Fluidní ložiska
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Fluidní ložiskaFluidní ložiska

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Fluidní ložiska

Google       Google       24. 5. 2005       22 609×

Něco málo o tom, co to jsou fluidní ložiska a kde se používají.

Reklama
Reklama

Dřívější pevné disky obsahovaly obyčejná kuličková ložiska, která však byla hlučná. Proto se uchytilo řešení, které zavedla firma Seagate, jež je proslavená svými disky Barracuda. Tímto řešením jsou právě fluidní (kapalinová) ložiska. Onou kapalinou v ložiscích je olej, který vyplňuje úzký prostor mezi osou rotoru a dírou těla statoru. Části se samy sebe prakticky nedotýkají, jsou však opravdu velmi blízko sebe a mezeru mezi nimi pokrývá film oleje. Tomuto jevu se říká kapilární elevace – umožňuje například vzlínání vody v rostlinách nebo třeba nasakování paliva do knotu. V ložiscích tohoto typu nedochází k otěrovému opotřebení, dokonce i vůle jsou mnohonásobně vyšší, což umožňuje vytvářet disky, které jsou ještě odolnější proti nárazům. Tento způsob upevnění dokonce zachycuje i velmi jemné vibrace. A to nepotřebujete kuličky :).

Obrovskou výhodou je jejich hlučnost – pouhé 3 decibely.

To by byly snad ty nejpodstatnější informace. Na závěr ještě dva obrázky kuličkových a fluidních ložisek.

Legenda obrázku:

  • oranžová – rotor
  • fialová – tělo disku
  • světle modrá – vakuum v disku
  • hnědá – magnet
  • žlutá – vinutí cívek
  • tmavě modrá – víčko
  • tmavě zelená – plotny disku
  • červená – distanční podložky mezi plotnami disku
  • světle zelená – v prvním případě kuličky ložisek, v případě druhém je to FDB olej

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý