Assembler - 6. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Assembler - 6. lekceAssembler - 6. lekce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Assembler - 6. lekce

Google       Google       14. 9. 2005       21 445×

• DPTR
..

Reklama
Reklama
DPTR - Data pointer

Je registr, který se skládá ze dvou bajtů DPH a DPL. Využívá se jako ukazatel do paměti ROM, do té se nejprve uloží hodnoty a pak už je jen „čteme“.
Takže když MOV DPTR,#13H, nastavíme ukazatel pak příkazem
MOVC A, @A+DPTR pošleme hodnotu, která je v paměti ROM na adrese 13H do akumulátoru - ten se nejprve musí vymazat !!! ( MOV A, #0 ).
Jelikož existuje instrukce INC DPTR, která zvýší hodnotu celého 16-ti bitového DPTR o 1, můžeme se pohybovat s ukazatelem po paměti a vybírat její obsah ve smyčce.
Lze jím třeba počítat počet smyček, nechávat si v něm hodnoty a podobně jako u jakéhokoli volně použitelného registru.
!!! Nezapomínejte však, že je to 16-ti bitový reg. tedy MOV DPTR, R2 NELZE !!!

Na místo toho můžete použít MOV DPH, R6 a MOV DPL, R5.



Příklad :
Umístění v ROM
0000 ORG 0
0000 SJMP START ;JE NUTNE PRESKOCIT TABULKU
0002
0002 TAB: DB 183, 221, 183, 22   ;TABULKA HODNOT
0006
0006 START: MOV R4,#4 ;NASTAVENI POCET HODNOT
0008 MOV DPTR, #TAB ;TO SAME JAKO MOV DPTR,#0002H
000B CYKL: MOV A,#0 ;VYNULOVANI AKUMULATORU
000D MOVC A,@A+DPTR ;PRESUNUTI HODNOTY
000E MOV P3,A ;VYSLANI HODNOTY NA P3
0010 INC DPTR ;NAVYSENI DPTR O 1
0011 DJNZ R4,CYKL
0013 END

--> všimněte si skoku z 0002 na 0006 => to protože tam jsou uloženy ty hodnoty.


THE END
Tak tady máme konec poslední lekce kurzu Assembleru, doufám, že jsem některým pomohl projít školní horor s názvem Assembler a některým možná otevřel nový rozhled.
Vždy když nám ve škole přibyl nějaký předmět, ptal jsem se sám sebe: "Na co mi to bude?.."
A aby vám tento kurz k něčemu byl, tak jsem se na základě ankety rozhodl vytvářet články s názvem Hardware pro AT89S8252.
Zde uplatníme naše programování do praxe. Byl bych rád kdybyste se aktivně zapojili a posílali mi náměty, co byste chtěli s tímto mikroprocesorem vytvářet, můžu pak celé zapojení navrhnout a vydat na tento web.
Mé kontaktní údaje jsou v sekci Redakce, nebo pište do poradny.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Assembleru, zajímá se o elektroniku a tunning PC.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý