Práce s grafikou V. – Rozostření
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Práce s grafikou V. – RozostřeníPráce s grafikou V. – Rozostření

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Práce s grafikou V. – Rozostření

Google       Google       19. 11. 2005       6 505×

Mnoho programů na úpravu obrázků má filter s názvem Soften, česky bychom řekli rozostření...

Reklama
Reklama

Rozostření funguje na primitivním principu. Jako základní hodnotu si vezmeme bod se kterým budeme pracovat jako se základním a jako hodnoty, dejme tomu dodatkové, budeme používat čtyři okolní pixely, takže námi vybrané pole bude takové plus. Tyto body budeme v různých poměrech míchat a tím nám vyjde určitá síla rozostření.

Kód je psán spíše pro názornost než pro výkon.


Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long

Public Sub Soften(Img As PictureBox, img2 As PictureBox, Value As Integer, Procenta As Integer)

    Img.DrawWidth = 1
    Img.ScaleMode = 3
    Img.AutoRedraw = True
    
    img2.DrawWidth = 1
    img2.ScaleMode = 3
    img2.AutoRedraw = True
    
    rgbmax = 256
    On Error Resume Next
        For x = 0 To Img.ScaleWidth - 1
            For y = 0 To Img.ScaleHeight - 1
                DoEvents
                
                ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y)
                b0 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g0 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r0 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x + Value, y)
                b5 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g5 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r5 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y + Value)
                b6 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g6 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r6 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x - Value, y)
                b7 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g7 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r7 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y - Value)
                b8 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g8 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r8 = ImgP Mod rgbmax
                
                r = ((r0 * 100) + ((r5 + r6 + r7 + r8) * Procenta)) / (100 + (4 * Procenta))
                g = ((g0 * 100) + ((g5 + g6 + g7 + g8) * Procenta)) / (100 + (4 * Procenta))
                b = ((b0 * 100) + ((b5 + b6 + b7 + b8) * Procenta)) / (100 + (4 * Procenta))


                If r >= 255 Then r = 255
                If g >= 255 Then g = 255
                If b >= 255 Then b = 255
                If r <= 0 Then r = 0
                If g <= 0 Then g = 0
                If b <= 0 Then b = 0

                Call SetPixel(img2.hdc, x, y, RGB(r, g, b))
            Next y
            DoEvents
        Next x
    img2.Refresh
End Sub
Volání funkce:

Call Soften(Picture1, Picture2, 1, 100)

Prvním parametrem je obrázek, který upravujeme, druhým je obrázek, do kterého ukládáme výsledek, třetí parametr určuje odstup vedlejších pixelů (optimální jsou zde čísla 1 – 2, vyšší již způsobují jiný efekt) a poslední parametr určuje procentuelní podíl hodnot, na kterých je výsledek závislý. Celkem solidního rozostření dosáhneme kombinací 2 a 100.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý