Grafický editor – 7. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Grafický editor – 7. dílGrafický editor – 7. díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno

Grafický editor – 7. díl

Google       Google       19. 3. 2006       7 820×

V minulém díle jsem vám vykládal o přímkách. Dnes to celé trochu rozšíříme a povíme si o čtvercích a obdélnících.

Reklama
Reklama

Tvoření těchto objektů je velmi jednoduché a spočívá v přidání B nebo BF za vykreslování Line. Jak, to se dozvíte v následujícím kódu:


Dim xa1 As Single
Dim ya1 As Single
Dim barva As Long

Public Sub Squere1(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Clr As Long)
    xa1 = Xa
    ya1 = Ya
End Sub

Public Sub Squere2(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Width As Long, button As Integer, Clr As Long, Shift As Integer)
    Img.DrawWidth = Width
    If button = 1 Then
    Img.AutoRedraw = False
    Img.Refresh
    If Shift = 1 Then
            If Xa < xa1 Then
                Xsig = -1
            Else
                Xsig = 1
            End If
            If Ya < ya1 Then
                Ysig = -1
            Else
                Ysig = 1
            End If
            chng = Abs(ya1 - Ya)
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr, B
    Else
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr, B
    End If
    Img.AutoRedraw = True
    End If
End Sub

Public Sub Squere3(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Width As Long, button As Integer, Clr As Long, Shift As Integer)
    Img.DrawWidth = Width
    If button = 1 Then
    Img.AutoRedraw = True
    If Shift = 1 Then
            If Xa < xa1 Then
                Xsig = -1
            Else
                Xsig = 1
            End If
            If Ya < ya1 Then
                Ysig = -1
            Else
                Ysig = 1
            End If
            chng = Abs(ya1 - Ya)
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr, B
    Else
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr, B
    End If
    Img.Refresh
    End If
End Sub

Private Sub Picture1_MouseDown(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere1 Picture1, x, y, barva
End Sub

Private Sub Picture1_MouseMove(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere2 Picture1, x, y, 3, button, barva, Shift
End Sub

Private Sub Picture1_MouseUp(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere3 Picture1, x, y, 3, button, barva, Shift
End Sub

Jak vidíte, kód je jen modifikovaný z minulého dílu tohoto seriálu. Modifikací může být mnoho, například opět zarovnání na mřížku a podobné, ale pro nás bude důležitá modifikace pomocí BF. To znamená, že budeme tvořit plné čtverce či obdélníky.


Dim xa1 As Single
Dim ya1 As Single
Dim barva As Long

Public Sub Squere1(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Clr As Long)
    xa1 = Xa
    ya1 = Ya
End Sub

Public Sub Squere2(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Width As Long, button As Integer, Clr As Long, Shift As Integer)
    Img.DrawWidth = Width
    If button = 1 Then
    Img.AutoRedraw = False
    Img.Refresh
    If Shift = 1 Then
            If Xa < xa1 Then
                Xsig = -1
            Else
                Xsig = 1
            End If
            If Ya < ya1 Then
                Ysig = -1
            Else
                Ysig = 1
            End If
            chng = Abs(ya1 - Ya)
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr, BF
    Else
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr, BF
    End If
    Img.AutoRedraw = True
    End If
End Sub

Public Sub Squere3(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Width As Long, button As Integer, Clr As Long, Shift As Integer)
    Img.DrawWidth = Width
    If button = 1 Then
    Img.AutoRedraw = True
    If Shift = 1 Then
            If Xa < xa1 Then
                Xsig = -1
            Else
                Xsig = 1
            End If
            If Ya < ya1 Then
                Ysig = -1
            Else
                Ysig = 1
            End If
            chng = Abs(ya1 - Ya)
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr, BF
    Else
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr, BF
    End If
    Img.Refresh
    End If
End Sub

Private Sub Picture1_MouseDown(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere1 Picture1, x, y, barva
End Sub

Private Sub Picture1_MouseMove(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere2 Picture1, x, y, 3, button, barva, Shift
End Sub

Private Sub Picture1_MouseUp(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere3 Picture1, x, y, 3, button, barva, Shift
End Sub

Kombinací obou kódů se dá dosáhnout ohraničených čtverců či obdelníků.


Dim xa1 As Single
Dim ya1 As Single
Dim barva As Long

Public Sub Squere1(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single)
    xa1 = Xa
    ya1 = Ya
End Sub

Public Sub Squere2(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Width As Long, button As Integer, Clr As Long, Clr2 As Long, Shift As Integer)
    Img.DrawWidth = Width
    If button = 1 Then
    Img.AutoRedraw = False
    Img.Refresh
    If Shift = 1 Then
            If Xa < xa1 Then
                Xsig = -1
            Else
                Xsig = 1
            End If
            If Ya < ya1 Then
                Ysig = -1
            Else
                Ysig = 1
            End If
            chng = Abs(ya1 - Ya)
            Img.DrawWidth = 1
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr, BF
            Img.DrawWidth = Width
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr2, B
    Else
        Img.DrawWidth = 1
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr, BF
        Img.DrawWidth = Width
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr2, B
    End If
    Img.AutoRedraw = True
    End If
End Sub

Public Sub Squere3(Img As PictureBox, Xa As Single, Ya As Single, Width As Long, button As Integer, Clr As Long, Clr2 As Long, Shift As Integer)
    Img.DrawWidth = Width
    If button = 1 Then
    Img.AutoRedraw = True
    If Shift = 1 Then
            If Xa < xa1 Then
                Xsig = -1
            Else
                Xsig = 1
            End If
            If Ya < ya1 Then
                Ysig = -1
            Else
                Ysig = 1
            End If
            chng = Abs(ya1 - Ya)
            Img.DrawWidth = 1
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr, BF
            Img.DrawWidth = Width
            Img.Line (xa1, ya1)-(xa1 + chng * Xsig, ya1 + chng * Ysig), Clr2, B
    Else
        Img.DrawWidth = 1
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr, BF
        Img.DrawWidth = Width
        Img.Line (xa1, ya1)-(Xa, Ya), Clr2, B
    End If
    Img.Refresh
    End If
End Sub

Private Sub Picture1_MouseDown(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere1 Picture1, x, y
End Sub

Private Sub Picture1_MouseMove(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere2 Picture1, x, y, 3, button, &H0, &HFF, Shift
End Sub

Private Sub Picture1_MouseUp(button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
    Squere3 Picture1, x, y, 3, button, &H0, &HFF, Shift
End Sub

Takto tedy dosáhnete efektu vyplněného čtverce či obdélníku. Více příště (nejspíš zůstaneme u čtverců a obdelníků a podíváme se na to jak vytvořit rozhraní pro nastvení pro uživatele).

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Jak fungoval internet ve vlaku během Train Hackathonu Kiwi.com?

Jak fungoval internet ve vlaku během Train Hackathonu Kiwi.com?

“Hackathon bez internetu?” posmívala se v komentářích pod pozvánkami na loňský #kiwicomtrainhack IT komunita napříč weby i sociálními sítěmi. Poznámky se zdály oprávněné, internetové připojení v českých vlacích má různou kvalitu a pořádat hackathon, na kterém je kvalitní internetové připojení základním požadavkem na organizátory, se zdálo být troufalé.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý