Hardware pro AT89S8252 - 3. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Hardware pro AT89S8252 - 3. dílHardware pro AT89S8252 - 3. díl

 

Hardware pro AT89S8252 - 3. díl

Google       Google       11. 2. 2006       17 451×

  • Buzení pro osm led
  • Klávesnice

Reklama
Reklama

Slovo úvodem:

Tak tady máme po delší odmlce další díl. Dnes si ukážeme, jak zjistit úrovně pomalých dějů na portech a jak dostat nějaký povel na port, tedy jednoduchou klávesnici.

Buzení pro osm led

Abychom zjistili, jaké úrovně jsou na portech, potřebujeme vizuální zobrazení, v našem případě použijeme LED diody. A protože má jeden port 8 bitů, tak i my použijeme 8 LEDek. Protože mikroprocesor nedokáže na portech vyvinout potřebný proud pro rozsvícení LED, musíme dodat posilovač sběrnice, v našem případě 74HCT245. A protože je neinvertující a LEDky jsou zapojeny anodou k napájení, tak nám LEDka svítí právě když je na pinu portu logická nula.

Co k tomu potřebujeme:

IO74HCT245 (74HC245, 74LS245)1 ks
R1RR 8X330R (odporová síť z osmi odporů 330R)1 ks
R2, R310 kilo2 ks
D1 až D8obdélníková červená LED8 ks
PPLS101 ks

Plošný spoj si můžete nechat vyhotovit u firmy níže pod označením BEN 0090
Plošné spoje.

Schéma

Plošný spoj

Klávesnice

Je to vstupní zařízení, pomocí něhož můžeme ovlivňovat logickou úroveň na portu, kterou přečteme v programu. Malá ukázka programu pro klávesnici zapojenou na port P3 a LED přípravkem zapojeným na P1:

START:
		MOV P3,#11011111B	; cteme z 1.  sloupce
		JNB P3.3,JEDNA
		JNB P3.2,CTYRI
		JNB P3.1,SEDM
		JNB P3.0,PODTR
	
		MOV P3,#10111111B	; cteme z 2. sloupce
		JNB P3.3,DVE
		JNB P3.2,PET
		JNB P3.1,OSM
		JNB P3.0,NULA

		MOV P3,#01111111B	; cteme z 3. sloupce
		JNB P3.3,TRI
		JNB P3.2,SEST
		JNB P3.1,DEVET
		JNB P3.0,LEZ

		JMP	START

NULA:		MOV P1,#255 	; ________
		JMP DAL	
JEDNA:		MOV P1,#254 	; ______*
		JMP DAL
DVE:		MOV P1,#253 	; ______*_
		JMP DAL
TRI:		MOV P1,#251 	; _____*__
		JMP DAL
CTYRI:		MOV P1,#247 	; ____*___
		JMP DAL
PET:		MOV P1,#239 	; ___*____
		JMP DAL
SEST:		MOV P1,#223 	; __*_____
		JMP DAL
SEDM:		MOV P1,#191 	; _*______ 
		JMP DAL
OSM:		MOV P1,#127 	; *_______
		JMP DAL
DEVET:		MOV P1,#24 	; ***__***
		JMP DAL
PODTR:		MOV P1,#0 	; ********
		JMP DAL
LEZ:		MOV P1,#60 	; **____**

DAL:		JMP START

END

Abychom zjistili, které tlačítko bylo zmáčknuto, musíme zjistit, ve kterém sloupci a řádku bylo tlačítko zmáčknuto, tedy přivedeme na sloupec log. 0 a tu také očekáváme na některém z řádků, sloupce se logicky testují postupně.

Plošný spoj jsem zde ani nepublikoval, protože si myslím, že pro 4 odpory to je zbytečné a každý si rád udělá tzv. „vrabčí hnízdo“, tedy přímo napájí odpor na vodič a klávesnici.

Schéma zapojení:

Klávesnice se mi podařilo lehce sehnat, ale nikde jsem na Internetu nenašel tu pravou, tak vám nemůžu hodit link. Kdybyste ji také nenašli, pak mám pro vás řešení. Tím je vytvoření vlastní klávesnice například z mikrospínačů. Přikládám zapojení klávesnice, ale nedal jsem vám plošný spoj, protože výběr spínačů je čistě na vás a tím pádem i plošné spoje budou různé.

Schéma zapojení:

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Assembleru, zajímá se o elektroniku a tunning PC.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun
energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com.
Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní
výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.
Společně naprogramovali aplikaci Fly2event, která vytváří cestovatelské balíčky ušité
uživatelům na míru podle toho, co si „olajkovali“ na Facebooku. Projekt má i podle
organizátorů budoucnost a jeho tvůrci ho v současnosti už spouští na webové stránce
fly2event.com.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý