#1 Michal
těch cest kterýma se mužeš vydat je hafo a mužeš se vydat jen po jedný .. on ten čas utíká hrozně rychle víš ..... otázka je jestli se tim pak uživíš .. každopádně se uživíš jako programátor v Javě, C++ spíš pod linux, ASP .NET + .NET core, PHP, Java Script ...
jinak profi grafika pod web třeba na hry se dělá ve WebGL viz https://www.khronos.org/
jestli chceš dělat frontend (visualní prvky) programátora pro web pak JavaScrip+HTML5+CSS3+JQuerry a backend programátor (serverový) pak PHP, ASP .NET nebo .NET core, Rubby, atd...
jestli chceš dělat jen profi hry musíš se naučit UNITY + C# a tedy MS VS 2019 nebo DirectX 9 až 12 a v tom případě musíš znát C++/CX pro UWP aplikace což je v MS VS 2019 nebo nativeC++ x64 + DirectX 9 až 12 a WinAPI v MS VS 2019 (protože Microsoft už nebude podporovat 32 bitový systémy - je to oficiálně od května 2020). další možností je zabrouzdat do enginů 3tích stran jako je Havoc (včetně fyziky), UnrealEngine, CrytecEngine ... všechno ti to zabere spoustu let než se to naučíš ...
nejjednodušší plošinovky 2D se daj dělat v UNITY což je nástupce XNA 3.x, 4.x knihovny a odnož knihoven SlimDX a SharpDX. Ta poslední se používá stále ale je to jen wrapper pro nativeDirectX 9 až 12....