Photoshop - 3. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Photoshop  - 3. lekcePhotoshop - 3. lekce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Photoshop - 3. lekce

Google       Google       29. 1. 2006       22 069×

V tomto díle uděláme z nové fotky pořízené digitálem fotku uměle starší. Zároveň získáme nové štětce, filtr a naučíme se s nimi pracovat...

Reklama
Reklama
V dnešním díle seriálu o Photoshopu vyrobíme starou špinavou fotku s ohlým rohem přesně tak, jak to máme rádi.
Aby byla výroba fotky alespoň trochu zjednodušená, bude potřeba si stáhnout nějaké soubory.
Ten první se nazývá Digi Effects: aged film, který využijeme k vytvoření "šumu" fotky.
Druhým budou obyčejné brushe jakéhokoli tvaru, nejlépe "okrajové", které dodají fotce život, jako by už měla něco za sebou.

Jako model nám poslouží moje kamarádka Dida, další její fotky jsou například na mém weblogu.

Download & instalace filtru
Nejprve si stáhněte filtr
zde
A taky sadu brushů zde

Instalace filtru & brushů
Jednoduše nakopírujte rozbalený soubor do vašeho adresáře ps, v mém případě je to
 AdobePhotoshop 6.0.1 CEPlug-insEffects
Rozbalené soubory hoďte do:
 AdobePhotoshop 6.0.1 CEPresetsBrushes
Vyvolání brushů
- Možná někteří neví jak na to, takže tady je zběžná pomoc:
- Panel nástrojů>štětec>horní lišta>stopa>šipka>šipka ->>načíst stopy>vybrat soubor>přidat
- Takto přidáváte brushe do vaší paletky, pokud je tam již nemáte, nevyzkoušeno..

Začínáme

1.Nejprve si vytvoříme nový soubor, já o rozlišení 1024*768
2. Ke staré fotce (černobílé) se hodí stejné pozadí, tj. černá. Vytvořte tedy novou vrstvu a nabarvěte ji načerno. Třeba s pomocí kyblíku.
3. Nyní vytvoříme jakýsi rámeček který dodá fotce charakter.
- Vytvořte obdélník o velikosti budoucího obrázku, barva tmavě šedá.
- Duplikujte tento objekt, použijte na něj filtr agedfilm dle libosti, pohrajte si s nastavením a množstvím špíny. Na barvu efektu neberte ohled.
- Před sebou by jste měli mít něco jako starý film, Tuto vrstvu s efektem odbarvěte pomocí ctrl+shift+u a nastavte jí viditelnost na "překrýt".
- Běžte do vrstvy pod efektem, stiskněte ctrl+u , zaškrtněte políčko kolorovat a nastavte této vrstvě onu krémově žlutou barvu (Pokud se vám líbí jiná barva, neváhejte.)
4. Vložte do rámečku požadovanou fotku, a zmenšete/zvětšete tak, aby přes ni přečníval rámeček. Toto bude základem fotky.
- Odbarvěte pomocí ctrl+shift+u
- Duplikujte fotku, filtr>šum>prach a škrábance> nastavte podle přání, toto bude defekt staré fotky.
- Nastavte této efektové vrstvě viditelnost závoj.

5. Ušpinění
- Vyberte si onen "okrajový" brush, nastavte mu hnědou barvu, snižte krytí štětce poměrně podle toho, jak chcete aby šla skvrna vidět a "zaprášejte" ji. Využijte více brushů, ale zase to nepřežeňte.
Vynikajícím efektem je taky "umatlat" samotnou fotku některým z hodících se brushů.
Fotka bude vypadat asi takto:

6. Zohlý roh
Velmi jednoduchá a důmyslná technika vytvoření zohlého rohu, vcelku žádná věda.
- Pomocí mnohoúhelníkového lasa vyberte růžek, klikněte na hotový výběr pravým tlačítkem myši a vyberte možnost vrstva vyjmutím. !Pozor! musíte vybírat z vrstvy pod fotkou a novou vrstvu přenést nad fotku, aby se mohly překrýt.Bude to vypadat asi takhle:


Chopíme se uřízlého růžku a otočíme ho tak, aby překrýval samotnou fotku. Začíná to vypadat jako ohlý roh..
Opět přejedeme brushem, tentokrát trochu více než jinde.
A jsme u konce tutoriálu, doufám že jste to pochopili a k něčemu vám to bude, osobně jsem neviděl moc zrovna povedených tutoriálů na staré fotky, snad se tento bude řadit do těch lepších.

Finální fotka vypadá takhle:
old skool







×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je (ex)grafik a zakladatel projektu DirectProject.eu

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý