Práce s grafikou XIII - Plastický obraz
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Práce s grafikou XIII  - Plastický obrazPráce s grafikou XIII - Plastický obraz

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Práce s grafikou XIII - Plastický obraz

Google       Google       5. 2. 2006       7 424×

Ve světě grafiky je tolik filtrů, že si to snad ani nedovedeme představit. A ještě víc je jejich modifikací a jejich kombinací a tak dále. Nastavením různých parametrů opět dosahujeme jiných změn...
..

Reklama
Reklama

Některé filtry se objeví jen tak. Náhodou píšete, píšete a je to tu. Stejně jako tento filtr, který je vlastně vedlejším produktem při tvorbě úplně jiného filtru, o kterém jsem psal a to je ostření.

Jeho kód vypadá takto:


Public Sub Plastic(Img As PictureBox, img2 As PictureBox, Value As Long)
    Img.DrawWidth = 1
    Img.ScaleMode = 3
    Img.AutoRedraw = True
    rgbmax = 256
    On Error Resume Next
        For x = 0 To Img.ScaleWidth
            For y = 0 To Img.ScaleHeight
                DoEvents
                ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y)
                b0 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g0 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r0 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x + Value, y)
                b1 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g1 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r1 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y + Value)
                b2 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g2 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r2 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x - Value, y)
                b3 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g3 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r3 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x, y - Value)
                b4 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g4 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r4 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x - Value, y - Value)
                b5 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g5 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax

                r5 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x + Value, y - Value)
                b6 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g6 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r6 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x - Value, y + Value)
                b7 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g7 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r7 = ImgP Mod rgbmax
               ImgP = GetPixel(Img.hdc, x + Value, y + Value)
                b8 = ImgP  rgbmax  rgbmax
                g8 = (ImgP  rgbmax) Mod rgbmax
                r8 = ImgP Mod rgbmax
                
                r = ((-r0) - (r5 + r7 + r3)) + (r1 + r6 + r8 + r2 + r4)
                g = ((-g0) - (g5 + g7 + g3)) + (g1 + g6 + g8 + g2 + g4)
                b = ((-b0) - (b5 + b7 + b3)) + (b1 + b6 + b8 + b2 + b4)

                If r >= 255 Then r = 255
                If g >= 255 Then g = 255
                If b >= 255 Then b = 255
                If r <= 0 Then r = 0
                If g <= 0 Then g = 0
                If b <= 0 Then b = 0
                
                Call SetPixel(img2.hdc, x, y, RGB(r, g, b))
            Next y
            DoEvents
        Next x
End Sub

Upřímně řečeno, když vidím ten vzorec, tak nic moc. Se docela divím, že to vůbec funguje. Tak jak ten vzorec vidíte, tak vypadl, když jsem ho napsal prakticky omylem. Tak jsem ho trochu upravil.


r = (r1 + r6 + r8 + r2 + r4) - (r0 + r5 + r7 + r3)

Jak jednoduché jsou to rozdíly součtů jednotlivých okolních bodů. A tak pěkně to funguje. Však zkuste a uvidíte, optimální hodnoty jsou asi:


Plastic Picture1, Picture2, 1

Při hodnotách jiných se tento efekt výrazně mění (např. s hodnotami 10 a víc-ale ne o moc-tak do 30, ale to už často nepoznáte předešlý motiv, ale stojí za to to vyzkoušet, ale pak je potřeba tento efekt přejmenovat).

Třeba mně se povedlo s hodnotami:


Plastic Picture1, Picture2, 60

Dosáhnout tohoto:

A to z koňské hlavy, kterou používám jako testovací obrázek.

To je pro dnešek vše.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý