Flash-ActionScript – 7. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Flash-ActionScript – 7. lekceFlash-ActionScript – 7. lekce

 

Flash-ActionScript – 7. lekce

Google       Google       23. 3. 2006       27 829×

Objektově orientované programování v ActionScriptu.

Reklama
Reklama

Objektově orientované programování (OOP)

Co si pod tím představit? OOP je způsob programování, který vychází z toho, že je svět kolem nás tvořen jednotlivými objekty (dveře, televize, strom). Každý objekt má své vlastnosti nabývající různých hodnot – výšku, barvu, nebo taky třeba kvalitu.


Objekty

Objekt si můžete představit jako krabici, která obsahuje různá data – proměnné a funkce, které označujeme jako vlastnosti a metody.

V ActionScriptu si vytvoříte objekt mimo jiné tímto způsobem:

  
new Object();

Tento kód se skládá ze dvou částí: operátoru new a jména třídy. Ta druhá část nás zatím nemusí zajímat, místo ní budeme používat ješte mnoho jiných. Po vykonání se ale vše ztratí, proto vytvořený objekt musíme uložit do nějaké proměnné.


muj_vlastni_objekt = new Object();

Nyní máme v proměnné muj_vlastni_objekt uložený objekt. Teď vás možná napadne, jakého typu vlastně je (číslo, řetězec, …). Ani jedno z toho, proměnná, která uchovává objekt má typ Object.

K datům přistupujeme pomocí operátoru .. Dejme tomu, že chceme našemu objektu přiřadit vlastnost (proměnnou) promena:


muj_vlastni_objekt = new Object();
muj_vlastni_objekt.promena = 12;
trace(muj_vlastni_objekt.promena); //vypíše 12

Teď jsme do pomyslné krabice muj_vlastni_objekt přidali proměnnou promenna s hodnoutou 12.

Ale co metody (funkce)? Z minulých dílů si pomatujete, že funkci definujeme příkazem function a pokud chceme přiřadit funkci objektu, musí být uložená v proměnné. Odpovědí je anonymní funkce:


muj_vlastni_objekt = new Object();
muj_vlastni_objekt.promena = 12;
muj_vlastni_objekt.funkce = function(){
	trace("Zrovna probíhá funkce uvnitř objektu ");
	trace("Stále probíhá...");
}
muj_vlastni_objekt.funkce();
trace("Už neprobíhá.");
/* Vypíše
Zrovna probíhá funkce uvnitř objektu 
Stále probíhá...
Už neprobíhá
*/

Samotná definice anonymní funkce probíhá za známenkem =, uloží se do proměnné funkce a poté s ní pracujeme jako s klasickou funkcí.


Příště…

V dnešním díle jsme si ukázali naprosté základy OOP. Příště se budeme věnovat dalším, užitečnějším kapitolám objektového programování.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

6 názorů  —  6 nových  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Mezi největší záliby patří programování v Pythonu, PHP či Flashi - ActionScriptu.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Blockchain & Bitcoin konference

Blockchain & Bitcoin konference

V pátek 19. 5. 2017 se v pražském konferenčním centru Andel’s konala Blockchain & Bitcoin konference. Řada odborníků a podnikatelů v oboru blockchainu a kryptoměn představila možnosti budoucího směřování tohoto oboru. Speakeři většinou rusky mluvící provenience prezentovali řešení svých firem založená na technologii blockchainu.

Obrázek ke článku Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Bezpečnostní tým Cisco Talos odhalil celkem 4 kampaně dosud neobjeveného malwaru, který dostal jméno KONNI. Ten se dokázal úspěšně maskovat od roku 2014. Zpočátku se malware zaměřoval pouze na krádeže citlivých dat. Za 3 roky se ale několikrát vyvinul, přičemž jeho současná verze umožňuje útočníkovi z infikovaného počítače nejenom krást data, ale i mapovat stisky na klávesnici, pořizovat screenshoty obrazovky či v zařízení spustit libovolný kód. Pro odvedení pozornosti oběti zasílali útočníci v příloze také obrázek, zprávu a výhružkách severokorejského režimu či kontakty na členy mezinárodních organizací.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý