Keil - práce v programu
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Keil - práce v programuKeil - práce v programu

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Keil - práce v programu

Google       Google       13. 12. 2005       19 809×

• Instalace
• Prostředí

Reklama
Reklama
Instalace

Po stažení souboru kk.zip ze sekce download můžeme přejít k instalaci, tedy otevřeme archív a otevřeme složku setup, tam najdeme soubor Setup.exe, který spustíme.
Hodí nám to hlášku, jakou verzi chceme, a zde si bohužel musíme vybrat Eval Version, pak již instalace probíhá podobně jako každá jiná.


Prostředí

Tady toho bude trochu víc... Budu používat zkratku hnm (hlavní nabídkové menu) a psát celou cestu k tlačítku.
Tedy rovnou k věci. Nejprve je důležité vytvořit nový projekt, tedy hnm / project / new project a vyskočí nám okno pro uložení projektu, nazveme ho třeba "new", uložíme a vyskočí nám výběr procesoru, my vybereme z katalogu Atmel 89S8252


Potvrdíme a hned už by bylo dobré přenastavit takt procesoru, tedy hmn / project / Options for Target 'Target 1'


Tam přepíšeme hodnotu Xtal (MHz): na 12.0


Teď nám simulace už poběží správně.
Vytvoříme si nový textový soubor pro program: hnm / file / new, objevilo se nové okno (Text1), to maximalizujeme, pak soubor uložíme, hnm / File / Save, nazveme to třeba: "zkouska.asm" (pište radši hned příponu asm, jinak při posílání programu do programátoru to budete muset přepisovat)
Rozevřeme si v Project window Target1 a klikneme pravým na Source Group 1 a vybereme Add Files to Group 'Source Group 1'


Otevře se nám okno, kde změníme filtr zobrazení souborů, tedy Soubory typu: Asm Source file (*.a; *.src), vyhledáme náš uložený soubor zkouska.asm, označíme ho a přidáme ho tlačítkem Add, a následně můžeme dát Close. Nyní už máme texťák v Project window, a tedy na zkoušku vytvoříme malý prográmek.
Vložíme (napíšeme) text prográmku do okna na pravo od Project window.

	ORG 0
        MOV TMOD, #1		;nastaveni modu
        SETB TR0		;privedeni clocku na citac
START: 	MOV R5,#15		;nastaveni nasobeni zpozdeni
ZPET:   JBC TF0, SKOK        	;pokud se citac naplni, pak skok
        JMP ZPET                ;nenaplnil - zkontroluj znova
SKOK:   DJNZ R5,ZPET		;nasobeni zpozdeni
	CPL P1.0                ;zmena log. urovne na bitu portu
	JMP START		;opakovani programu
 	END
Nyní zkompilujeme program, tedy klikneme na hnm / Project / Rebuild all target files


Mělo by vám to v Output window napsat : "new" - 0 Error(s), 0 Warning(s). Teď se přepneme do simulačního módu, tedy klikneme v hnm na: hnm / Debug / Start / Stop Debug Session.


A nečekaně vám to vyhodí hlášku, že to je Evaluation version a že tedy nemůžete překládat programy větší než 2 kila, což nám nevadí, protože psát větší program jak 2 kila asi nebudeme.
Odentrujeme tuto hlášku a jsme v Debug režimu.
Project window se nám přepnul z Files na Regs, tedy registry a děje mikroprocesoru.

Ještě můžeme zapnout automatickou obnovu stavů při spuštění "reálného trasování" RUN, tedy hnm / View / Periodic Window Update


Protože se nám rozkmitá úroveň na portu, tak si ho zobrazíme: hnm / Peripherals / I/O-Ports / Port 1.


Nyní můžeme trasovat:


Pokud pustíme program, tedy klikneme na RUN (reálné trasování), uvidíme krásnou simulaci, na bitu 0 portu 1 se bude co sekundu měnit stav.

Závěr
Doufám, že se vám tento prográmek bude zamlouvat, tak jako mně, už jen protože je pro WinXP a jeho simulace je lepší než u As51.
Přeji hodně funkčních prográmků a chuť do programování :-).

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Tagy:
4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Assembleru, zajímá se o elektroniku a tunning PC.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý