Práce s grafikou VI. – Doostření
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Práce s grafikou VI. – DoostřeníPráce s grafikou VI. – Doostření

 

Práce s grafikou VI. – Doostření

Google       Google       26. 11. 2005       6 289×

Opačnou funkcí k funkci soften je sharpen, a to je doostření obrazu. Funguje naprosto na úplně stejném principu, jen opačně. ..

Reklama
Reklama

SStejně jako v minulém případě pracujeme s pěti hodnotami a od hlavní hodnoty, která je 1+n krát, odečteme součet hodnot okolních pixelů vynásobených čtvrtinou n. Znak n je koeficient zaostření. Pokud je dosazena jednička, je to přirozené zaostření, vyšší hodnoty způsobí výraznější zaostření. Nižší hodnoty způsobí nižší zaostření. Hodnota nikdy nesmí dosáhnout nuly. A to z toho důvodu, že nulou nelze dělit.


Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long

Public Sub Sharpen(Img As PictureBox, img2 As PictureBox, Value As Integer, n As Double)

    Img.DrawWidth = 1
    Img.ScaleMode = 3
    Img.AutoRedraw = True
    
    img2.DrawWidth = 1
    img2.ScaleMode = 3
    img2.AutoRedraw = True
    
    m = (1 / n) * 4
    n = n + 1
    rgbmax = 256
    
    On Error Resume Next
        For x = 0 To Img.ScaleWidth - 1
            For y = 0 To Img.ScaleHeight - 1
                DoEvents
                
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y)
                b0 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g0 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r0 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x + Value, y)
                b1 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g1 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r1 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y + Value)
                b2 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g2 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r2 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x - Value, y)
                b3 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g3 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r3 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y - Value)
                b4 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g4 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r4 = ImgP Mod rgbmax
                
                r = (n * r0) - (r1 + r2 + r3 + r4) / m
                g = (n * g0) - (g1 + g2 + g3 + g4) / m
                b = (n * b0) - (b1 + b2 + b3 + b4) / m

                If r >= 255 Then r = 255
                If g >= 255 Then g = 255
                If b >= 255 Then b = 255
                If r <= 0 Then r = 0
                If g <= 0 Then g = 0
                If b <= 0 Then b = 0
                
                Call SetPixel(img2.hdc, x, y, RGB(r, g, b))
            Next y
            DoEvents
        Next x
    img2.Refresh
End Sub

Volání funkce:

Call Sharpen (Picture1, Picture2, 1, 2)

Prvním parametrem je obrázek, který upravujeme, druhým je obrázek, do kterého ukládáme výsledek, třetí parametr určuje odstup vedlejších pixelů (optimální jsou zde čísla 1 – 2) a poslední parametr určuje koeficient zaostření. To je velmi důležitá hodnota a závisí na ní více, než na čemkoliv jiném, výsledek procedury. Její hodnota je v intervalu 0 až nekonečno, přičemž nula do něj nepatří. Pokud je zadané číslo menší než 1, pak je výsledné zaostření slabší, a pokud je větší než jedna, je zaostření silnější. Nesmíme to ale s tímto číslem přehánět, už u čísla 20 dostáváme opravdu silné výsledky. Takové slušné maximum je asi 4. Pokud zadáte hodnoty převrácené, bude to fungovat přesně opačně, jako rozmazání.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý