Standardy síťového propojení
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Standardy síťového propojeníStandardy síťového propojení

 

Standardy síťového propojení

Google       Google       4. 12. 2005       8 659×

Seznámení s nejznámějším ethernetem i méně známým ARCNet, Token Ring, 100-VG AnyLAN, FDDI. Jejich přednosti i nevýhody, dosahované rychlosti a pořizovací ceny...

Reklama
Reklama

Ethernet

  • založen na topologii BUS (dříve), STAR (nyní)
  • základní přístupovou metodou je CSMA/CD (carrier sence multiple access / collision detection) = možnost vysílání do sítě kdykoliv, kdy není obsazeno spojovací médium (kabel), v případě vysílání několika stanic je detekována kolize (vyslán signál JAM) a vysílání přestává, vysílání se opět opakuje po uběhnutí různého intervalu
  • standard IEEE 802.3
  • rychlost původně 10 Mb/s, nyní 100 Mb/s a 1 Gb/s, nejnovější až 10 Gb/s
  • lehká instalace, flexibilní kabeláž, rozumná cena (dnes v podstatě standard)
  • při vzrůstajícím počtu stanic se snižuje průchodnost (zvýšení počtu kolizí a snížení rychlosti)

    ARCNet

  • založen na topologii BUS (dříve), STAR (nyní)
  • základní přístupovou metodou je TOKEN
  • není standardem IEEE
  • rychlost původně 2,5 Mb/s, novější varianty 20 Mb/s
  • nenáročná kabeláž a nízká cena
  • je třeba ošetřit případ, kdy se ztratí TOKEN

    Token Ring

  • založen na topologii RING
  • základní přístupovou metodou je TOKEN
  • využívají se propojovací jednotky MAU (Multistation Access Unit) = každá má vstup IN a výstup OUT (pro propojení kruhu) a několik zdířek pro hvězdicové připojení stanic
  • standard IEEE 802.5
  • rychlost původně 4Mb/s, později 16 Mb/s, nyní 100 Mb/s
  • konstantní propustnost i při vyšším počtu stanic
  • konstrukčně složitější a dražší
  • je třeba ošetřit případ, kdy se ztratí TOKEN

    100VG AnyLAN

  • založen na topologii STAR
  • přístupová metoda DPP (Demand Priority Protocol) = přidělování času na přenos na požádání, čímž předchází kolizím známých z Ethernetu. Čas je přidělován také s určitou prioritou (normální – např. pro data, vysoká – např. pro servisní požadavky).
  • standard IEEE 802.12, rychlost 100 Mb/s

    FDDI

  • založen na topologii RING
  • základní přístupovou metodou je TOKEN
  • síťový standard pro vysoce zatížené sítě (používal se zejména k propojování vzdálených areálů, metropolitních sítí a páteřních vedení)
  • rychlost 100 Mb/s, optická kabeláž, dvojitá protisměrná kruhová topologie (primární a sekundární = záložní, používá se v případě výpadku primárního okruhu)
  • k připojení stanic se používá rozbočovačů (dva způsoby připojení stanic DAS, DAC (dual attachment station, concentrator) = připojeny k oběma optickým kruhům, SAS, SAC (single attachment station, concentrator) = připojeny jen k primárnímu kruhu
  • vysoká spolehlivost, možnost překlenutí velkých vzdáleností
  • vysoká cena (dvojitá topologie RING a optické kabely)

  • ×Odeslání článku na tvůj Kindle

    Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
    Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

    E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

    TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

    Hlasování bylo ukončeno    
    0 hlasů
    Google
    Autor se zajímá o HW a OS Linux, programuje v Pythonu a v C++ Builder.

    Nové články

    Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

    První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

    Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun
    energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com.
    Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní
    výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.
    Společně naprogramovali aplikaci Fly2event, která vytváří cestovatelské balíčky ušité
    uživatelům na míru podle toho, co si „olajkovali“ na Facebooku. Projekt má i podle
    organizátorů budoucnost a jeho tvůrci ho v současnosti už spouští na webové stránce
    fly2event.com.

    Reklama
    Reklama
    Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

    Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

    Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

    Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

    NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

    V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

    Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
    Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý