Práca s grafikou I. - Inverzia
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Práca s grafikou I. - InverziaPráca s grafikou I. - Inverzia

 

Práca s grafikou I. - Inverzia

Google       Google       23. 10. 2005       9 215×

Týmto článkom by som chcel naštartovať novú sériu článkov o počítačovej grafike vo Visual Basicu. Dnes sa pozrieme na inverziu obrázku a predstavíme si dve API funkcie, ktoré podstatne zrýchlia vaše aplikácie...

Reklama
Reklama

Prvá API funkcia sa volá GetPixel a slúži na zistenie farby pixelu. Je podobná funkcii Picturebox.point, ale ako som už spomínal, je niekoľkonásobne rýchlejšia. Druhá funkcia sa volá SetPixel a slúži na nakreslenie pixelu. Deklarácia týchto funkcií sa prevedie nasledovne:


Private Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Private Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long) As Long

Teraz niečo k inverzii. Inverzia je funkcia, pri ktorej sa každý pixel obrázku rozloží na RGB zložky a každá zložka sa odčíta od hodnoty 255. Zdrojový kód vyzerá takto:


Private Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Private Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long) As Long

Private Function Inverzia(Obrazok As Object)

Dim X, Y As Double
Dim Color As Long
Dim R, R1, R2 As Integer
Dim G, G1, G2 As Integer
Dim B, B1, B2 As Integer

For X = 0 To (Obrazok.Width - 1) / 15
For Y = 0 To (Obrazok.Height - 1) / 15
Color = GetPixel(Obrazok.hdc, X, Y)
B1 = Color  256  256
G1 = (Color  256) Mod 256
R1 = Color Mod 256
R = 255 - R1
G = 255 - G1
B = 255 - B1
Color = RGB(R, G, B)
SetPixel Obrazok.hdc, X, Y, Color
Next Y
Next X

End Function

Implementáciu funkcie si môžete pozrieť tu.
Samozrejme, že existuje aj API funkcia na inverziu, ale cieľom tohto článku je vytvoriť si vlastnú, aj keď pomalšiu funkciu.

Na záver by som ešte pridal pár tipov pre prácu s grafikou.

1.) Pre obrázok, ktorý chcete invertovať nastavte:
AutoRedraw = true
AutoSize = true

2.) Použitie funkcií GetPixel a SetPixel je až 3 krát rýchlejšie, keď má obrázok nastavenú hodnotu visible = false

V ďalšom článku sa môžete tešiť na transparenciu.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje ve VB, mezi jeho další koníčky patří fyzika a matematika.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý