MMOWBS – 1. část – Trocha teorie
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

MMOWBS – 1. část – Trocha teorieMMOWBS – 1. část – Trocha teorie

 

MMOWBS – 1. část – Trocha teorie

Google       Google       4. 2. 2006       8 367×

MMOWBS jsou tahové strategie hrané přes prohlížeč. Trocha teorie nikdy neuškodí, tak hurá na to, ať si příště můžeme zahrát první hru...

Reklama
Reklama
V tomto seriálu se budeme zabývat internetovými tahovými strategiemi – MMOWBS – Massive Multiplayer Online Web-Based Strategy. MMOWBS (zkráceně WBS) je středoevropský fenomén, který velice pomalu proniká i do Ameriky. V dnešní době má skoro každý linku 1024/512 a může si dovolit hrát MMORPG. Před osmi lety tomu ale bylo jinak, téměř každý měl dial-up (vytáčené spojení). A než něčí pakety doputovaly k serveru, třeba v New Yorku, tak mu server stihl poslat zprávu, že všichni jsou již pryč, nebo že dotyčný zemřel. A s tím se lidé ve střední a východní Evropě nemohli smířit. Navíc většina hráču nesla nelibě fakt, že jim z podivných marketingových důvodů byl odepřen přístup na některé servery. A tak za svitu CRT monitorů a malých stolních lampiček začaly vznikat první kousky kódu. Nikdo nepočítal, že první české on-line hry budou 3D grafické herní světy, a tak se po prvních pokusech začaly objevovat projekty zaměřené na obyčejné webové technologie, povětšinou PHP nebo ASP + MySQL nebo PostgreSQL. Dnes už se asi nedozvíme, kdo přišel první s nápadem vytvořit takovéto hry, ale víme, kdo vytvořil první u nás.  Byl to odvážný projekt studentů Martina Šťávy a Petra Nálevky. Nápad se zrodil někdy na sklonku roku 1998 a rok na to byla vypuštěna. Jak už možná tušíte, mluvíme tu o první opravdu úspěšné on-line hře Red Dragon. Red Dragon byl ještě mladičký, když někdo vypustil do světa zprávy o nově připravované hře Melior Annis, tyto dvě hry nastartovaly boom těchto her u nás.

 

Co potřebuji? Jak to funguje?

 

Nejdřív nějaké připojení k internetu, dial-up stačí (měl jsem ho, a fungovalo mi to nádherně rychle). Pak samozřejmě prohlížeč: MSIE, Mozilla nebo Netscape nebo Opera. Dále musíme znát adresu nějaké hry (třeba webgame.cz). Provedeme jednoduchou registraci a hurá do hraní. Většina her má omezení, že prvních x kol máte zdarma, po x kolech musíte zadat kód, který vám byl poslán .

Hra funguje na principu aktivního serverového skriptování, to znamená, že server dostane vámi vyvolaný skript, vypracuje ho a vám pak pošle výsledek (většinou nějaká webová stránka). Po registraci se hráč stane jakýmsi neomezeným vládcem virtuálního území (gubernátu, země, státu, …..), jeho úkolem je jako v počítačových RTS, hromadit své hmotné statky, starat se o blaho svých obyvatel a samozřejmě být nejlepší. K tomu vede mnoho cest. Být nejlepším vojevůdcem, nejlepším ekonomem nebo nejlepším politikem. Povětšinou ale potřebuje víc než jednu z těchto cest, nezřídkakdy všechny tři. Ale nejdůležitější je, že většina těchto her je zdarma.

 

 

 

 



Textové RPG

 


Tento seriál se nebude zabývat pouze WBS ale okrajově i textovými RPG hrami. Vysvětlit princip těchto her není jednoduché, ale přesto se o to pokusím. Princip textových RPG spočívá v tom, že se píší příběhy. Ale není jednoduššího vysvětlení než názorná ukázka:

Hráč se jménem Pavel Anastios:

 

Pavel se procházel po nádvoří. Začínal být nervózní. Pohlédl na svoje hodinky, je jedna hodina a třináct minut. „Už má zpoždění 13 minut“ řekl si pro sebe. Na klidu mu nepřidalo ani to, že to má být jejich první schůzka. Pavel ji znal už dlouho, ale teprve před nedávnem se odvážil ji pozvat. ……

 

Hráčka se jménem Alena Medunová:

 

Dneska měla být její první schůzka s ním, ještě nalíčit a může jít. „ Sakra 13 minut pozdě, doufám, že ještě čeká“ řekla si pro sebe Alena, když v zrcadle zahlédla odraz hodin. Rychle na sebe navlékla bundu, obula se, vyšla na chodbu, zamkla dveře, seběhla schody a vyšla ven. Už tam stál. Nevypadal moc šťastně, ale co se dá dělat.

 

„Můžeme?“ zeptal. Alena jen lehce přikývla……………

 

Toto jsou dva příspěvky, které by normálně pokračovaly dál, ale pro naše potřeby jsou ustřiženy. Tyto hry povětšinou probíhají na phpBB fóru. Víc v díle, který se jim bude věnovat.

 

 

Závěr

 

To je pro dnešek vše. Příště už se podíváme na první hru, jednu z nejstarších: Melior Annis.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v C++ a Pascalu. Zajímá se o 3D grafiku, hraje webové strategie a textové RPG.

Nové články

Obrázek ke článku DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

Optimalizační systémy, které jsem dosud popisoval, se týkaly vždy optimalizace na jednom zařízení. Optimalizovalo se dělení tyčového materiálu na jedné pile, vypalování plošného materiálu na jednom plazmovém stroji, řídilo se tavení na jedné elektrické obloukové peci.

Ve výrobním procesu je však často nutné optimalizovat činnost celého výrobního úseku, kde je více různých objektů odlišného typu a koordinovat činnost těchto objektů k dosažení společného cíle, zpravidla kvality finálního výrobku. Řešení tohoto problému umožňuje distribuovaná inteligence.

Reklama
Reklama

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý