Grafický editor - 2. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Grafický editor - 2. dílGrafický editor - 2. díl

 

Grafický editor - 2. díl

Google       Google       25. 7. 2005       9 841×

Prvním krokem, do kterého se pustíme, je částečná tvorba dobrého uživatelského rozhraní...

Reklama
Reklama

Pokud chceme, aby náš program uspěl, měl by i nějak vypadat. Pokud máte možnost porovnat Office 2003 a Office XP, tak určitě najdete podstatný rozdíl. Aplikace, která dobře vypadá totiž zaujme mnohem víc. Proto bychom se měli trochu odvázat a tvořit. Já osobně pro tvorbu grafiky používám program PaintShop Pro 8. Umožňuje totiž práci s vrstvami, obsahuje spoustu nenahraditelných efektů, které lze různě uplatňovat pro různé vrstvy.

Prvním takovým důležitým objektem je úvodní obrazovka, která většinou setrvává na monitoru několik vteřin, než se do aplikace načtou potřebná data. Jinak se také nazývá splash screen. Je přímo předdefinována a můžete si ji vložit stejně jako běžný formulář, ale v nabídce, jaký formulář chcete vložit, si zvolíte splash screen. Vypadá takto:

My si ale raději vytvoříme vlastní s nějakou grafikou. Může vypadat třeba takto:

Já osobně používám rozlišení 400×300.

Potom je potřeba vytvořit nějaký toolbar. Ten by mohl vypadat následovně, ale samozřejmě bude záležet jen na vás, jak to dopadne. Mám tu pro vás ale takovou drobnou inspiraci:

Také by bylo vhodné vytvořit si horní panel nástrojů, který obsahuje ikony uložit, otevřít, zpět, vpřed apod. a ten může vypadat třeba takto:

Dále je bychom si mohli vytvořit grafiku do různých dialogových oken, třeba do okna About čili O programu nebo třeba do okna s nápovědou.

Ještě nesmíme zapomenout na ikony, jak pro samotný program, tak třeba i pro soubory, které vytváří. Měly byste si udělat sadu ikon od velikosti 16x16 přes 32x32 až po 48x48. Je to tak nejlepší. Tady je malá ukázka pár ikon o velikosti 32x32.

A je ještě mnoho míst, kam se grafika dá zapasovat. Různé dialogy pro nastavená efektů a jejich ikony, různé malé šipečky a mnoho dalšího. Tak jsme si pohráli s grafikou a řekli si, co přibližně budeme potřebovat. A příště se již pustíme do samotného programování. Návrh vývojového diagramu opomenu, jelikož jeho tvorba není předmětem tohoto seriálu.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Blockchain & Bitcoin konference

Blockchain & Bitcoin konference

V pátek 19. 5. 2017 se v pražském konferenčním centru Andel’s konala Blockchain & Bitcoin konference. Řada odborníků a podnikatelů v oboru blockchainu a kryptoměn představila možnosti budoucího směřování tohoto oboru. Speakeři většinou rusky mluvící provenience prezentovali řešení svých firem založená na technologii blockchainu.

Obrázek ke článku Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Bezpečnostní tým Cisco Talos odhalil celkem 4 kampaně dosud neobjeveného malwaru, který dostal jméno KONNI. Ten se dokázal úspěšně maskovat od roku 2014. Zpočátku se malware zaměřoval pouze na krádeže citlivých dat. Za 3 roky se ale několikrát vyvinul, přičemž jeho současná verze umožňuje útočníkovi z infikovaného počítače nejenom krást data, ale i mapovat stisky na klávesnici, pořizovat screenshoty obrazovky či v zařízení spustit libovolný kód. Pro odvedení pozornosti oběti zasílali útočníci v příloze také obrázek, zprávu a výhružkách severokorejského režimu či kontakty na členy mezinárodních organizací.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý