://setkani.prvakoviny.cz/index.php/fakulta-informatiky

mc
C / C++ › jak ykompilovat .cpp soubor…
20. 7. 2010   #131541

Jakým kompilátorem?

vojtěch havel
C / C++ › Kalkulačka s libovolnou přes…
25. 5. 2010   #129411

právě jsem takové potřeboval využít "neomezené" rozsahy do jednoduchého interpretu - pokud netrváš na vlastním řešení, mně osvědčila se mi knihovna GMP http://gmplib.org/ . Nad GMP se provádí veškeré operace opravdu rychle...

mc
Vzdělání › FI MUNI
11. 4. 2010   #126724

To Bald3rr : Já jsem v prvním ročníku matematické informatiky na FI.

Souhlasím s předchozím a doporučuji začít si hrát s Haskellem ;-) nějaká předchozí zkušenost ušetří od zbytečných nervů a lehkého překvapení při první přednášce :-)

Anonymní uživatel
C / C++ › Ukazatel na položku struktury
21. 7. 2009   #113446

KIIV napsal:
mozna pro jistotu &(struktura.b)



operátor tečka má vyšší prioritu než deference, závorka není nutná.

Vojtěch Havel
C / C++ › kombinace oznacovani pointeru
9. 4. 2009   #98798

Rozdíl žádný.

Vojtěch Havel
Matematika › Příklad na pravděpodobnost
22. 3. 2009   #97759

že bude IO vadný a porouchá se -> 0.05 pravděpodobnost
že nebude IO vadný a porouchá se -> 0.009 pravděpodobnost

je zřejmé, že ve stejném poměru (0.05 : 0.009) jsou i pravděpodobnosti obou jevů za předpokladu, že se IO porouchal.

tzn 84,7 % a 15,3%, jak říkají ti nademnou :-)

Vojtěch Havel
Python › Python web
16. 3. 2009   #97426

mod_python je výborný způsob na tvorbu webových aplikací, já se pustil do jednoho projektu za pomoci publisheru - chtěl jsem o něm napsat tutoriál, ale protože není moc času, mám zatím jen dva díly. Ale třeba se to časem rozjede http://www.equu.eu/tag/mod_python/:-)

Vojtěch Havel
C / C++ › Jak snadno a rychle umocnit…
8. 3. 2009   #96871

A kde by vzal kompilátor jistotu, že se velikost řetězce nezmění? Pokud se bavíme obecně o cyklu



for(i=0;i<strlen(s);i++){
//cokoli
}


nemůžeme s jistotou tvrdit, že lze dosadit místo strlen() konstantu. A to ani když se jí předá const char * (sledovaná paměťová oblast se změnit teoreticky může). Konstantu dosadit může snad jen kompilátor s nastavenou vysokou úrovní optimalizace, protože v manuálech se jistě dočtete, že třeba při -O3 se neručí za správnost výsledků :-)

btw k původní otázce threadu:


for ( i=0 ; i<strlen(retezec)-1; i++ ) {

// neco s pismenama retezce

}


my chceme provést akci uvnitř cyklu pro každý znak? tak to potom vím odpověď na otázku, co je na tom kódu špatně :-)

Anonymní uživatel
Java › Druhá mocnina
23. 11. 2008   #90422

sice neznám Javu, ale obecně se se určují mocniny dvojky jednoduššeji:

if(x&(x-1)==0){

je mocnina
}

Anonymní uživatel
C / C++ › Odebrání prvku pole v C,prob…
11. 11. 2008   #89522

n prvkové pole, na které ukazuje ukazatel ptr, mažeme k-tý prvek, každý prvek je široký b bajtů



memmove(ptr + (k - 1) * b, ptr + k * b, (n - k) * b);

Anonymní uživatel
Matematika › Slovní úloha
5. 11. 2008   #89188

Nejrychlejší je si uvědomit, že před sebou máme součet dvou stovek čísel s průměrem 100,5 :P

