Bezdrátová technologie pro 21. století
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Bezdrátová technologie pro 21. stoletíBezdrátová technologie pro 21. století

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Bezdrátová technologie pro 21. století

Google       Google       19. 10. 2005       11 747×

WiMAX (Worldwide Interoperability for Microwave Access) poskytuje rychlý bezdrátový přístup k Internetu jak pro domácnosti, tak pro podniky, a to nejen širokopásmovými službami v jinak nedotčených oblastech, ale i v centrech měst, protože nepotřebuje přímou viditelnost mezi přijímačem a základnovou stanicí.

Reklama
Reklama

WiMax staví svůj úspěch zaprvé na tom, že je levnější a jednodušší instalovat vysílač a antény, než kopat ulice a pokládat kabely. Zadruhé ovšem jako nejnovější přístupová technologie zpřístupňuje všechny moderní širokopásmové služby díky flexibilnímu využívání rádiového spektra a podpoře řízení kvality služby (QoS), umožňující upřednostnění citlivého datového provozu (hlas, streaming video). WiMax ve svých počátcích, kterých jsme právě svědky, podporuje pevný bezdrátový přístup, ale do dvou let bude mít co nabídnout také mobilním uživatelům. Díky tomu bude možné postavit rychlé metropolitní bezdrátové přístupové sítě pro uživatele u stolu i v pohybu, o kapacitě srovnatelné s kapacitou kabelových přípojek a DSL.

Pro WiMax se otevírá místo na trhu

Hlavními přednostmi WiMax oproti současným přístupovým technologiím jsou nízké investiční náklady do síťové infrastruktury a možnost práce a v pásmech jak licenčních, tak bezlicenčních. Jenže právě otázka spektra je klíčová. ETSI pro Evropu přidělilo WiMax licenční pásmo 3,5 GHz, původně určené pro bezdrátové místní smyčky.

Kompletní vlastnosti, výhody, využití či specifikaci naleznete v zářijovém čísle časopisu Connect!, kde je toto téma velmi důkladně rozebráno.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Tagy:
1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý