Jak prosím vyloučím objekty u světla na která nemá světlo působit? Nenašel jsem to u nastavení světla, jedná se o tag? Prosím o radu :P
Příspěvky odeslané z IP adresy 77.95.40.–
#12 Kenvelo
Ještě jsem zapomněl poznamenat že nejlepšího výsledku jsem dosáhl v cinemě r15 při renderu animace s GI s předvolbou VIZUALIZACE OBJEKTU - VYSOKÁ KVALITA
primar. metoda: irradiance cash
sekund. metoda: irradiance cash
jinak jiné metody a nepřeberné množství nastavení pro mne generovalo jen šum ve stínech a ploše...
stejně mi ale tato metoda nepřinesla nejlepší výsledky. šum stále malinko patrný je.
#12 Kenvelo
Děkuji, moc si Vážím tvých příspěvků, konečně jsem narazil na někoho kdo mne alespoň nasměruje...
já ti uplně rozumím, na začátku nejprve se učit základy... já sem se k cinemě dostal za "chodu"... takže jsem hnedka vlítl na basic věci ale již pro pokročilejší uživatele. Zkusím ten typ s vyloučením objektů ve scéne se světli. To mne zajímá... + tvé budoucí tutoriály. Učím se na internetu víceméně z toho + nyní čtu i sem tam knížky (adobe) + mám knihu cinema r10...tam ale nic o svícení není
já jsem si to uplně na začátku představoval že 3d = real world. Takže jsem udělal místnost se světli na stropě a myslel si že to bude všechno ok až se to vyrenderuje ale nikoliv... takže je normální že se ve 3d "fejkuje"?
#10 Kenvelo
děkuji za typ! Dočetl jsem se že lepších výsledků se docílí iluminačními plochami ve spolupráci s Globální iluminací a možná ještě fyzikálním enginem renderu.... Ty klasické světla s vyloučením objektů jsem nezkoušel ale bude se asi postupovat stejně jako při přiřazení efektoru že? takže někde u nastavení světla bude vyloučení objektů na která nebude svítit :) zkusil bych to s tou iluminační plochou a uvidím.
dálse jsem se setkal s problémem v CINEMA R15 při renderování animace, hoodně dlouho jsem řešil render aby byl alespoň trochu kvalitní, jsem začátečník... jinak pracuji již nějakou dobu v 2d software ale 3d je novinkou. Takže se setkávám s limitama
Posílám ještě odkaz na celé vlákno, mám tam ještě více obrázků vysvětlující postavenou scénu atd. Prosím koukněte na to.
http://www.3dsoftware.cz/3dportal/forum-detail.aspx?v=71710
na druhé straně mám chat o scéně, kterou mám i na programujte.cz (zde
Tak jsem koukal na videotutoriály odkrývající postupy při osvicování scény zapomocí iluminace a nikoli světli jako takovými. Použil jsem iluminační plochy ale stále jsem nedokázal osvítit místnot dokonale alespoň trochu... strop je stále neosvícený jako zbytek stěn v místnosti... vytvořil jsem iluminační plochy "světla (zářivky) které mi osvicují spolu s větší plochou celou místnost, používal jsem i kompoziční tagy, zkusil jsem hodně způsobů ale stále mám špatný výsledek... Mám teď namysli osvícení místnosti bez pomocí umělé oblohy atd. Pouze místnost osvícená světli na stropě... Prosím o nasměrování, co dělám špatně protože si nevím rady stále... a to jsem už dost postupů zkusil.
přikládám obrázek mé scény kde mám problém s osvětlením stropu v místnosti, vše ostatní je ok, jen strop který se mi nedaří osvítit normálně... Nevíte někdo proč? Budu moc vděčný o jakékoliv rady k věci. Strávil jsem s tím dost času ale bez zdárného výsledku...
odkaz na příklad:
http://www.3dsoftware.cz/shared/dropbox/71803_showroom-edit-last2.jpg