Anonymní uživatel
Sítě › jak nastavit router
1. 11. 2008   #88865

router musí získávat svoji IP z dhcp.

notebook bude taky získávat IP z dhcp.

kdyby byl nějaký problém, mám doma (podobný model) asus wl-520gc, můžeme to zkusit vyřešit radši po mailu, nevím, jestli si vzpomenu se sem kouknout - vojtahavel@gmail.com

Anonymní uživatel
C / C++ › parametry příkazové řádky
1. 11. 2008   #88864

o-lox napsal:

#include <conio.h>
#include <string.h>
int i;
void main(int argc, char *argv[])
{
clrscr();
for ( i=0;i<strlen(argv[1]);i++)
{
printf("%i",argv[1][i]);
}
}

argv[1] - cely prvni parametr, i=index
obecne int znak=argv[1][index]; // bezproblemova konverze



no fuj, co když žádný argument nebude zadán? od čeho je argc? ;)

Vojtěch Havel
C / C++ › Konzole a čeština.
6. 10. 2008   #86658



#include <clocale>
#include <iostream>

int main()
{
setlocale(LC_ALL, "cs_CZ");
std::cout << "ěščřžýáíé";
}


nemám ozkoušeno, doufám, že to funguje.

Vojtěch Havel
C / C++ › Nastavení pointeru na začáte…
29. 9. 2008   #86280

To KIIV : ano, musí se zavolat clear(), protože streamu, ze kterého čteme se nestaví příznak EOF, takže i když ho posuneš, nejde z něj číst, dokud ten příznak nevymažeš :-)

Vojtěch Havel
C / C++ › Konzole a čeština.
29. 9. 2008   #86278

Ale notak....

http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/clocale/setlocale.html

Vojtěch Havel
C / C++ › funkce
13. 8. 2008   #82748

mephi napsal:
no ak pouzivas char aj ako cislo tak to beriem, btw v C# existuje typ Byte, ale keďže mam za sebou vyčerpavajuci boj s MS SQL serverom a niesme v .NET sekcii tak to nechajme. :))



ano, v C# je to naprosto odlišné.

Vojtěch havel
C / C++ › funkce
11. 8. 2008   #82627

a do třetice:

chápej, že všechny celočíselné typy jsou číslo v paměti, pak už záleží na programátorovi, jak si ho vytiskne na obrazovku, jestli jako znak, více znaků, číslo, obrázek nebo video. Ty se pořád necháváš mást tím, jak cin defaultně tiskne char na obrazovku a vůbec nebereš v úvahu, že se chary dají sčítat, odčítat, násobit, dělit... jasný? :D

Vojtěch Havel
C / C++ › funkce
11. 8. 2008   #82623

mephi napsal:
To bukaj : podľa mna by sa char nemal nazývať celočíselnym typom, pretože reprezentuje len znak. Ak by sme išli touto logikou, tak všetko môžeš prečítať ako číslo.



koukám, že ty jsi na to přece jenom přišel už na začátku :-) ano, všechno je číslo. Jen něco je konstanta, něco je reálný typ (určitě víš, že double se reprezentuje jiným způsobem, než celočíselné typy...), něco je struktura ... a něco je celočíselný typ (protože je to prostě celé číslo uložené v určitém počtu bytů). A podle toho se řídí kompilátor (proto nelze proměnné různých typů míchat, proto ta hláška kompilátoru v prvním příspěvku). Způsob nakládání s proměnnou je už pak na programátorovi.

Vojtěch Havel
C / C++ › funkce
11. 8. 2008   #82621

To mephi : Já používám char i k reprezentaci čísel, pokud mi stačí 1 byte. Char se nemusí používat k reprezentaci znaků. Pokud ho ty používáš výhradně k reprezentaci znaků, neznamená to, že je to tak i u ostatních lidí ;)

Char prostě celočíselný typ je, důvody jsem ti zde už uvedli, jestli pořád nechceš uvěřit, přečti si

http://programujte.com/index.php?akce=clanek&cl=2005041404-c++-2-lekce
http://www.nti.tul.cz/wiki/images/a/a7/PJC_JednoducheTypy.pdf
http://www.builder.cz/art/cpp/clanek1666892044.html

jsou (dejme tomu...) dvě skupiny číselných datových typů:

1) celočíselné
2) reálné

myslím, že rozdíl je jasný. Jsou rozdělené podle způsobu reprezentace hodnoty, nikoliv podle toho, jak s nimi cout a cin nakládá (jak ty pořád argumentuješ).

Vojtěch Havel
C / C++ › funkce
10. 8. 2008   #82562

midin napsal:
To bukaj :

char je celé číslo šířky jednoho bytu a to mi nerozmluvíš! :o)


Ano, ale celá čísla nereprezentuje, nýbrž je jimi reprezentován. Anžto to nemůžeš nazývat celočís. typem. :-)



špatný výklad - char reprezentuje čísla, ale protože je to jediný typ, který uchovává tolik dat, kolik je potřeba k uložení jednoho znaku, využívá se k reprezentaci znaků :P

Vojtěch Havel
C / C++ › funkce
10. 8. 2008   #82561

To mephi : char je celočíselný typ, který je má délku jednoho byte. Pomocí jednoho byte se reprezentují znaky, proto se tento celočíselný typ pojmenoval char. To, že cout si je vědom toho, že celočíselný typ char se používá nejčastěji k reprezentaci znaku a je podle toho zařízen (= přetížen), není důvod měnit zažité pořádky, terminologii a klasifikaci :P

Vojtěch Havel
C / C++ › maximální počet souborů ve s…
5. 8. 2008   #81913

imho počet souborů v jednom adresáři není omezený v žádném FS, maximálně jsi omezený celkovým počtem souborů ve FS - desetitisíce nejsou ani pro jeden z uvedených FS problém ;)

Vojtěch Havel
OS - GNU / Linux › WMII, DMW či jiný podivný wi…
5. 8. 2008   #81912

Já si zvykl na enlightenment, myslím, že jsem opravdu efektivněji Xka využil. Ale který WM/desktopové prostředí ti nejvíc sedne asi závisí hlavně na tom, jak systém používáš, jaké aplikace potřebuješ... takže si všechno vyzkoušej a uvidíš :-) jen se nenech odradit počátečním šokem, já když přecházel zpátky z enlightenmentu na KDE, asi týden jsem mačkal levým myšidlem na plochu v domnění, že se otevře nabídka s mými oblíbenými programy... :-)

Anonymní uživatel
C / C++ › pohyblivy graf
29. 7. 2008   #81280

lolik napsal:
c++



scripty se píší v interpretovaných jazycích, což C++ není (binárku interpretuje tak akorát procesor :P)

Assembler › naco je NOP?
20. 5. 2008   #74476

velmi jednodušše:

vem si, že potřebuješ, aby měl nějaký kus programu velikost 255b, ale tys to naprogramoval a má to 155b. Použiješ 100 nopů... :-)

C / C++ › Dvojité otevření souboru
3. 5. 2008   #72987

pokud jde o čisté C:

file *pFile;
......................... //otevřít, přečíst
fseek ( pFile , 0 , SEEK_SET); // posune od začátku (SEEK_SET) o nula bytů
..................

pokud jde o C++ za použití fstream:

ifstream pFile;
......................//otevřít, přečíst
pFile.seekg( 0, ios_base::beg);
...................

OS - GNU / Linux › Linux zdrojové kódy
3. 5. 2008   #72982

FritzOS asi bude vhodnější na překopávání, než Linux ;)

C / C++ › Automatické zavření programu
6. 1. 2008   #61331

... a nebo ten program spouštěj z konzole :-)

mr.Crow
PHP › Převod bajtů na MB
5. 1. 2008   #61235

mylan4 napsal:
Je to nenormálne zložité :-D V prvom rade treba deliť, nie násobiť.



vždyť to může násobit. číslem 1/2^10 resp . 0,001 :-P

mr.Crow.
C / C++ › 3d hry v c++
5. 1. 2008   #61233

představuješ si to moc jednodušše :-)

jestli se chceš naučit C++ a takové úrovni, abys tvořil dobré 3d hry, musíš programovat několik let. A pro začátek minimálně pár měsíců pouze v konzoli. Právě v konzoli se učíš C++, na 3d grafiku už musíš použít některé knihovny + Directx nebo OpenGL.

A zase si to představuješ moc složitě, že se všechno cpe na obrazovku po jednotlivých pixelech, včetně písmen :-)

jestli chceš programovat hry, zatím není důležité znát, jak se tvoří 3D grafika. Prvně se musíš naučit C++ samotné, což je třeba i cout :-P

a k otázce: "má ta konzole něco společného s "normálním programem"?" - program je to pořád stejný, jen jednou se projevuje v konzoli, podruhé (se spoustou kodu navíc) i jako nějaká okenní aplikace (případně s 3D)

C / C++ › nahodne cislo
1. 1. 2008   #60412

pokud chceš zdrojáky jednoduchýho OS, doporučuju FritzOS ;-)

C / C++ › GUI Piskvorky
1. 1. 2008   #60411

já bych doporučoval Qt, je to multiplatformní, díky koncepci Signály - Sloty by šly piškvorky velice rychle, stačilo by se naučit základy Qt.

OS - GNU / Linux › malo miesta na /tmp
1. 1. 2008   #60410

máš nějaké volné místo na disku? že by sis tam udělal větší oddíl, překopíroval do něj /tmp a mountnul jako /tmp...

mr.Crow.
OS - GNU / Linux › konzola
1. 1. 2008   #60409

To Zelenáč : a pravo od vykřičníku?

já to mám taky vyřešené, mám na klávesnici vedle Y (pod A) speciální klávesu, která umí \ a | :-)

C / C++ › C++
27. 12. 2007   #59776

Když rozebíráte ty termíny ohledně multiplatform...

Software, který je veden jako multiplatformní, je buď:

* dodáván pro každou platformu zvlášť (např. Opera).
* nese si s sebou kód pro více platforem (např. Mozilla Firefox pro Mac OS X, kde binární verze s sebou nese jak kód pro architekturu PowerPC, tak x86).
* je k dispozici v mezikódu, který je dle příslušného operačního systému a hardwarové platformy interpretován (typicky aplikace napsané v Javě).
* je k dispozici přímo ve zdrojovém kódu

multiplatformně můžeš psát i v C++, viz hvězdička 1,2 a 4. V C++ se dá psát multiplatformní software. (Jak ty jistě víš, ale ospaly.stanislav ne) Nejenom konzolové aplikace, existuje spousta multiplatformních knihoven - wxWidgets, Qt....

Samozdřejmě zkompilovanou binárku na jiném OS bez emulátorů nespustíte. Proto je C++ pouze přenositelný.

C / C++ › Vytvoření složky
27. 12. 2007   #59770

To eidam1995 : jasně že to funguje v C++.

OS - GNU / Linux › konzola
27. 12. 2007   #59769

co vyzkoušet shift + " (tlačítko vedle enteru, pod kulatou závorkou - je na něm namalované toto: | :-) )

mr.Crow
C / C++ › Pomůže někdo s úkolem ?
2. 12. 2007   #57134

takový postup je špatný. Nebylo by od věci si to zkusit naprogramovat sám za pomoci knížek o C++ a učebnicí matematiky? Něco takového není až tak složité...

mr.Crow
OS - GNU / Linux › aký linux???
14. 11. 2007   #54752

pokud tě nezajímá filosofie vyvýjející firmy, doporučuju ti nové openSUSE 10.3, mně se používá ze všech distribucí nejlíp - z ubuntu, mandrivy, slackware (ten je na druhém místě), Gentoo, Debianu a nějakých live distribucí...

<a href="http://disposed.xf.cz/wordpress/tag/opensuse/"></a>

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý