import tkinter #importuji knihovnu tkinter
canvas = tkinter.Canvas(height = 400, width = 700) #určím si velikost plátna
canvas.pack()
import random #vložím knihovnu random, pro další náhodné výběry
x = 10
def nakresli_dvojici_krapniku(canvas ,x, delka, y_strop, y_podlaha): #zadefinoval jsem si funkci, která mi vytvoří krápníky zradlově naproti sobě pomocí svých proměnných souřadnic (strop a podlaha)
x1, y1 = x, y_strop
x2, y2 = x, y_strop + delka #proměnné x,y strop a podlaha jsem si vytvořil, abych získal zrcadlové vyobrazení krápníků. Pomocí nich jsem si takto sjednal jejich uspořádání na protějších stranách (určil jsem si kde mi budou souřadnice krápníků začínat a končit)
canvas.create_line(x1, y1, x2, y2, fill="green")
x1, y1 = x, y_podlaha - delka
x2, y2 = x, y_podlaha
canvas.create_line(x1, y1, x2, y2, fill="green")
for x in range(1000): #ve for cyklu jsem si dal počet, kolikrát chci, aby se mi krápníky nakreslily v řadě za sebou
delka = random.randint(20, 70) #určil jsem si interval, který mi vybere náhodnou délku pro krápník mezi 20 - 70
nakresli_dvojici_krapniku(canvas ,x, delka, 10, 390) #ještě jsem si dosadil funkci canvas, která mi dosadí parametr mého stanoveného plátna, na který má kreslit
pocet = random.randint(10,20) #zde jsem si urči proměnnou pocet, který bude náhodný od 10 do 20, který jsem poté použil ve for cyklu
for i in range(pocet):
x = random.randint(10, 1000)
#z náhodného počtu z intervalu se mi na náhodném místě nakreslí louže a náhodných souřadnicích, které jsem si určil
y = random.randint(10, 1000)
if (x>=80)and(y<=700): #nastavil jsem si podmínku souřadnic pro louže, které se mi nebudou dotíkat žádných z krápníků
x3 = random.randint(100,250)
y3 = random.randint(100,150)
x_polomer = random.randint(70,100)
#pro x a y jsem si udělal náhodný poloměr dle zadání od 70 do 100
y_polomer = random.randint(70,100)
canvas.create_oval(x3,y3,x_polomer+x3,y_polomer+y3, fill='blue') #louže se mi nakreslila
Dává to takhle smysl, jak jsem to napsal?
Zkuste si to klidně zpustit, mělo by to fungovat