Práca s grafikou II. - Transparencia
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Práca s grafikou II. - TransparenciaPráca s grafikou II. - Transparencia

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Práca s grafikou II. - Transparencia

Google       Google       1. 11. 2005       7 372×

V dnešnom článku o grafike vo Visual Basicu si ukážeme, ako vytvoriť vlastnú funkciu na transparenciu obrázkov.

Reklama
Reklama

Ako parametre funkcie budeme potrebovať 2 obrázky. Jeden bude slúžiť ako pozadie a druhý bude spriesvitnený. Do funkcie pridáme aj parameter, koľkopercentnú viditelnosť má druhý obrázok mať. Najskôr si ale povedzme, ako vlastne priesvitnosť funguje. Z obidvoch obrázkov sa zoberie 1 pixel, ktorý sa rozloží na RGB zložky. Výsledná zložka sa bude počítať podľa nasledovného vzorca:


R = ((R1 - R2) / 100) * Percenta + R2

kde R je výsledná zložka, R1 je červená zložka prvého pixelu a R2 červená zložka z druhého pixelu. A samozrejme Percenta = viditelnosť obrázku. To isté spravíme s modrou a zelenou zložkou pixelu.


G = ((G1 - G2) / 100) * Percenta + G2
B = ((B1 - B2) / 100) * Percenta + B2

Všetky 3 zložky potom spojíme a vykreslíme do prvého obrázku. Takto postupne prejdeme všetky potrebné pixely. Pre zistenie farby pixelu použijeme funkciu GetPixel. Pre nakreslenie pixelu použijeme funkciu SetPixel. Ale dosť bolo teórie, prejdime k samotnej funkcii:


Private Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Private Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long) As Long

Private Function Transparencia(Pozadie As PictureBox, Obrazok As Picturebox, Odx As Integer, Ody As Integer, Percenta As Integer)

Dim X, Y As Double
Dim color, color1, color2 As Long
Dim R, R1, R2 As Integer
Dim G, G1, G2 As Integer
Dim B, B1, B2 As Integer

For X = 0 To (Obrazok.Width - 1) / 15
For Y = 0 To (Obrazok.Height - 1) / 15
color1 = GetPixel(Obrazok.hdc, X, Y)
B1 = color1 \ 256 \ 256
G1 = (color1 \ 256) Mod 256
R1 = color1 Mod 256
color2 = GetPixel(Pozadie.hdc, X + Odx, Y + Ody)
B2 = color2 \ 256 \ 256
G2 = (color2 \ 256) Mod 256
R2 = color2 Mod 256
R = ((R1 - R2) / 100) * Percenta + R2
G = ((G1 - G2) / 100) * Percenta + G2
B = ((B1 - B2) / 100) * Percenta + B2
color = RGB(R, G, B)
SetPixel Pozadie.hdc, X + Odx, Y + Ody, color
Next Y
Next X

Pozadie.Refresh
End Function

' Použitie funkcie: Transparencia Picture1, Picture2, 0, 0, 50

Funkciu si môžeme ešte trochu vylepšiť. Na koniec funkcie pridáme ešte jeden parameter - tým bude farba, ktorá bude vždy priesvitná. Potom bude funkcia vyzerať takto:


Private Function Transparencia(Pozadie As PictureBox, Obrazok As PictureBox, Odx As Integer, Ody As Integer, Percenta As Integer, Invisible As String)

Dim X, Y As Double
Dim color, color1, color2 As Long
Dim R, R1, R2 As Integer
Dim G, G1, G2 As Integer
Dim B, B1, B2 As Integer

For X = 0 To (Obrazok.Width - 1) / 15
For Y = 0 To (Obrazok.Height - 1) / 15
color1 = GetPixel(Obrazok.hdc, X, Y)
B1 = color1 \ 256 \ 256
G1 = (color1 \ 256) Mod 256
R1 = color1 Mod 256
color2 = GetPixel(Pozadie.hdc, X + Odx, Y + Ody)
B2 = color2 \ 256 \ 256
G2 = (color2 \ 256) Mod 256
R2 = color2 Mod 256
R = ((R1 - R2) / 100) * Percenta + R2
G = ((G1 - G2) / 100) * Percenta + G2
B = ((B1 - B2) / 100) * Percenta + B2
color = RGB(R, G, B)
If color1 = Invisible Then color = color2
SetPixel Pozadie.hdc, X + Odx, Y + Ody, color
Next Y
Next X

Pozadie.Refresh
End Function

' Použitie funkcie: Transparencia Picture1, Picture2, 0, 0, 50, VbBlack

Keď dáte ako posledný parameter funkcie napríklad VbBlack, čierna farba bude celkom priesvitná. Samozrejme, ak nechcete aby bola nejaká farba celkom priesvitná, tak dajte ako posledný parameter "None". Pre lepšie pochopenie si môžete stiahnuť zdroják .

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje ve VB, mezi jeho další koníčky patří fyzika a matematika.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý