Já se spíš snažím pochopit ten algoritmus. ;).
Příspěvky odeslané z IP adresy 194.12.32.–
Upřímně řečeno trochu tomu algoritmu nerozumí a už vůbec nevím jak ho zpracovat do kódu :D. Nenašel by se tady někdo, kdo tomu rozumí a byl by ochoten mi to vysvětlit ;).
Řeším úkol: mám udělat gui kalkulačku, které musí umět operace+, -,*, /. Vše mám hotové akorát si neumím poradit, jak udělat, aby mělo krát a děleno přednost? Stačí mi říct nějaký návod nebo něco takového;). Díky.
Zdar, Potřeboval bych rozdělit String na jednotlivé znaky, zná někdo věc, která to umí? Chci totiž zadáním String a následnou analízou řešit matematické úkony.
Udělal jsem druhou verzi všechno mi funguje až na to když zavolám "rovnáse", tak mi String operace neobsahuje žádný znak jak to? Trochu jsem pořešil i obsluhu JButtnů, zdá se mi lepší.
package kalkulačka;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.Component;
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.BoxLayout;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
import javax.swing.JTextField;
public class kalkulacka implements ActionListener {
JFrame frame=new JFrame();
JPanel panel=new JPanel();
JPanel panel1=new JPanel();
JPanel panel2=new JPanel();
JTextField text=new JTextField("příklad: ");
String operace="+";
int meziVypocet=0;
int KonecneCislo;
JButton soucet=new JButton("+");
JButton rozdil=new JButton("-");
JButton podil=new JButton("/");
JButton soucin=new JButton("*");
JButton rovnase=new JButton("=");
JButton clear=new JButton("C");
JButton nula=new JButton("0");
JButton jedna=new JButton("1");
JButton dva=new JButton("2");
JButton tri=new JButton("3");
JButton ctyri=new JButton("4");
JButton pet=new JButton("5");
JButton sest=new JButton("6");
JButton sedum=new JButton("7");
JButton osum=new JButton("8");
JButton devet=new JButton("9");
public kalkulacka(){
text.setEditable(false);
soucet.addActionListener(this);
rozdil.addActionListener(this);
podil.addActionListener(this);
soucin.addActionListener(this);
clear.addActionListener(this);
rovnase.addActionListener(this);
nula.addActionListener(this);
jedna.addActionListener(this);
dva.addActionListener(this);
tri.addActionListener(this);
ctyri.addActionListener(this);
pet.addActionListener(this);
sest.addActionListener(this);
sedum.addActionListener(this);
osum.addActionListener(this);
devet.addActionListener(this);
panel.add(soucet);panel.add(rozdil);panel.add(podil);panel.add(soucin);panel.add(clear);panel.add(rovnase);
panel1.add(nula);panel1.add(jedna);panel1.add(dva);panel1.add(tri);panel1.add(ctyri);
panel2.add(pet);panel2.add(sest);panel2.add(sedum);panel2.add(osum);panel2.add(devet);
frame.setLayout(new GridLayout(4, 2));
frame.add(text, BorderLayout.NORTH);
frame.add(panel);
frame.add(panel1);
frame.add(panel2);
frame.pack();
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setVisible(true);
System.out.println("soucet");
}
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
operace = e.getActionCommand();
switch(operace){
case "+":
vypocet();
operace="+";
break;
case "-":
vypocet();
operace="-";
break;
case "/":
vypocet();
operace="/";
break;
case"*":
vypocet();
operace="*";
break;
case"C":
meziVypocet=0;
KonecneCislo=0;
text.setText("příklad: ");
break;
case"=":
System.out.println("konecen cislo = "+KonecneCislo);
System.out.println("operace: "+operace);
vypocet();
text.setText(text.getText()+"="+KonecneCislo);
break;
case"0":
vypocetMeziCisla(0);
break;
case"1":
vypocetMeziCisla(1);
break;
case"2":
vypocetMeziCisla(2);
break;
case"3":
vypocetMeziCisla(3);
break;
case"4":
vypocetMeziCisla(4);
break;
case"5":
vypocetMeziCisla(5);
break;
case"6":
vypocetMeziCisla(6);
break;
case"7":
vypocetMeziCisla(7);
break;
case"8":
vypocetMeziCisla(8);
break;
case"9":
vypocetMeziCisla(9);
break;
}
}
public void vypocet(){
switch(operace){
case"+":
System.out.println("volam vypocet");
KonecneCislo+=meziVypocet;
text.setText(text.getText()+"+");
System.out.println("meziVypocet, KonecneCislo: "+meziVypocet+" "+KonecneCislo);
meziVypocet=0;
System.out.println("meziVypocet, KonecneCislo: "+meziVypocet+" "+KonecneCislo);
operace="+";
break;
case"-":
KonecneCislo-=meziVypocet;
text.setText(text.getText()+"-");
meziVypocet=0;
operace="-";
break;
case"*":
KonecneCislo*=meziVypocet;
text.setText(text.getText()+"*");
meziVypocet=0;
operace="*";
break;
case"/":
KonecneCislo/=meziVypocet;
text.setText(text.getText()+"/");
meziVypocet=0;
operace="/";
break;
default:
System.out.println("nic");
break;
}
}
public void vypocetMeziCisla(int Button){
meziVypocet*=10;
meziVypocet+=Button;
text.setText(text.getText()+Button);
System.out.println("meziVypocet: "+meziVypocet);
}
}
Už jsem to vyřešil na jeden řádek, stačilo použít toto:
String operace = e.getActionCommand();
Půjdu googlit, nefunguje to;).
package kalkulačka;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
public class kalkulacka implements ActionListener {
JFrame frame=new JFrame();
JPanel panel=new JPanel();
JButton soucet=new JButton("soucet");
JButton rozdil=new JButton("rozdil");
JButton podil=new JButton("podil");
JButton soucin=new JButton("soucin");
public kalkulacka(){
soucet.addActionListener(this);
rozdil.addActionListener(this);
podil.addActionListener(this);
soucin.addActionListener(this);
panel.add(soucet);panel.add(rozdil);panel.add(podil);panel.add(soucin);
frame.add(panel);
frame.pack();
frame.setVisible(true);
}
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
JButton butt = (JButton)e.getSource();
String operace = butt.getName();
switch(operace){
case "soucet":
System.out.println("soucet");
break;
case "rozdil":
System.out.println("rozdil");
break;
case "podil":
System.out.println("podil");
break;
default : System.out.println("soucin");
}
}
}
Pardon, je tam chyba v syntaxi;).
Potřebuji něco takového, nevím, jestli to funguje.
package kalkulačka;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
public class kalkulacka implements ActionListener {
public static void main(String[] args){
JFrame frame=new JFrame();
JButton but1=new JButton();
JButton but2=new JButton();
JButton but3=new JButton();
JButton but4=new JButton();
JPanel panel=new JPanel();
panel.add(but1);panel.add(but2);panel.add(but3);panel.add(but4);
frame.add(panel);
frame.pack();
frame.setVisible(true);
}
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
JButton butt = (JButton)e.getSource();
switch (butt) {
case 1: butt = "plus"{
System.out.println("plus");
break;
}
case 2: butt = "minus"{
System.out.println("minus");
break;
}
case 3: butt = "krat"{
System.out.println("krat");
break;
}
case 4: butt = "deleno"{
System.out.println("deleno");
break;
}
}
}
}
Zdar, mám jednoduchý dotaz. Mám více JButtnů v JFrame a chtěl bych jim přiřadit jeden multifunkční posluchač, abych nemusel dokola psát přiložený kód, ale každé tlačítko má jinou funkci. Díky za odpověď:).
plusJedna.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
//Co chci vykonat
}
});
Zdravim programátoři, vyskytl se malý a problém a to: nefunguje mi zadávání dvojciferných čísel v kalkulačce, funguji jen jednociferná!
package kalkulačka;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
import javax.swing.JPanel;
public class HLclass {
private int MeziVypocet;
private double KonecneCislo=0;
private char operace='0';
private boolean prvniVstup=true;
private final JFrame frame=new JFrame();
private final JLabel display=new JLabel("prříklad: ");
private final JPanel panel1=new JPanel();
private final JPanel panel2=new JPanel();
private final JPanel panel3=new JPanel();
private JButton jedna=new JButton("1");
private JButton dva=new JButton("2");
private JButton tri=new JButton("3");
private JButton ctyri=new JButton("4");
private JButton pet=new JButton("5");
private JButton sest=new JButton("6");
private JButton sedum=new JButton("7");
private JButton osum=new JButton("8");
private JButton devet=new JButton("9");
private JButton nula=new JButton("0");
private JButton plus=new JButton("+");
private JButton minus=new JButton("-");
private JButton krat=new JButton("*");
private JButton deleno=new JButton("/");
private JButton rovnase=new JButton("=");
private JButton clear=new JButton("C");
public HLclass(){
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setResizable(false);
frame.getContentPane().setLayout(new BorderLayout());
frame.setLayout(new GridLayout(4, 2));
panel1.add(jedna);panel1.add(dva);panel1.add(tri);panel1.add(ctyri);panel1.add(pet);
panel2.add(sest);panel2.add(sedum);panel2.add(osum);panel2.add(devet);panel2.add(nula);
panel3.add(plus);panel3.add(minus);panel3.add(krat);panel3.add(deleno);panel3.add(rovnase);panel3.add(clear);
frame.add(display);
frame.add(panel1);
frame.add(panel2);
frame.add(panel3);
frame.pack();
frame.setVisible(true);
jedna.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(1);}});
dva.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(2);}});
tri.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(3);}});
ctyri.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(3);}});
pet.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(5);}});
sest.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(6);}});
sedum.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(7);}});
osum.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(8);}});
devet.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(9);}});
nula.addActionListener(new ActionListener() {public void actionPerformed(ActionEvent e) {vypocet(0);}});
plus.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
operace='+';
display.setText(display.getText()+"+");
}});
minus.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
operace='-';
display.setText(display.getText()+"-");
}});
krat.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
operace='*';
display.setText(display.getText()+"*");
}});
deleno.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
operace='/';
display.setText(display.getText()+"/");
}});
rovnase.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
operace='0';
display.setText(display.getText()+"="+KonecneCislo);
}});
clear.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
KonecneCislo=0;
MeziVypocet=0;
operace=0;
display.setText("příklad: ");
prvniVstup=true;
}});
}
public void vypocet(int Button){
MeziVypocet*=10;
MeziVypocet+=Button;
if(prvniVstup==true)KonecneCislo=MeziVypocet;
prvniVstup=false;
if(operace=='+')KonecneCislo+=MeziVypocet;
if(operace=='-')KonecneCislo-=MeziVypocet;
if(operace=='*')KonecneCislo*=MeziVypocet;
if(operace=='/')KonecneCislo/=MeziVypocet;
display.setText(display.getText()+MeziVypocet);
MeziVypocet=0;
}
}
Ještě jedna drobnost Jak to, že nemůžu nahradit toto:
if(prvniVstup==true)KonecneCislo=MeziVypocet;
prvniVstup=false;
tím to, v zásadě je to stejné ne?
if(operace==0)KonecneCislo=MeziVypocet;
Předem díky moc za radu :).
Protože bych potřeboval ukotvit pozici ve které se mi obě okna zobrazí, když je zapnu jedno tak se mi zobrazí v levém horním rohu, přesunu si ho, zapnu druhé a to se mi zobrazí někde jinde;), konkrétně v levém horním rohu.
Zná někdo odpověď?
Jak kompletně můžu změnit obsah plátna? Zatím jsem to dělal, že jsem měl 2x JFrame a přehazoval jsem se mezi nimi. Určitě je nějaké lepší řešení jen o něm nevím ;), prosím o radu.
můj zdorjoví kód:
package JFrame;
public class Spust {
public static void main(String args[]) {
HL_JFrame menu_frame=new HL_JFrame();
}
}
package JFrame;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
public class HL_JFrame {
JFrame frame=new JFrame();
JButton But_hra=new JButton("Spust hru");
public HL_JFrame() {
frame.setSize(400, 400);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setResizable(false);
frame.getContentPane().setLayout(new BorderLayout());
frame.add(But_hra, BorderLayout.NORTH);
But_hra.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
hra_JFrame frame_hra=new hra_JFrame();
VisibleOff();
}
});
frame.setVisible(true);
}
public void VisibleOff(){
frame.setVisible(false);
}
public void VisibleON(){
frame.setVisible(true);
}
}
package JFrame;
import javax.swing.JFrame;
public class hra_JFrame {
JFrame frame_hra=new JFrame();
public hra_JFrame() {
frame_hra.setSize(400, 400);
frame_hra.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame_hra.setResizable(false);
frame_hra.setVisible(true);
}
public void VisibleOff(){
frame_hra.setVisible(false);
}
public void VisibleON(){
frame_hra.setVisible(true);
}
}
Už mi to funguje, děkuji za rady. ;)
Jak se to dá spustit z jiné class nikdy jsem to nedělal, snažil jsem se to vygooglit ale marně(jsem začátečník :DD).
Takto? plus spustit to z jiné class.
package klavesnice;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
public class kl3 implements KeyListener {
static JLabel lab=new JLabel();
public kl3(){
JFrame frame=new JFrame();
frame.addKeyListener(this);
frame.setSize(200, 200);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.addKeyListener(this);
lab.setText("normální stav");
frame.add(lab);
frame.setVisible(true);
}
@Override
public void keyPressed(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
}
Kam přesně to mám dát? Hlásí mi to "Cannot use this in a static context".
Omlouvám se nějak se to sem dalo 2x :(.
Jak to, že mi nejde KeyListener?
package klavesnice;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
public class kl3 implements KeyListener {
static JLabel lab=new JLabel();
public static void main(String args[]) {
JFrame frame=new JFrame();
frame.setSize(200, 200);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
lab.setText("normální stav");
frame.add(lab);
frame.setVisible(true);
}
@Override
public void keyPressed(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
}
Jak to, že mi nejde KeyListener?
package klavesnice;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
public class kl3 implements KeyListener {
static JLabel lab=new JLabel();
public static void main(String args[]) {
JFrame frame=new JFrame();
frame.setSize(200, 200);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
lab.setText("normální stav");
frame.add(lab);
frame.setVisible(true);
}
@Override
public void keyPressed(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent e) {
if (e.getKeyChar() == 'a') {
lab.setText("po stisknutí");
}
}
}
Rád bych se zeptal, co znamená RenderingHint. snažil jsem se to vygooglit ale marně. Stačí poslat jen odkaz na nějaký web.
package vykresleníObrazcu;
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Graphics2D;
import java.awt.RenderingHints;
import java.awt.geom.Ellipse2D;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
public class BasicShapes extends JPanel {
public void paint(Graphics g) {
Graphics2D g2d = (Graphics2D) g;
g2d.setColor(new Color(150, 150, 150));
RenderingHints rh = new RenderingHints(RenderingHints.KEY_ANTIALIASING,
RenderingHints.VALUE_ANTIALIAS_ON);
rh.put(RenderingHints.KEY_RENDERING,
RenderingHints.VALUE_RENDER_QUALITY);
g2d.setRenderingHints(rh);
g2d.fillRect(20, 20, 50, 50);
g2d.fillRect(120, 20, 90, 60);
g2d.fillRoundRect(250, 20, 70, 60, 25, 25);
g2d.fill(new Ellipse2D.Double(10, 100, 80, 100));
g2d.fillArc(120, 130, 110, 100, 5, 150);
g2d.fillOval(270, 130, 50, 50);
}
public static void main(String[] args) {
JFrame frame = new JFrame("Basic Shapes");
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.add(new BasicShapes());
frame.setSize(350, 250);
frame.setLocationRelativeTo(null);
frame.setVisible(true);
}
}
Jak se tato aplikace zobrazí na plátno?
prosimvas je tu nekdo kdo by mi mohl vysvetlit ....napsani tohoto pluginu ?
v jquery a umim standatrni veci a u tohodle mi zustala hlava stat
jednotlive funkce muzete popsat v komentari:
(function(a){a.fn.k3dCarousel=function(b){return this.each(function(){
var c=0,d,e,f,g,h,i,j,k;positions=[],
iter=0,w=this.offsetWidth,items=a(this).css("position","relative").find("img").css({position:"absolute",opacity:0,display:"block"}),
settings={r:w*0.3,cX:w/2,cY:this.offsetHeight/2,sT:1e3,wT:2e3,a:0,d:1,p:1},
a(this).mouseover(function(){
if(!settings.d)return;settings.od=settings.d,settings.d=0,clearTimeout(j)}).mouseout(function(){
if(settings.d||!settings.od)return;settings.d=settings.od,l()}),b&&a.extend(settings,b),settings.a.length==2&&(i=function(a){
settings.d=a,clearTimeout(j),l()},a("<div style=\"cursor:pointer;position:absolute;left:50px;top:50px\" class=\"right\" />").html(settings.a[0]).click(function(){i(-1)}).appendTo(this),
a("<div style=\"cursor:pointer;position:absolute;right:5px;top:5px\" class=\"right\" />").html(settings.a[1]).click(function(){
i(1)}).appendTo(this)),items.each(function(b,c){c.oW=c.offsetWidth,c.oH=c.offsetHeight,a(c).css({left:settings.cX-c.oH/2,top:0})}),
g=items.length,h=Math.PI/(g/2);for(;c<g;++c)d=Math.sin(h*c),
positions.push({l:settings.cX+Math.cos(h*c)*settings.r,z:parseInt(50*d+50),
t:d*10+10,o:0.45*d+0.55,m:0.4*d+0.6}),
items[c]=a(items[c]);function l(){for(c=0;c<g;++c){var a=(c+iter)%g;e=positions[c],
f=e.m*items[a][0].oW,items[a].animate({left:e.l-f/2,opacity:e.o,top:e.t,width:f,height:e.m*items[a][0].oH},
settings.sT).css("z-index",e.z)}iter+=settings.d,iter<0&&(iter+=g),j=setTimeout(l,settings.wT+settings.sT)}l()})}})(jQuery)
Nedal by jste sem prosím zdroják, rád bych se na něj podíval.
Když jsem spustil program Sleepyho tak se ten čtverec posouval trhavě nevíte proč? Někde jsem četl že to může být způsobeno jednojádrovím procesorem ale já mám dvoujádro.
Neví někdo o nějakém tutoriálu nebo článku, který pojednává o tzv. "Grafickém systému".
Už mi to funguje. Mimochodem šlo by v tomto případě používat metodu repaint() a jak? Já ji používal ale ve spojitosti s třídou a ne metodou.
Takto? To mi hlásí že to nezná Graphics g. Metodu repaint() znám ale to bych musel metodu paint() dát do odlišné třídy nebo ne?
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
public class grafika extends JFrame {
public static void main(String[] a){
grafika f = new grafika();
f.setSize(300,300);
f.setVisible(true);
}
public void paint(Graphics g) {
{update(g);}
g.fillRect(100, 100, 60, 50);
}
@Override
public void update(Gaphics g){
}
}
Další záludnost co kdybych chtěl metodu paint() překreslit něco jako repaint()? Já totiž hodlám s tím čtvercem pohybovat. Místo argumetu 100 dosadím osaX, osaY a budu jim měnit hodnotu a poté bych potřeboval čtverec zaktualizovat.
Díky už goglím ten "Grafický systém ".
Jak je možné že se metoda paint(Graphics g) zavolá sama?
KÓD:
package hra;
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
public class grafika extends JFrame {
public static void main(String[] a){
grafika f = new grafika();
f.setSize(300,300);
f.setVisible(true);
}
public void paint(Graphics g) {
g.fillRect(100, 100, 60, 50);
}
}
Prosím o radu jak zakomponovat 2D prvek do JFrame okna. Vždy mě to vytvoří okno ale bez čtverce.
MŮJ KÓD
package hra;
import java.awt.*;
import javax.swing.*;
public class HLclass {
private JFrame frame;
public static void main(String[] args) {
// Zpuštění okna v samostatném vlákně.
EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
public void run() {
try {
HLclass window = new HLclass();
window.okno();
} catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
}
}
});
}
public HLclass() {
okno();
}
private void okno() {
frame = new JFrame();
ctverec ctverec=new ctverec();
frame.setSize(300, 300);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.getContentPane().setLayout(null);
frame.add(ctverec, BorderLayout.CENTER);
frame.getContentPane().add(ctverec, BorderLayout.CENTER);
frame.setVisible(true);
}
}
// Třída pro čtverec.
class ctverec extends JComponent {
private int osaX = 50;
private int osaY = 50;
public void nakresli(Graphics g) {
g.fillRect(osaY, osaX, 50, 50);
}
//Metody pro nastavení pozice čtverce.
public void nastavX(int X) { osaX = X; }
public void nastavY(int Y) { osaY = Y; }
public int ziskejX() { return osaX; }
public int ziskejY() { return osaY; }
}