Práca s grafikou IX. - Farebný prechod
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Práca s grafikou IX. - Farebný prechodPráca s grafikou IX. - Farebný prechod

 

Práca s grafikou IX. - Farebný prechod

Google       Google       16. 12. 2005       7 052×

V tomto článku by som vám chcel ukázať, ako spraviť funkciu na plynulý prechod medzi dvoma farbami.

Reklama
Reklama

Možno presne neviete, čo farebný prechod je a ako vyzerá, preto som si na ukážku pripravil jeden obrázok.

Na tomto obrázku vidíte farebný prechod z modrej do červenej farby.

Teraz si popíšme farebný prechod z teoretického hľadiska. Obidve farby sa najskôr rozložia na RGB zložky. Potom sa bude prevádzať cyklus. Cyklus bude mať toľko opakovaní, aká je šírka obrázku. Pri každom opakovaní sa budú počítať RGB zložky podla nasledovného vzorca:

r = r1 - ((r1 - r2) / X) * i
g = g1 - ((g1 - g2) / X) * i
b = b1 - ((b1 - b2) / X) * i

pri čom platí:

  • r1 – červená zložka prvej farby
  • r2 – červená zložka druhej farby
  • X – šírka obrázku
  • i – na začiatku cyklusu bude mat hodnotu 0 a každým opakovaním sa zvýši o 1

Samotné počítanie si ešte môžeme trochu urýchliť. Kedže sa r1, r2 a X počas cyklusu meniť nebude, môžeme (g1 - g2) / X vypočítať na začiatku funkcie a zapísať do premennej. Ďalej už budeme pracovať len s tou premennou.

Toľko k teórii. Teraz prejdime k samotnej funkcii. Funkcia bude mať tri parametre. Prvým bude obrázok, na ktorý farebný prechod vykreslíme, druhým bude prvá farba a tretím bude druhá farba. Výsledná funkcia bude vyzerať takto:

Private Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Private Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long) As Long

Private Function Farebny_Prechod(Picture As PictureBox, Color1 As Long, Color2 As Long)
Dim X, Y, r, g, b, r1, g1, b1, r2, g2, b2 As Integer
Dim bufr, bufg, bufb As Double

X = (Picture.ScaleWidth) / 15 - 1
Y = (Picture.ScaleHeight) / 15
b1 = Color1  256  256
g1 = (Color1  256) Mod 256
r1 = Color1 Mod 256
b2 = Color2  256  256
g2 = (Color2  256) Mod 256
r2 = Color2 Mod 256

bufr = (r1 - r2) / X
bufg = (g1 - g2) / X
bufb = (b1 - b2) / X

For i = 0 To X

r = r1 - bufr * i
g = g1 - bufg * i
b = b1 - bufb * i

Picture.Line (i * 15, 0)-(i * 15, Y * 15), RGB(r, g, b)

Next i

Picture.Refresh
End Function

Na záver pridávam ešte zdroják, ktorý odporúčam stiahnuť si, lebo obsahuje aj jednoduchý námet na vlastný color dialog.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje ve VB, mezi jeho další koníčky patří fyzika a matematika.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý