Ze sešitu číslicové techniky<br>0000 0111. díl - Funkce tří a čtyř proměnných
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Ze sešitu číslicové techniky<br>0000 0111. díl - Funkce tří a čtyř proměnnýchZe sešitu číslicové techniky<br>0000 0111. díl - Funkce tří a čtyř proměnných

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Ze sešitu číslicové techniky<br>0000 0111. díl - Funkce tří a čtyř proměnných

Google       Google       25. 2. 2006       10 383×

V minulém díle jsme si ukázali práci s funkcemi, které zpracovávají dvě vstupní proměnné. Dnes to budou funkce, které zpracovávají 3 a 4 vstupní proměnné. Větším počtem vstupů se již zabývat nebudeme.

Reklama
Reklama

Funkce tří proměnných.

  • Tabulka

    Jako v minulém díle, tak i zde začneme tabulkou, ale bude trochu větší.

  • UNDF

    Pokračuje opět stejně jako minule v UNDF, ta bude ale trochu složitější, ale princip bude na fous stejný.

    Hlavním rozdílem je to, že v každém výrazu v závorce jsou tři proměnné. Tím se nám celý výraz zkomplikoval. Celá UNDF je větší také kvůli 4 log. 1 na výstupu. Kdyby ale funkce měla na výstupu jen jednu logickou 1, byla by UNDF jednoduší než u výrazu se dvěma vstupními proměnnými.

  • Karnaughova mapa

    Ta se nám mírně zkomplikovala, ale není to nic k nepochopení.

    Na obrázku máte třikrát tu samou Karnaughovu mapu. Ale na každém obrázku jsou vyznačeny logické 1 (modře), neboli xn, a logické 0 (červeně), neboli xn negované, pro každou proměnnou zvlášť (n představuje index proměnné). Vidíte tak která proměnná v Karnaughově mapě zabývá které pozice a že tak můžeme dosáhnout všech možných kombinací.

    Pokud chcete ve sledování seriálu pokračovat, je velmi důležité pochopit, jak Karnaughova mapa funguje. Protože ji budeme používat při minimalizaci a to je velmi důležitá záležitost. Která vám ušetří spoustu součástek a nákladů na výsledná zapojení.

  • Schéma UNDF

    Ani zde se nastala žádná významná změna, vše je při sterém, jen je toho více. Taktéž i následující liniové schéma není nic extra.

  • Liniové Schéma


Tak to by byla funkce se třemi vstupními hodnotami. Teď se podíváme na čtyři vstupní hodnoty.


Funkce čtyř proměnných

  • Tabulka

    Ta se opět výrazně rozrostala

  • UNDF

  • Karnaughova mapa

    Na Karnaughově mapě jsou pouze dvě čárky, které označují pouze dvě logické jedničky na výstupu. Pokud si obrázek pozorně prohlédnete, zjistíte, že jedna leží vždy na červeném a druhá vždy na modrém. Pokud tedy chcete, aby byla na výstupu logická jednička, musí být na všech výstupech zároveň buď logické jedničky nebo logické nuly. Tedy na všech vstupech musí výt v danou chvíli tatáž hodnota.

  • Schéma UNDF

  • Liniové schéma

    Tak to nechám na vás ať si to vyzkoušíte.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý