Flash - 1. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Flash - 1. lekceFlash - 1. lekce

 

Flash - 1. lekce

Google       Google       5. 2. 2006       23 714×

Na začátek se ve Flashi naučíme malovat základní obrazce a měnit jejich barvu...

Reklama
Reklama

V tomto kurzu se vás pokusím naučit dělat jednoduchou grafiku a animace ve Flashi, na konci byste měli být schopní udělat jednoduchou hru. Nějakým úvodem typu co je to Flash se zabývat nebudu, protože toto už napsal Sitnarf, takže vám doporučuji přečíst si od něj první dvě lekce.

1. Lekce 2. Lekce

Kreslení

Kreslení ve Flashi je velmi lehké a intuitivní a není ani poznat, že malujete vektory a ne rastry. Nástroje na kreslení jsou totiž velmi podobné klasickému malování, které znáte z Windows. Velikou předností oproti klasickému malování je, že vektorová grafika, kterou vytvoříte, je méně náročná na objem dat než grafika rastrová.

Dost bylo teorie a teď si už zkusíme něco namalovat. Postupně si proberme nástroje na panelu Tools. Začneme od prostředka automatickými obrazci (ovál, obdélník, polygon). Nástrojem Rectangle Tool (R) nakreslíme obdélník. Podržením Shift dosáhneme toho, že obrazec bude pravidelný (platí i pro polygon nebo ovál). Nyní vybereme nástroj Selection Tool (V) a klikneme do čtverce. Nyní můžeme v subpanelu Colors vybrat barvu výplně (je to takový ten kbelíček s barvou). Kliknutím na okraj obdélníku se nám označí jeho ohraničení a zase v Colors vybereme barvu, teď to ale bude tužka. Když na čtverec poklepeme myší, tak ho označíme celý. Barvu si můžeme vybrat i pokud budeme postupovat obráceně - prvně vybereme barvu výplně a ohraničení a pak nakreslíme co potřebujeme. Tento postup si můžete vyzkoušet i na kruhu nebo na polygonu. Podržíme stisknuté pravé tlačítko na nástroji Rectangle Tool (R) a v menu, které se nám objeví, vybereme PolyStar Tool.

Domácí úkol: vytvořte pravidelný kruh s červeným ohraničením a modrou výplní a vedle něj polygon zeleně ohraničený s hnědou výplní.

 

 

 

 






×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor pracuje ve Flashi a zajímá se o telefony Siemens.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý