Photoshop – lekce č. 4 – vytváříme brushe
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Photoshop – lekce č. 4 – vytváříme brushePhotoshop – lekce č. 4 – vytváříme brushe

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Photoshop – lekce č. 4 – vytváříme brushe

Google       Google       4. 3. 2006       20 146×

Jistě se vám už někdy stalo, že ať hledáte jak chcete, neseženete ten správný štětec, který byste potřebovali. A já jsem se to rozhodl změnit  Způsobů tvorby brushů je více, my si vyzkoušíme jeden z nich.

Reklama
Reklama

Co je potřeba?



Pokud děláte wallpaper přírodní krajiny, budou se vám hodit fotky přírody, pokud města, obstarejte si fotky města. Samozřejmě to takto neplatí -pokud si chcete vytvořit brushe z mrtvol, nikoho prosím nezabíjet. My se ale nejdříve zaměříme právě na tvorbu brushů s přírodními motivy. Já jsem tentokrát využil klasické pozadí s Windows XP s názvem podzim. Ten je ke stažení zde

Jdeme na to



Ok, jdeme na to. Zapněte si v psku onen obrázek ze kterého chcete brush vytvořit. Podívejte se na něj a rozmyslete si, jak by asi bylo nejlepší obrázek ‚nastříhat‘ na jednotlivé části, které budou tvořit štětce. Postupovat můžeme dvěma způsoby. Já jsem vybral ten trochu neobvyklý, ale o to elegantnější. Použijeme nástroj ‚skalpel‘, kterým si navrhneme řezy podle přání a pak jednoduše tyto rozřezané obrázky uložíme zvlášt a poté nadefinujeme jako stopy.

A jak na to?



Vybereme nástroj skalpel, pro ty kteří nevědí je tu obrázek. Tímto jsme si vybrali nástroj skalpel. Možná by sme si měli povědět něco o jeho úloze. Skalpel je řezací nástroj určený k rozřezání designu na jednotlivé části. U jednodušších designů to bývá hlavička,menu,obsahová část a patička. Toto je samozřejmě jen pro ilustraci.
Pracuje na stejném principu jako výběr myší, čili stisknete a za držení levého MSB vybíráte požadovanou oblast.
Nařezejte tedy obrázek dle vašeho přání, jak bude budoucí brush vypadat. Samozžejmě můžete udělat větší počet řezů najednou, toto je důvod, proč jsem ‚přišel‘ na tuto metodu.
Jako ukázka vám jistě poslouží následující screenshot.

Export řezů



Jakmile máme nařezáno, zvolíme následující postup:
Soubor->Uložit pro web->vpravo nahoře ‚OK‘ ulozit jako typ : pouze obrazy -> ULOŽIT
Pokud se ptáte co je ono okno s více okny v sobě, skrývá v sobě nevídané možnosti. Pomocí tohoto okna lze optimalizovat grafiku na únosnou velikost, kde můžete manipulovat jak s počtem barev, tak s možností průhlednosti barvy (klasické průhledné obrázky, pouze png a gif)
Do tajů optimalizace zavítáme v seriálu webdesign.

Tvorba brushe



Vyexportované obrázky nyní budeme postupně přetvářet v brushe. Otevřeme si první obrázek. Zajímavých brushů můžeme docílit aplikací efektů, ale to by se nám tutoriál velmi prodloužil.

Označte si tedy obrázek a jednoduchým postupem:
úpravy->definovat stopu->pojmenujte brush->ok
Vytvoříme náš první brush.
Ostřejších efektů docílíme jednoduše aplikací filtru zostření->zostřit více, okraje… Tento postup opakujte u každého obrázku který chcete přetvořit ve štětec. Není nic jednoduššího.
Výsledek si můžete prohlédnout zde:


Doufám že se vám tutoriál líbíl a těším se příště nashledanou;) Pokud máte jakékoli otázky o5 stačí napsat dolů;)

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je (ex)grafik a zakladatel projektu DirectProject.eu

Nové články

Obrázek ke článku NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

V minulém díle jsme se podívali trochu podrobněji na datovou vrstvu systému NopCommerce. V dnešním díle navážeme na předchozí znalosti, aby se naše pochopení systému zase o něco víc prohloubilo. Zaměříme se na dvě důležité oblasti a to Nop.Core projekt, který udržuje nejen doménu, ale obsahuje i infrastrukturní prvky. Dále se podíváme na projekt Nop.Service, který obsahuje obchodní logiku.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý