SDL - 8. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

SDL - 8. lekceSDL - 8. lekce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno

SDL - 8. lekce

Google       Google       8. 12. 2005       16 465×

Jak nastavit systémový timer..

Reklama
Reklama

Dnes si napíšeme lepší alternativu sedmé lekce, kdy místo vlastních výpočtů použijeme systémový timer. Navážeme tedy znovu na šestou lekci, avšak opět vynecháme poslední řádek ve funkci main(), inkrementující proměnnou frame.

Pokud používáme systémový timer, musíme jej inicializovat ve funkci SDL_Init() flagem SDL_INIT_TIMER. Jestliže tedy chceme inicializovat grafiku a časovač, bude naše inicializace vypadat takto:


if( SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO | SDL_INIT_TIMER) < 0 ){
  .....
}

Ve funkci main() si vytvoříme proměnnou timer1, typu SDL_TimerID, která bude reprezentovat náš časovač.


SDL_TimerID timer1;

Téměř kdekoliv před hlavní smyčkou ve funkci main() můžeme tento timer aktivovat. To se provádí funkcí SDL_AddTimer(). První parametr této funkce určuje interval timeru v milisekundách, druhý parametr odkazuje na funkci, která se po uplynutí intervalu spustí a třetí této funkci předává nějaký parametr.


timer1 = SDL_AddTimer(300, Timer1, NULL);

Tímto jsme tedy vytvořili timer s intervalem 300ms. Funkci Timer1(), která se po uplynutí intervalu spustí, si za chvíli vytvoříme a třetí parametr momentálně nepotřebujeme, a proto mu předáme hodnotu NULL.

Funkce Timer1() musí mít návratovou hodnotu typu Uint32, která vrací zbylý interval. Má dva parametry, a to interval, který posléze tato funkce vrátí a ukazatel na parametr *param, který můžete uvést při aktivaci timeru ve třetím parametru. Obsahem této funkce bude v našem případě opět inkrementace proměnné frame.


Uint32 Timer1(Uint32 interval, void* param){
  if(frame++ == 3) frame=0;
  return interval;
}

Tímto je timer spuštěn. Pokud byste jej chtěli zastavit, použijte funkci SDL_RemoveTimer():


SDL_RemoveTimer(timer1);

K časovačům je to vše, zde je zdrojový kód lekce:


#include <SDL/SDL.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int image_x, image_y;
int frame=0;

Uint32 Timer1(Uint32 interval, void* param){
  if(frame++ == 3) frame=0;
  return interval;
}

void LoadImages(){
  image = SDL_LoadBMP("image.bmp");
  background = SDL_LoadBMP("bg.bmp");
}

void DrawIMG(SDL_Surface *img, int x, int y){
  SDL_Rect rect;
  rect.x = x;
  rect.y = y;
  SDL_BlitSurface(img, NULL, screen, &rect);
}

void DrawIMG(SDL_Surface *img, int x, int y, int w, int h, int x2, int y2){
  SDL_Rect rect;
  rect.x = x;
  rect.y = y;
  SDL_Rect rect2;
  rect2.x = x2;
  rect2.y = y2;
  rect2.w = w;
  rect2.h = h;
  SDL_BlitSurface(img, &rect2, screen, &rect);
}


void DrawScene(){
  DrawIMG(background, image_x-1, image_y-1, 130, 130, image_x-1, image_y-1);
  DrawIMG(image, image_x, image_y, 128, 128, frame*128, 0);
  SDL_Flip(screen);
}

int main(int argc, char *argv[]){
    
  Uint8* keys;
  SDL_TimerID timer1;

  if( SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO | SDL_INIT_TIMER) < 0 ){
    printf("Inicializace SDL se nezdařila: %s
", SDL_GetError());
    exit(1);
  }

  atexit(SDL_Quit);
  screen = SDL_SetVideoMode(800, 600, 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);

  if ( screen == NULL ){
    printf("Vytvoření okna se nezdařilo: %s
", SDL_GetError());
    exit(1);
  }
  
  LoadImages();
  DrawIMG(background, 0, 0);
  SDL_SetColorKey(image, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(image->format, 0, 0, 0));
  SDL_SetAlpha(image, SDL_SRCALPHA, 128);
  
  timer1 = SDL_AddTimer(300, Timer1, NULL);
  
  bool done=false;

  while(done == false){
    SDL_Event event;
    while(SDL_PollEvent(&event)){
      if(event.type == SDL_QUIT) done = true;
      if(event.type == SDL_KEYUP){
        if(event.key.keysym.sym == SDLK_RETURN) done = true;
      }
    }
    
    keys = SDL_GetKeyState(NULL);
    if(keys[SDLK_RIGHT]) image_x += 1;
    if(keys[SDLK_LEFT]) image_x -= 1;
    if(keys[SDLK_DOWN]) image_y += 1;
    if(keys[SDLK_UP]) image_y -= 1;
    
    DrawScene();
  }

}

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v C++, resp. využívá knihovnu SDL. Sportuje, má rád hudbu a zvířata.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Pracujete u počítače ve stoje? Dbejte na správné držení těla

Pracujete u počítače ve stoje? Dbejte na správné držení těla

Práce ve stoje je jedna z variant, jak změnit polohu těla při dlouhodobé práci u počítače. Především je důležité nezapomínat na správné držení těla, abychom při práci nenamáhali naší krční páteř. Primářka MUDr. Michaela Tomanová představí hlavní bonusy a rizika práce u počítače ve stoje.

Obrázek ke článku Firmy musejí s nástupem Průmyslu 4.0 více dbát na kyberbezpečnost. V ohrožení je i jejich know-how.

Firmy musejí s nástupem Průmyslu 4.0 více dbát na kyberbezpečnost. V ohrožení je i jejich know-how.

Destabilizace firmy či ukradené know-how. To jsou možná hlavní budoucí rizika spojená s nedostatečnou kybernetickou bezpečností průmyslových firem, na která upozorňují experti. Vzhledem k postupující digitalizaci výrobních či technologických procesů a přechodu k takzvanému Průmyslu 4.0 může těchto hrozeb postupně přibývat. Varují před nimi i nejnovější průzkumy. 

Obrázek ke článku Nový CEBIT je připraven: Pochopit digitální dnešek a objevit digitální zítřek

Nový CEBIT je připraven: Pochopit digitální dnešek a objevit digitální zítřek

Nový veletrh  CEBIT je připraven. V polovině června začne v Hannoveru evropský festival obchodu s radikálně změněnou koncepcí věnovaný inovacím a digitalizaci.  CEBIT jedinečnou formou spojuje obchod v digitálním hospodářství 
s festivalovými prvky a posouvá do středu pozornosti téma digitální transformace hospodářství a společnosti.  

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý