Photoshop - 3. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Photoshop  - 3. lekcePhotoshop - 3. lekce

 

Photoshop - 3. lekce

Google       Google       29. 1. 2006       25 300×

V tomto díle uděláme z nové fotky pořízené digitálem fotku uměle starší. Zároveň získáme nové štětce, filtr a naučíme se s nimi pracovat...

V dnešním díle seriálu o Photoshopu vyrobíme starou špinavou fotku s ohlým rohem přesně tak, jak to máme rádi.
Aby byla výroba fotky alespoň trochu zjednodušená, bude potřeba si stáhnout nějaké soubory.
Ten první se nazývá Digi Effects: aged film, který využijeme k vytvoření "šumu" fotky.
Druhým budou obyčejné brushe jakéhokoli tvaru, nejlépe "okrajové", které dodají fotce život, jako by už měla něco za sebou.

Jako model nám poslouží moje kamarádka Dida, další její fotky jsou například na mém weblogu.

Download & instalace filtru
Nejprve si stáhněte filtr
zde
A taky sadu brushů zde

Instalace filtru & brushů
Jednoduše nakopírujte rozbalený soubor do vašeho adresáře ps, v mém případě je to
 AdobePhotoshop 6.0.1 CEPlug-insEffects
Rozbalené soubory hoďte do:
 AdobePhotoshop 6.0.1 CEPresetsBrushes
Vyvolání brushů
- Možná někteří neví jak na to, takže tady je zběžná pomoc:
- Panel nástrojů>štětec>horní lišta>stopa>šipka>šipka ->>načíst stopy>vybrat soubor>přidat
- Takto přidáváte brushe do vaší paletky, pokud je tam již nemáte, nevyzkoušeno..

Začínáme

1.Nejprve si vytvoříme nový soubor, já o rozlišení 1024*768
2. Ke staré fotce (černobílé) se hodí stejné pozadí, tj. černá. Vytvořte tedy novou vrstvu a nabarvěte ji načerno. Třeba s pomocí kyblíku.
3. Nyní vytvoříme jakýsi rámeček který dodá fotce charakter.
- Vytvořte obdélník o velikosti budoucího obrázku, barva tmavě šedá.
- Duplikujte tento objekt, použijte na něj filtr agedfilm dle libosti, pohrajte si s nastavením a množstvím špíny. Na barvu efektu neberte ohled.
- Před sebou by jste měli mít něco jako starý film, Tuto vrstvu s efektem odbarvěte pomocí ctrl+shift+u a nastavte jí viditelnost na "překrýt".
- Běžte do vrstvy pod efektem, stiskněte ctrl+u , zaškrtněte políčko kolorovat a nastavte této vrstvě onu krémově žlutou barvu (Pokud se vám líbí jiná barva, neváhejte.)
4. Vložte do rámečku požadovanou fotku, a zmenšete/zvětšete tak, aby přes ni přečníval rámeček. Toto bude základem fotky.
- Odbarvěte pomocí ctrl+shift+u
- Duplikujte fotku, filtr>šum>prach a škrábance> nastavte podle přání, toto bude defekt staré fotky.
- Nastavte této efektové vrstvě viditelnost závoj.

5. Ušpinění
- Vyberte si onen "okrajový" brush, nastavte mu hnědou barvu, snižte krytí štětce poměrně podle toho, jak chcete aby šla skvrna vidět a "zaprášejte" ji. Využijte více brushů, ale zase to nepřežeňte.
Vynikajícím efektem je taky "umatlat" samotnou fotku některým z hodících se brushů.
Fotka bude vypadat asi takto:

6. Zohlý roh
Velmi jednoduchá a důmyslná technika vytvoření zohlého rohu, vcelku žádná věda.
- Pomocí mnohoúhelníkového lasa vyberte růžek, klikněte na hotový výběr pravým tlačítkem myši a vyberte možnost vrstva vyjmutím. !Pozor! musíte vybírat z vrstvy pod fotkou a novou vrstvu přenést nad fotku, aby se mohly překrýt.Bude to vypadat asi takhle:


Chopíme se uřízlého růžku a otočíme ho tak, aby překrýval samotnou fotku. Začíná to vypadat jako ohlý roh..
Opět přejedeme brushem, tentokrát trochu více než jinde.
A jsme u konce tutoriálu, doufám že jste to pochopili a k něčemu vám to bude, osobně jsem neviděl moc zrovna povedených tutoriálů na staré fotky, snad se tento bude řadit do těch lepších.

Finální fotka vypadá takhle:
old skool







×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je (ex)grafik a zakladatel projektu DirectProject.eu

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý