Resource Hacker
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Resource HackerResource Hacker

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Resource Hacker

Google       Google       17. 3. 2006       19 919×

V tomto článku si ukážeme jak překládat programy pomocí Resource Hackeru.

Reklama
Reklama

Resource Hacker je translator, který rozebírá *.rc soubory a následně jej nabízí k editaci. Program pracuje jen s Win32 API; programy fungující pod SDL, Pythonem, Delphi či jinými formáty otevřít nedokáže.

Jak jsem již zmínil, program překládá pouze Win32 texty, tudíž nabídky menu, message boxy, dialogy ap. Na překlad her tudíž není příliš vhodný, nicméně na překlad editorů je většinou dostačující.

Překlady

I přes poněkud kritický úvod, bych vás chtěl uklidnit. Překládáte-li programy, jedná se většinou o 90% úspěch. Horší je to u her, kde se úspěšná hranice snižuje na 40 % a to jen u freeware her. Důvod je ten, že hry jsou psány stylem jazykové optymalizace a (narozdíl od programů) je pro ně výhodnější ukládat celé texty do vlastních textových souborů. U těchto her pak samozřejmě odpadá problém s překladem – prakticky se jedná jen o nalezení onoho textového souboru. Pokud však jsou texty ve hře natvrdo, pracuje se na binární úrovni a to už je trošku někam jinam. Asi poslední způsob, se kterým jsem se setkal, bylo uložení textů do přídavné DLL knihovny, kterou dokáže RH také „rozebrat“.

Orientace v programu

Naštěstí pro práci s programem nepotřebujete hlubší znalosti samotného API. Stačí jen přepisovat texty, které se nacházejí v uvozovkách.

Program můžeme rozdělit na tři části: Horní lišta, levé menu se všemi zdrojovými soubory (od ikon po ony texty) a většinu plochy zaplňující oblast se zdrojovými kódy. Samotné menu je jasné. Levá část se dělí na několik částí (vždy podle toho, jestli onen typ byl nalezen). Nejdůležitější pravděpodobně budou položky String Table (jednoduché texty), Dialog (okna), Menu a pro některé možná ještě RC Data.

Pozn.: Následující ukázky jsou vyjmuty z programu TeamSpeak 2 a mohou se program od programu lišit.

String Table
STRINGTABLE
LANGUAGE LANG_NEUTRAL, SUBLANG_NEUTRAL
{
64800, 	"Edit server max users"
64801, 	"Edit welcome message"
64802, 	"Edit server password"
64803, 	"Edit server type"
64804, 	"Edit allowed codecs"
64805, 	"Ban ip"
64806, 	"Move players between channels  "
64807, 	"Stop the server"
64808, 	"Start the server"
64809, 	"Join registered"
64810, 	"Create registered"
64811, 	"Create unregistered"
64812, 	"Create default"
64813, 	"Create subchanneled"
64814, 	"Create moderated"
64815, 	"Delete channel"
}

První řádek uvozuje typ zdroje. Druhý pak jeho parametry. Pokud chcete tyto hodnoty měnit, měli byste si nejdříve nastudovat samotné API.

Dále již následuje náš hlavní cíl: ID a k němu text. ID musím zachovat, text však můžeme pozměnit. Při překládání by se měl brát v potaz omezený prostor pro text. Dávejte si také pozor, abyste nesmazali uvozovky! Mnohokrát se mi to již stalo a vnitřní kompilátor programu to samozřejmě neuzná. Jakmile uvedenou část přeložíte, potvrďte tlačítkem Compile Script. O vytváření zálohy se starat nemusíte, RH sám vytvoří zálohu ve stejné složce jako je soubor a pojmenuje ho name_original.pripona

Následující kus kódu je převzat z programu eMule

Dialog

Dialogy jsou na práci mnohem náročnější, avšak snáze ovladatelnější než String Table.

Vedle tlačítka Compile Script se objevilo druhé – Show Dialog. Kliknutím si zprovozníte náhled na onen dialog. V náhledu můžete svévolně přesouvat, zmenšovat či naopak zvětšovat všechny položky. Samotné překládání textů se však musí provádět zápisem do kódu, ale to už by pro nás neměl být žádný problém.

872 DIALOGEX 0, 0, 284, 65
STYLE DS_FIXEDSYS | DS_MODALFRAME | WS_POPUP | WS_CAPTION | WS_SYSMENU
CAPTION "Search"
LANGUAGE LANG_NEUTRAL, SUBLANG_NEUTRAL
FONT 8, "MS Shell Dlg"
{
   CONTROL "&Search text:", 2740, STATIC, SS_LEFT | <cod> | WS_GROUP, 7, 7, 269, 8
   CONTROL "", 2702, EDIT, ES_LEFT | ES_AUTOHSCROLL | <cod> | WS_BORDER | WS_TABSTOP, 7, 17, 270, 13
   CONTROL "Search in &column:", 2741, STATIC, SS_LEFT | <cod> | WS_GROUP, 7, 33, 138, 8
   CONTROL "", 2700, COMBOBOX, CBS_DROPDOWNLIST | <cod> | WS_VSCROLL | WS_TABSTOP, 7, 43, 137, 60

   CONTROL "OK", 1, BUTTON, BS_DEFPUSHBUTTON | <cod> | WS_TABSTOP, 168, 43, 50, 14
   CONTROL "Cancel", 2, BUTTON, BS_PUSHBUTTON | <cod> | WS_TABSTOP, 227, 43, 50, 14
}

V kódu jsem použil kód <cod>, v místě jeho výskytu má být WS_CHILD | WS_VISIBLE – z důvodu, aby text neutíkal přes řádek.

Zde se budeme zajímat jen o hodnoty caption a první položku control. Pro podrobnější informace o WinAPI navštivte msdn.microsoft.com.

Ostatní typy položek jsou víceméně stejné, jako dialogy a stringy. Nechci zde vytvářet návod na tento program, ale jen jeho recenzi, proto další „návody“ vynechám. V případě potíží napište do komentářů.

Ostatní informace

Verze 3.4.0 (finální - vývoj ukončen)
Licence Freeware
Domovská stránka http://www.angusj.com/resourcehacker/
Velikost 541,9kB
Download ResHeck.zip

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zajímá o webové technologie a jejich zabezpečení. V současné době je v psaní článků neaktivní, avšak snaží se pomáhat začínajícím programátorům v diskuzním fóru. Studuje na vojenské škole v Moravské Třebové.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý