Assembler - 1. lekce (upřesnění)
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Assembler - 1. lekce (upřesnění)Assembler - 1. lekce (upřesnění)

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Assembler - 1. lekce (upřesnění)

Google       Google       25. 2. 2006       29 804×

Přesuny dat „podruhé“

Reklama
Reklama
Vzhledem k tomu, že většina lidí nepochopila první díl kurzu, vracím se opět k tomuto tématu. Soudím tak na základě domácích úkolů, které mi odevzdáváte. Mnoho z vás má stejnou chybu, dozvěděl jsem se, že to je způsobeno výukou jiné instrukční sady, kterou vás učí na škole, a proto nevěšte hlavu, pokud vás ohodnotím nedostatečnou a zvažte, jestli vám tento kurz spíše nezamotá hlavu. Já vyučuji assembler pro mikroprocesory řady 51, možná i pro jiné, ale nějak jsem se tím nezabýval. Jinou instrukční sadu neumím, takže je možné, že mi odevzdáváte správně vyřešené úkoly, ale já na ně přihlížím vzhledem k tomuto kurzu.


Přímá adresace:

Je to to nejednoduší nastavení místa v paměti, kdy se ukládá číslo:


nebo jiné místo v paměti:




Nepřímá adresace:



Kdežto nepřímá adresace je sice složitější, ale efektivnější v použití, například ve smyčkách.
Přesnější vysvětlení:



Ještě pro příklad, kdybych nastavil registr R1 na hodnotu 36 hexa, pak po příkazu MOV @R1, #25 by se nepřesunula hodnota 25 do registru R1, ale do místa v paměti, přesněji na místo 36 hexa.



A na závěr vyřešení domácího úkolu :
MOV	28H, #10110101B	        ;nastavení hodnoty B5 v binárním kódu na adresu 28H 
MOV	R0, #28H		;nastavení R0 pro nepřímou adresaci 
DATA1   EQU 55H		        ;přiřazení proměnné DATA1 adrese 55H 
MOV	DATA1, @R0		;zkopírování z adresy 28H do DATA1 (nepř. adr.) 
MOV	P0, DATA1		;přesunutí hodnoty z DATA1 na port P0

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Přidej první názor  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Assembleru, zajímá se o elektroniku a tunning PC.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý