Práce s grafikou X. – Desaturace
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Práce s grafikou X. – DesaturacePráce s grafikou X. – Desaturace

 

Práce s grafikou X. – Desaturace

Google       Google       26. 12. 2005       9 706×

Jednoduchý algoritmus na částečné odbarvení obrázku...

Reklama
Reklama

Desaturace neboli odbarvení, je efekt poměrně důležitý a obrázky jím ošetřené jsou velice hezké. Efekt je velmi jednoduchý, stačí tvořit průměr všech barevných složek RGB a jednu z nich, tu, která má být výsledná, přidáme vícekrát.


Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long

Public Sub Desaturace (Img As PictureBox, Value As Long)
Const RGBMax = 256

    Value = 16 - Value
    
    Img.DrawWidth = 1
    Img.ScaleMode = 3
    Img.AutoRedraw = True
    On Error Resume Next
        For x = 0 To Img.ScaleWidth
            For y = 0 To Img.ScaleHeight
                DoEvents
                Imgp = GetPixel(Img.hdc, x, y)
                b = Imgp  RGBMax  RGBMax
                g = (Imgp  RGBMax) Mod RGBMax
                r = Imgp Mod RGBMax
                
                r1 = (g + b + Value * r) / (Value + 2)
                g2 = (r + b + Value * g) / (Value + 2)
                b3 = (r + g + Value * b) / (Value + 2)
                
                Call SetPixel(Img.hdc, x, y, RGB(r1, g2, b3))
            Next y
            DoEvents
        Next x
    Img.Refresh
End Sub

Hodnota zadávaná do Value by měla být asi v rozmezí 0 – 15, jiné hodnoty můžou úplně změnit funkčnost algoritmu nebo výsledný efekt udělat velmi nepatrný. Čím vyšší je číslo, tím vyšší je i míra desaturace.

Mimo jiné, efekt není zrovna lineární, a tudíž rozdíl mezi čísly 14 a 15 je obrovský zatímco mezi čísly 1 a 2 je jen těžko rozeznatelný, takže je to na vaší matematice, jak se s tímto problémem dovedete vypřádat.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Obrázek ke článku DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

Optimalizační systémy, které jsem dosud popisoval, se týkaly vždy optimalizace na jednom zařízení. Optimalizovalo se dělení tyčového materiálu na jedné pile, vypalování plošného materiálu na jednom plazmovém stroji, řídilo se tavení na jedné elektrické obloukové peci.

Ve výrobním procesu je však často nutné optimalizovat činnost celého výrobního úseku, kde je více různých objektů odlišného typu a koordinovat činnost těchto objektů k dosažení společného cíle, zpravidla kvality finálního výrobku. Řešení tohoto problému umožňuje distribuovaná inteligence.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý