Photoshop - 2. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Photoshop  - 2. lekcePhotoshop - 2. lekce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Photoshop - 2. lekce

Google       Google       11. 1. 2006       22 695×

Po neustálých prosbách od lidí na ICQ o ořezání obrázku nebo "zprůhlednění" bude 2. lekce právě o tomto "umění". Dnes si ale povíme možná i něco víc ...

Reklama
Reklama

Nástroje, co se hodí:

LASO
a) laso
- Výběr jako tužka v malování, je potřeba mít pevnou ruku, nedoporučuji.
b)mnohoúhelníkové laso
- Libovolný n-úhelník, vhodný k ohraničování rovných a hranatých objektů. c)magnetické laso - Automatické přichytávání na „opěrné body“, pokud chcete přesný výběr, snižte kontrast hran a objíždějte daný objekt.
-Vhodné pro přesný výběr zakulacených, nepříliš „kostrbatých objektů“.

nástroj kouzelná hůlka
- Mnohdy jediná možnost jak ušetřit spoustu času, univerzální nástroj na mazání velkých stejnobarevných ploch (nastavení tolerance). - Tolerance: - Čím vyšší tolerance, tím více barev se toleruje při výběru. - Vyhlazení -vyhlazení ;) - Sousedící - po zaškrtnutí vybírá pouze sousední podobné tóny, při odškrtnutí vybírá podobné barvy po celém objektu. - Ze všech vrstev - Výběr ze všech vrstev projektu.
“Obíráme“ obrázek

Jako příklad jsem zvolil kalkulačku na pozadí, ale aby to nebylo tak jednoduché, pozadí je dřevěné, tj. rozdíly v barevných tónech (nemůžeme tedy použít hůlku nebo magnetické laso s nízkou tolerancí.)

Pomocí magnetického lasa
- Otevřeme obrázek, pokud je zamčený (nejde s ním manipulovat), v panelu vrstvy na něj dvakrát poklikejte, objeví se vám formulář s nastavením, potrvďte, pokud ani to nepomůže,








obraz>režim>rgb barva

- Nyní máme obrázek připraven k vyčištění od okolí.


1. Jako nástroj si zvolte magnetické laso
2. je možné si obrázek mírně zvětšit, někomu se tak pracuje lépe.
3. prvním klikem označte bod, od kterého se laso začne „roztahovat“, bod by měl být velmi blízko okraji kalkulačky a měl by být na rovině, ukončení lasa se lépe dělá na rovině než v rádiusu. Laso si v ostřejších úhlech rádo krátí cestu, pokud bude zlobit kliknutím vytvoříte kotevní bod, můžete tak projít problematické části.
4. Pokud je vybráno, stačí pravým tlačítkem myši otevřít roletku a zvolit vrstva vyjmutím. Tím se výběr vyjme ze staré vrstvy a vloží do nové, starou můžete smazat a nahradit buďto svým pozadím, nebo nechat transparentní (Ve výsledku po uložení nejčastěji ve formátu .gif bude mít obrázek průhledné pozadí).
5. Ve výsledku po uložení v gif bude obrázek vypadat následovně:

kouzelná hůlka
1. S kouzelnou hůlkou zde nemůžeme čekat zázraky stejně jako s ostatními nástroji mimo mag. lasa, bude si také potřeba pohrát s tolerancí, vyhlazením atd..
2. Popisovat zde pokus o vyříznutí by bylo nad mé síly, doporučuji si to vyzkoušet na vlastní kůži. Doporučuji zapnout vyhlazení, s tolerancí se pohybovat okolo 50% ve světlých částech. Nezapomeňte si také zašrtnout volbu sousedící.
3. Stejného výsledku by jste s hůlkou dosáhli za delší dobu než s použitím lasa, proto tuto volbu příliš nedoporučuji.
Ostatní nástroje
1. Nepříliš kvalitního výsledku byste dosáhli při využití ostatních možností, např. s n-úhelníkovým lasem byste museli pracně označovat spoustu kotevních bodů tak, aby ořez kalkulačky nebyl moc kostrbatý.
2. Další možnost je kombinovat nástroje dohromady, mnohdy Vám to ulehčí práci, stačí experimentovat, ale o tom přece psko je;)

Závěr



Tak, snad jste se v dnešní lekci něco naučili, snažil jsem se to podat podrobněji, proto teď píšu na 3. stránku v editoru;) Pokud budete potřebovat pomoc, nebojte se na mě obrátit. Rozhodl jsem se úkoly nezadávat z časových důvodů, tak i z toho, že by asi bylo zbytečné hodnotit práci, která vám je k ničemu;) Dnešní lekci zužitkujeme v lekci č. 3 tím, že si vyrobíme vlastní wallpaper v podobě koláže.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je (ex)grafik a zakladatel projektu DirectProject.eu

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun
energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com.
Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní
výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.
Společně naprogramovali aplikaci Fly2event, která vytváří cestovatelské balíčky ušité
uživatelům na míru podle toho, co si „olajkovali“ na Facebooku. Projekt má i podle
organizátorů budoucnost a jeho tvůrci ho v současnosti už spouští na webové stránce
fly2event.com.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý