Assembler - Úvod
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Assembler - ÚvodAssembler - Úvod

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Assembler - Úvod

Google       Google       3. 7. 2005       47 057×

Úvod, doporučené programové vybavení, hardwarové vybavení, doporučená literatura

Reklama
Reklama

Úvod

Samotný jazyk má asi nejblíže ke strojovému kódu, kterému rozumí hardware počítače. Celý takový program je jen množství jednoduchých příkazů, a v tom je právě to nejvýhodnější – příkazy jsou velmi rychlé. (Počet taktů na jednotlivé příkazy je uveden v tabulce příkazu v lekci č. 1.) Například univerzální mikroprocesor firmy Atmel 8051 musí být připojen na hodinový signál, pomocí něhož procesor vykonává instrukce, které mu nahrajeme na jeho vnitřní flash paměť (ROM). Tento hodinový signál má frekvenci 24 MHz, avšak procesor je konstruován na 12 MHz, proto je také uvnitř mikroprocesoru dělička. Shrnuto, mikroprocesor má teoreticky možnost vykonat 12 000 000 operací za sekundu, což jsou v elektrotechnice velmi rychlé děje. Mikroprocesor se velmi často používá v automatizaci, pro jeho rychlost se může používat jako řídící člen pro měnič na 3fázové motory, ale jeho použití je omezené pouze rychlostí počtem vstupně-výstupních portů, což se dá vykompenzovat typem mikroprocesoru.

Doporučené programové vybavení

V sekci download si stáhněte archivovaný soubor Assembler.rar, po rozbalení uvidíte minimálně pět souborů začínajících na písmeno A, jejich účel a nastavení si popíšeme v další lekci. Můžete si také stáhnout prográmek na simulaci a psaní kódu, který je i pro Windows XP, ale s ním ještě nejsem dostatečně seznámen. Jestli máte zájem, jedná se o produkt Keil.

Hardwarové vybavení

Pokud se nechcete jen naučit programovat v assembleru, ale i prakticky si své výtvory vyzkoušet, můžete si vyhotovit (pokud jste manuálně zruční) kit pro nahrání programu do mikroprocesoru a pro jeho připojení na periferie, cena nepřesahuje 400 Kč. Bohužel ale nemohu kvůli autorským právům vydat návod k jeho zhotovení. Pokus se však porozhlédnete na Internetu, určitě něco najdete.

Doporučená literatura

Velmi dobrá knížka je od vydavatelství BEN – Mikrokontroléry Atmel s jádrem 8051.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Assembleru, zajímá se o elektroniku a tunning PC.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý