V tomto dodatku vás seznámím s několika pravidly a doporučeními ohledně psaní AS kódu...
Syntaxe
Case sensitive
V ActionScriptu 1.0 Flash nerozlišoval velká a malá písmena, v AS 2.0 (od verze MX 2004) to už ale neplatí.promena není to stejné jako Promena
Proto se vyplatí stanovit si určitý styl psaní, vyvarujete se problémům, kdy nebudete vědět, jestli jste něco pojmenovali s velkým, nebo malým písmenem na začátku.
Názvy
Názvy proměnných podléhají určitým pravidlům:- Nesmí začínat číslici
- První znak musí být naopak písmeno
- Neměla by se tam objevit diakritika, s podivem Flash vám chybu nezahlásí, ale rozhodně bych ji nedoporučoval používat.
prvni_promena
prvniPromena
V tomto případě platí to samé, co jsem psal výše - vyplatí se používat stejný způsob na všechno.
Doporučení
Následující doporučení dodržujte i v úkolech.Odsazení
Odsazením zpřehledňujete celý kód a je založené na jeho struktuře. Automaticky si můžete přerovnat tlačítkem Auto Format v okně Actions. Příklad správného odsazení :
prikaz {
prikaz;
prikaz;
prikaz {
prikaz;
prikaz;
}
}
Komentáře
Komentáře slouží k popisu kódu, Flash je ignoruje. Pomůžou vám například v případě, kdy jste se vrátili ke kódu napsaném před několika měsíci a už nevíte, co která funkce dělá, nebo když váš kód používá ještě někdo jiný (více programátorů v týmu). Řádkový komentář se označuje dvěmi lomítky //, více řádkový pak /* a */.
//vytisknutí textu do panelu Output
//všechno se zde ignoruje - trace("Tohle nebude fungovat")
trace("Zpráva")
/*
Více řádkový komentář.
*/
Když nebudete dodržovat některé z výše uvedených doporučení, váš kód se stane zmateným a při větším objemu skončíte tak, že se v tom nepůjde vůbec vyznat a to značně zpomalí vaši práci.
Středník ;
Jak jste si všimli, za každým příkazem jsem doposud psal středník, ten označuje konec příkazu, Flash ho nevyžaduje, ale při více příkazech na jednom řádku je to nutnost. V některých jiných programovacích jazycích to ale povinné je, psaním středníku si přivyknete a potom na něho nebude zapomínat.
trace("Text") //V pořádku
trace("Text"); //V pořádku
trace("Text"); trace("Text") //V pořádku
trace("Text") trace("Text") //Chyba