Práce s grafikou XII. – Embosing
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Práce s grafikou XII. – EmbosingPráce s grafikou XII. – Embosing

 

Práce s grafikou XII. – Embosing

Google       Google       18. 1. 2006       7 871×

Už je to dávno (tak dávno zase ne), co jsem vám slíbil, že vám ukážu pokročilou práci s Embosingem. A je to tady.
..

Reklama
Reklama

BBudeme se bavit o třech základních nastaveních efektu embosing. Prvních z nich je nastavení prahu. Spočívá ve zvolení hodnoty, která bude tvořit plochu, jež má stejnou barvu nebo průměrnou či celkovou světlost bodů. Nevím, zda jsou tyto termíny zrovna odborné, myslím, že světlost bodu se užívá běžně a je brána jako bod na přímce, na níž je světlost při různém odstínu. To znamená, že pokud má barva složení (255,255,0), je světlost 128 pokud je složení barvy RGB(255,0,0) je světlost bodu také 128. Průměrná světlost se od tohoto liší. Skládá se ze součtu hodnot RGB vydělených třemi. Posledním zmíněným je celková světlost, ta je určena součtem hodnot RGB.

Více na obrázku:

Zde si můžete všimnout osy podél zelené šipky (ta nám udává právě světlost) a osy červené (ta nám udává sytost) a poslední je onen kruh kolem (ten nám udává odstín).

Ale zpět k prahu. Hodnota prahu bude tedy použita, pokud budou mít oba testované body stejnou světlost.

Potom je zde hodnota val, která určuje zvýraznění hran. Toto zvýraznění může být i záporné, tudíž můžeme dosáhnout i třeba útlumu. Zvýšení nebo snížení zisku (zvýraznění) pak dosáhneme násobením rozdílu světlostí dvou porovnávaných bodů, o porovnání se stará vzorec:


a = (((b - b1) + (g - g1) + (b - b1)) / 3)

Může být ale nahrazen i vzorcem, který vypadá možná trochu přehledněji:


a = (((r + g + b) - (r1 + g1 + b1)) / 3)

Násobení je pak otázkou pár znaků:


a = a * val

Koeficient zvýraznění může být různý, jeho hodnoty by měly být v intervalu (0, nekonečno). Většinou ale budete využívat intervalu >1/10,10<. Hodnoty menší než 1 zapřičiňují ztrátu a hodnoty větší než 1 zisk. Hodnoty, které jsou v intervalu (–nekonečno, 0), způsobují jakoby Embosing z jiné strany.

Ještě se vrátím k prahu. Ten bývá v intervalu od 0 do 255, v krajních hodnotách je pro viditelnost obrazu vhodné nastavit koeficient zisku (val) mnohem větší než jedna.

Poslední je možnost orientace. Tta se nastavuje tak, že se mění hodnoty u:


Imgp1 = GetPixel(Img.hdc, x + n, y + n)

Toho docílíme pomocí změny N. Pomocí toho můžete dosáhnout zajímavých výsledků, jen to chce experimentovat. Tady je celý kód:


Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long
Public Sub Embosing(Img As PictureBox, Img2 As PictureBox, val As Double, prah As Byte, n As Byte)
    Img.DrawWidth = 1
    Img.ScaleMode = 3
    Img2.AutoRedraw = True
    RGBMax = 256
    On Error Resume Next
        For x = 1 To Img.ScaleWidth
            For y = 1 To Img.ScaleHeight
                DoEvents
                Imgp = GetPixel(Img.hdc, x, y)
                b = Imgp  RGBMax  RGBMax
                g = (Imgp  RGBMax) Mod RGBMax
                r = Imgp Mod RGBMax
                Imgp1 = GetPixel(Img.hdc, x + n, y + n)
                b1 = Imgp1  RGBMax  RGBMax
                g1 = (Imgp1  RGBMax) Mod RGBMax
                r1 = Imgp1 Mod RGBMax
                DoEvents
                
                a = (((r + g + b) - (r1 + g1 + b1)) / 3)
                a = a * val
                a = prah - a
                
                If a >= 255 Then a = 255
                If a <= 0 Then a = 0
                
                SetPixel Img2.hdc, x, y, RGB(a, a, a)
            Next y
            DoEvents
        Next x
    Img2.Refresh
End Sub

Na závěr volání funkce. Ttoto je běžný embosing:


Embosing Picture1, Picture2, 1, 128, 1

A toto jsou mé oblíbené.


Embosing Picture1, Picture2, 8, 255, 3
Embosing Picture1, Picture2, 6, 0, 10

To je prozatím vše, více příště.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý